• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mutor? Vad har du nu sagt för dumt?
Jag gjorde som alla semikända klockentusiaster och sa att jag skrev en del artiklar gjorde poddar och var en älskvärd karaktär på Sveriges största klockforum och frågade om inte Panerai kunde skicka lite tröjor och annat kul nu när jag köp den legendariska 663. Och dom sa ja... haha

13399F81-7427-4F38-A184-1B5B7D1B3611.jpeg
AC654752-5A7C-4E05-B23B-1E877B98AC26.jpeg
47C9B834-3F8E-41CE-A037-D1E27E98AE1A.jpeg
Vi pratar för lite om 1059. Riktigt ball design med kul narrativ. Finns en på C24 för drygt 160 kakor. Bra alternativ om man vill ha en modern riktigt bärbar SE.

Är du säker på kravställningen (att de kravställde och beställde)? Tänker att "försäljningen" snarare var driven av att Panerai ville ha lite schysst marknadsföring?
Det var det jag fick höra från en som har en av klockorna iaf... Att Panerai hade presenterat ett visst antal förslag och de hade valt att gå med det billigaste.

Fick paket idag... Har saknat en klocka på länk men inte riktigt gillat Panerais länkar, men det sjuka är att det känns som om jag varit otrogen eller ngt åt det hållet :);)
Det var 564:an som byttes bort... och kul att se hur det här blir. Har haft några tidigare så jag vet att det är inget fel på klockan men det är någonting väldigt speciellt men Panerai som inte jag upplever med annat längre.
20200812_102418.jpg
20200812_104239.jpg

Fel klocka i rätt tråd, ja jag vet... men kunde inte låta bli ;)

Fick paket idag... Har saknat en klocka på länk men inte riktigt gillat Panerais länkar, men det sjuka är att det känns som om jag varit otrogen eller ngt åt det hållet :);)
Det var 564:an som byttes bort... och kul att se hur det här blir. Har haft några tidigare så jag vet att det är inget fel på klockan men det är någonting väldigt speciellt men Panerai som inte jag upplever med annat längre.
20200812_102418.jpg
20200812_104239.jpg

"Grattis"...

20200812_102418.jpg
20200812_104239.jpg

”coolt”...

20200812_102418.jpg
20200812_104239.jpg

Är PO-klockorna fortfarande orimligt topptunga, typ boll på snöre-style? *sätter griller i huvudet på dig*

20200812_102418.jpg
20200812_104239.jpg

Finns många klockor som är snyggare än Panerai till utseende men ingen som ger känslan som en Panerai ger =)

Är PO-klockorna fortfarande orimligt topptunga, typ boll på snöre-style? *sätter griller i huvudet på dig*
Det är det jag har tyck tidigare med 42mm och 8500cal, 42&45mm m 2500cal har varit bra tycker jag. Den här är rätt bra balanserad men absolut mer vikt än en 44mm luminor men inte lika "bollig" som jag tycker vissa luminor 42mm är. Den här är 16mm tjock.
Men slutsatsen blir att jag tycker den bärs och känns ungefär som sexsiffrig Submariner om minnet är med mig. Men känns större/tyngre än 44mm luminor.
Men väldigt solid och detaljrik klocka.

Det är det jag har tyck tidigare med 42mm och 8500cal, 42&45mm m 2500cal har varit bra tycker jag. Den här är rätt bra balanserad men absolut mer vikt än en 44mm luminor men inte lika "bollig" som jag tycker vissa luminor 42mm är. Den här är 16mm tjock.
Men slutsatsen blir att jag tycker den bärs och känns ungefär som sexsiffrig Submariner om minnet är med mig. Men känns större/tyngre än 44mm luminor.
Men väldigt solid och detaljrik klocka.
Exakt så. 2500 okej, men fula. 8500 för tjocka, men snygga(re). Vad är det här för kaliber då? (Och sen lägger vi ned Omega-ämnet i tråden, tycker jag :D)

Det här kanske är en superdum fråga men är rätt novis så testar. Är loctite något som används för skruvarna vid bandinfästningen på pannor? Om inte, vad är e.g. syftet med loctite på länkar hos andra tillverkare?

Det här kanske är en superdum fråga men är rätt novis så testar. Är loctite något som används för skruvarna vid bandinfästningen på pannor? Om inte, vad är e.g. syftet med loctite på länkar hos andra tillverkare?

Jag har aldrig hört om någon som använt det på Panerai, eller klockor för den delen. Jag har använt loctite till cykelpedaler när jag tävlat mycket, men annars aldrig till något annat.

Jag har använt loctite på andra klockor tidigare, i ett fall behövdes det verkligen då skruven till länken hoppade ur. Men, det kanske är så att Panerai har bättre skruvar och att man använder tuber för att minska friktion ... jag har i alla fall själv inte använt eller hört om någon annan som använt loctite på Panerai.

Jag har aldrig hört om någon som använt det på Panerai, eller klockor för den delen. Jag har använt loctite till cykelpedaler när jag tävlat mycket, men annars aldrig till något annat.

Jag har använt loctite på andra klockor tidigare, i ett fall behövdes det verkligen då skruven till länken hoppade ur. Men, det kanske är så att Panerai har bättre skruvar och att man använder tuber för att minska friktion ... jag har i alla fall själv inte använt eller hört om någon annan som använt loctite på Panerai.

Ok cool! Tack

Jag tror att loctite främst används till själva länken, vid kortande/förlängning av densamma, och inte till att fästa länken i bandhornen. Vore ju lite själsdödande att använda loctite på skruvarna till bandhornen på en panna där ”tanken” är man skall kunna band snabbt och lätt. Mina fem cent.

Jag tror att loctite främst används till själva länken, vid kortande/förlängning av densamma, och inte till att fästa länken i bandhornen. Vore ju lite själsdödande att använda loctite på skruvarna till bandhornen på en panna där ”tanken” är man skall kunna band snabbt och lätt. Mina fem cent.
Ja låter rimligt. Har ingen erfarenhet av loctite men min spontana tanke var bara varför det ens skulle behövas om skruvarna är ordentliga. Men uppenbarligen används det på länkar på andra klockor.

Tillbaka
Topp