• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Pam425
86A2128E-31E0-4C1A-9A08-15F23A2D1479.jpeg
 
Provat den flertalet gånger, lite mycket action på tavlan för sina 45mm för min del. (Ja bara en panerista säger så...). Men, magiskt vacker
Också provat den. Kan tycka att tavlan är lite liten (och relativt crowded, som morfisen säger) jämfört med case:t (som också är ... ehm ... relativt litet). Men annars är det ju awesome.
Har också misstänkt detta. Har aldrig sett den i verkligheten men gillar verkligen klockan på ett sätt men är rädd som ni säger att tavlan blir lite för mycket.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Börjar bli härligt slitage på plexi
B7B314DB-3244-49CF-AF41-1A77FF7FEAE8.jpeg

Det är fascinerande med slitage och dess estetik. Mycket få bilvänner gillar en sliten bil, och inredningsfolk vill säkert inte ha kantstötta bord på glaset, men en välanvänd och snyggt sliten klocka eller varför inte en skönt patinerad elgitarr blir bara vackrare med tiden. Speciellt när åldrandet är naturligt och inte konstgjort.
 

Tiebreak

Omega
Wirelugs och bredd på band. Vad är er favoritstorlek?

- Originalalligator på min 337 är enligt mina mätningar 25/20 mm. Är det en udda storlek eller är det någon annan som använder den?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Wirelugs och bredd på band. Vad är er favoritstorlek?

- Originalalligator på min 337 är enligt mina mätningar 25/20 mm. Är det en udda storlek eller är det någon annan som använder den?
På Radiomir brukar banden vara lite bredare än angiven bredd för att bli snyggare till hornen, exempelvis är många av mina 27mm snarare 28-29mm.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Wirelugs och bredd på band. Vad är er favoritstorlek?

- Originalalligator på min 337 är enligt mina mätningar 25/20 mm. Är det en udda storlek eller är det någon annan som använder den?
Utöver ovan så ska tilläggas att, givet att wire lugsen är lite böjda, så trycks bandet ihop lite. Därav att de är bredare än 26 mm till en 45/47 mms rad. Hur mycket det trycks ihop beror nog lite på band, men mina senaste 26-mm kunde gärna fått varit någon mm bredare.
 
Topp