• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När vi är inne på ämnet, 372 versus 422. Varför ska man välja den ena framför den andra?
Hur lång är ett snöre... :) Skämt åsido, Böda är helt fantastiska och jag har haft båda i dubbla omgångar, sista gången hade jag dom samtidigt för att kunna komma fram till svaret och jag kan inte ge dig det nu heller. Hos mig stannade 372 mest pga den lilla viktskillnaden som plexiglaset ger, men samtidigt gillar jag sekund. Skulle egentligen vilja ha båda för dom är lika men ändå helt olika :)
Kablar vilken bra ledtråd det där blev!
Länken som mått skickade är riktigt bra!

Hej, är sugen på att köpa min första Panerai. Vad ska man tänka på?
Finns det mycket förfalskningar ute?
Har dom som Rolex, serienr, infräsningar i glas osv?

Hej, är sugen på att köpa min första Panerai. Vad ska man tänka på?
Finns det mycket förfalskningar ute?
Har dom som Rolex, serienr, infräsningar i glas osv?

Välkommen!

Köp den klocka du vill ha först och främst, lägg dig inte i facket om att köpa vad som är poppis utan du ska köpa det du själv vill ha på dig.

Som med allt finns det klart förfalskningar men markant färre än i Rolexmarknaden, serienummer står på boettlocket om du vill kontrollera.

Om det är en klocka du undrar över är legit eller ej så posta och fråga i tråden här så får du garanterat svar.

Tips vad du ska prova först: 44m luminor med Bettarini case (112, 111, 510, 560, 590, 914, 915 etc) så får du en bra känsla för panerai och kan fokusera på vad du vill nischa ner dig i därefter.

2BD579CE-FB23-4A92-B174-0E9FC0DEB9A9.jpeg

Nej, men tack för länk. Jag tycker att det är rätt offensivt att jämföra högupplöst katalogbild med suddig IRL-bild och sedan jämföra något som avstånd mellan 3an och 0an. Säger inte att MrP har fel, men tycker inte att det är ett klockrent fall. Kanske finns fler uppenbara tells, men jag tycker att bilderna har för olika kvalitet för att det enkelt ska kunna gå att se och döma med säkerhet.

0C522395-F38B-401C-B9CA-FB5765090E27.jpeg
E5F2C112-58B2-4A4E-900E-E3ED86479F50.jpeg

Märkligt hur det kan vara. Jag har inte haft problem med att sälja klockor men skulle aldrig vilja sälja ett band. Klockornas originalband ligger kvar i lådan, dom får man ju inte använda.
Bra bandsamling!
I ditt fall kan det vara klokt att spara originalbanden, men köper du random instegare är det bara använda, slita ut och sedan köpa nytt band. Svart oem-kalv lär knappast försvinna från sortimentet.

Tillbaka
Topp