Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej det är safir.Riktigt fin!
Är de plexiglas på den?
Nej det är safir.
Yes, den har även blå visare istället för guld som jag har på denna.ok! Ja de är 449 som har plexi!
Fin ändå![]()
Så bra!Ibland ska man bara sätta sig på att en bänk i solen och ta det lugnt, idag är en sån dag.
![]()
![]()
Alla Panerai ser likadana ut.Yes, den har även blå visare istället för guld som jag har på denna.
Alla Panerai ser likadana ut.
Är det någon som har/haft en 992 som i så fall kan dela med sig lite tankar?
Också provat den. Kan tycka att tavlan är lite liten (och relativt crowded, som morfisen säger) jämfört med case:t (som också är ... ehm ... relativt litet). Men annars är det ju awesome.Är det någon som har/haft en 992 som i så fall kan dela med sig lite tankar?
Provat den flertalet gånger, lite mycket action på tavlan för sina 45mm för min del. (Ja bara en panerista säger så...). Men, magiskt vacker
Har också misstänkt detta. Har aldrig sett den i verkligheten men gillar verkligen klockan på ett sätt men är rädd som ni säger att tavlan blir lite för mycket.Också provat den. Kan tycka att tavlan är lite liten (och relativt crowded, som morfisen säger) jämfört med case:t (som också är ... ehm ... relativt litet). Men annars är det ju awesome.
Börjar bli härligt slitage på plexi
![]()
Har också misstänkt detta. Har aldrig sett den i verkligheten men gillar verkligen klockan på ett sätt men är rädd som ni säger att tavlan blir lite för mycket.
Fan du har rätt @peterc , jävlar vad smidigt det är . Min första panna med strap-change systemetFast det går inte att komma ifrån att det är galet smidigt att byta band, tar 5sek på 1305an
24 el 25 funkar på den, på 45 och 47mm Radiomir så används mest 26 och 27mm.Wirelugs och bredd på band. Vad är er favoritstorlek?
- Originalalligator på min 337 är enligt mina mätningar 25/20 mm. Är det en udda storlek eller är det någon annan som använder den?
På Radiomir brukar banden vara lite bredare än angiven bredd för att bli snyggare till hornen, exempelvis är många av mina 27mm snarare 28-29mm.Wirelugs och bredd på band. Vad är er favoritstorlek?
- Originalalligator på min 337 är enligt mina mätningar 25/20 mm. Är det en udda storlek eller är det någon annan som använder den?
Jag kör 27/22 på mina Radiomir så 25/20 låter väl som en rimlig ratio på en 42mm RadiomirWirelugs och bredd på band. Vad är er favoritstorlek?
Utöver ovan så ska tilläggas att, givet att wire lugsen är lite böjda, så trycks bandet ihop lite. Därav att de är bredare än 26 mm till en 45/47 mms rad. Hur mycket det trycks ihop beror nog lite på band, men mina senaste 26-mm kunde gärna fått varit någon mm bredare.Wirelugs och bredd på band. Vad är er favoritstorlek?
När jag kollar på detta borde 26 gå klämma på 42 mmHöst + 249 = lööövly
![]()