larsbeg
Silver
Precis så.Ja låter rimligt. Har ingen erfarenhet av loctite men min spontana tanke var bara varför det ens skulle behövas om skruvarna är ordentliga. Men uppenbarligen används det på länkar på andra klockor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis så.Ja låter rimligt. Har ingen erfarenhet av loctite men min spontana tanke var bara varför det ens skulle behövas om skruvarna är ordentliga. Men uppenbarligen används det på länkar på andra klockor.
Caliber 8900, over and outExakt så. 2500 okej, men fula. 8500 för tjocka, men snygga(re). Vad är det här för kaliber då? (Och sen lägger vi ned Omega-ämnet i tråden, tycker jag )
En fråga till er erfarna Paneristis. Provade en assolutamente armband i storlek standard. Den passar mig precis vid sista hålet. Ska man satsa på en XS istället?
Är XS svårare att sälja?
Ska nämnas att jag har 16cm handled och klockan är en 574
Känner igen mig helt och det är irriterande. Svaret är definitivt nej. XS är löjligt kort och definitivt svårt att sälja. Har sålts ett på KS för runt 300 kr i mer eller mindre nyskick, som jag köpte. Kan du jämföra med vad ett standard går för. Inga pengar för bandet så jag testade, men det är som @metamorfos skriver mer anpassat för någon med 140-150 handled. På dig skulle det bli kattskit totalt. Min lösning är att gilla läget med OEM straps och att custom beställa aftermarket som passar perfekt. Men det finns dagar då jag kan reta mig rejält på det ändåEn fråga till er erfarna Paneristis. Provade en assolutamente armband i storlek standard. Den passar mig precis vid sista hålet. Ska man satsa på en XS istället?
Är XS svårare att sälja?
Använd med flärp! Jag beställer banden längre så jag får lite flärp som går uppEn fråga till er erfarna Paneristis. Provade en assolutamente armband i storlek standard. Den passar mig precis vid sista hålet. Ska man satsa på en XS istället?
Är XS svårare att sälja?
Känner igen mig helt och det är irriterande. Svaret är definitivt nej. XS är löjligt kort och definitivt svårt att sälja. Har sålts ett på KS för runt 300 kr i mer eller mindre nyskick, som jag köpte. Kan du jämföra med vad ett standard går för. Inga pengar för bandet så jag testade, men det är som @metamorfos skriver mer anpassat för någon med 140-150 handled. På dig skulle det bli kattskit totalt. Min lösning är att gilla läget med OEM straps och att custom beställa aftermarket som passar perfekt. Men det finns dagar då jag kan reta mig rejält på det ändå
Nu var jag tvungen att byta till mitt gröna canvasVågade inte åka bort över helgen med endast PO så 372 får övervaka allt från höger. Och ett litet res kit är packat
Då blir det standard. Tack för svaretxs är jätteliten, alltså liten nog för asiatiska damer under 150 liten.
kör på vanlig längd, ta till dig flärplivet och njut
Du ligger ju å andra sidan längst ut på flärpskalan . Metaflärposhandledsstorlek är inte jättekorrelerat till bandlängd, jag har nästpå 17 och har 80/130 på de flesta banden.
Köp ett customband i den längd du vill ha. Tänk bara på att tjockleken påverkar en del när du beställer. Ett standard 120/75-band skiljer mycket i längd beroende på om det är 3 eller 5 mm.En fråga till er erfarna Paneristis. Provade en assolutamente armband i storlek standard. Den passar mig precis vid sista hålet. Ska man satsa på en XS istället?
Är XS svårare att sälja?
Har du tips på en sida som säljer band?Köp ett customband i den längd du vill ha. Tänk bara på att tjockleken påverkar en del när du beställer. Ett standard 120/75-band skiljer mycket i längd beroende på om det är 3 eller 5 mm.
Och ja, du kan hitta läder med samma struktur som assolutamentebanden.
Bara att botanisera i denna tråd. Länkar finns i första posten.Har du tips på en sida som säljer band?
Gör som @Hirtius sa och hojta till om du inte hittat det du söker så hjälper vi dig. Tror alla här samlat sitter på 20-30 bra sidor, men som alla gör band i lite olika stil.Har du tips på en sida som säljer band?
Hos Mays får du 25% med koden Happy. Dock ganska lång leveranstid. Annars kan jag tipsa om @oddface, grymma band, grymma priset och grymma ledtider.Har du tips på en sida som säljer band?
Alltså! Är den verkligen så cool? Fult datumfönster, tråkig, riktigt tråkig baksida (hade varit bättre stängd), ful pr indikator, bara 45mm. Vitguld är dock coolt! Och 10 dagars pr.https://nymansur.com/pre-owned-panerai-radiomir-10-days-gmt-pam00235-po.html
Cool pjäs och bra pris om någon skulle vara sugen
https://watchbase.com/panerai/radiomir/pam00235
Jag tycker den är cool! 10 dagars PR över 3 spring barrells med PR indikator, full balance bridge, free sprung balanshjul med inertia, second reset med hacking funktion, GMT funktion, jumping hour funktion.. allt detta med 100m med skruvad baksida.. och coolaste av allt - vitguld!Alltså! Är den verkligen så cool? Fult datumfönster, tråkig, riktigt tråkig baksida (hade varit bättre stängd), ful pr indikator, bara 45mm. Vitguld är dock coolt!
Allt det är coolt! Jag skrev bara om det visuella. Tycker den är ful, men det är nog mest datumet som stör mig mest. P.2003 är ett bra verk men det är inte vackert att titta påJag tycker den är cool! 10 dagars PR över 3 spring barrells med PR indikator, full balance bridge, free sprung balanshjul med inertia, second reset med hacking funktion, GMT funktion, jumping hour funktion.. allt detta med 100m med skruvad baksida.. och coolaste av allt - vitguld!
... och för mig är 45mm bara ett +
Alltså.. jag är ju totalkär i min 914 som också är första pannan. Det jag mest suktar efter när jag hänger i denna tråd är 372 och 422. Men, om jag envist vill hålla mig till bettarini, finns det någon ref som tar mig närmare till 372 än 914 jag har nu?
Hmm guldvisare förvisso men ingen sandwich..
Hmm guldvisare förvisso men ingen sandwich..
Äsch då får 914 hänga kvar så får man komplettera med ngt annat kul. Eller så slutar man gnälla och köper en 372Nog det närmaste man kan komma tyvärr.
Den har också tobacco dial dvs brun tavla.Hmm guldvisare förvisso men ingen sandwich..
Där borde väl en 47a funka. Jag skulle dock personligen ha satsat på 422 eftersom Marina ger lite mer liv åt klockan och pr indikatorn på baksidan är grym! Jag har ägt både 372 och 422 men 422 har jag haft 2 av. Enda anledningen att jag sålde 422 är att jag skaffade en 127Äsch då får 914 hänga kvar så får man komplettera med ngt annat kul. Eller så slutar man gnälla och köper en 372
Njut av din 914 ett litet tag till. Du måste inte härma galningarna i den här tråden och byta klocka stup i kvarten. Det finns tillräckligt med begagnade 372 där ute för att fortfarande finnas tillgängligt när du känner dig helt redo.Äsch då får 914 hänga kvar så får man komplettera med ngt annat kul. Eller så slutar man gnälla och köper en 372