• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

oddface

Panerai
2-Faktor
Fortfarande kär i denna
IMG_20200922_212930-01.jpeg
 

Eqn

Panerai

Farbrorn

Breitling
Paneristis! Jag går och suktar efter lite olika Panerais men jag har lite funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med
1. Hur länge räcker lumen på era pannor?
2. Hur är det egentligen att ha en manuell klocka? Är det inte lite speciellt att man måste komma ihåg att dra upp den eller får man kanske t om en speciell relation till den iom det?
3. Tjocklek på 17-18mm är inte det ganska brutalt eller vänjer man sig?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Paneristis! Jag går och suktar efter lite olika Panerais men jag har lite funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med
1. Hur länge räcker lumen på era pannor?
2. Hur är det egentligen att ha en manuell klocka? Är det inte lite speciellt att man måste komma ihåg att dra upp den eller får man kanske t om en speciell relation till den iom det?
3. Tjocklek på 17-18mm är inte det ganska brutalt eller vänjer man sig?
1. Hela natten när jag har dom bredvid sängen, även om de lyser väldigt väldigt svagt efter ca 2 timmar.
2. Älskar manuella klockor, jag föredrar till och med manuel framför automat. Har idag 4 pannor, 3 manuella och 1 automat.
3. Min 233 är ca 18mm tjock. Däremot är kupade glaset en stor del av detta , typ 4mm. Min 911 är mycket tunnare.

Vilka pannor har du kikat på?
 

Farbrorn

Breitling
1. Hela natten när jag har dom bredvid sängen, även om de lyser väldigt väldigt svagt efter ca 2 timmar.
2. Älskar manuella klockor, jag föredrar till och med manuel framför automat. Har idag 4 pannor, 3 manuella och 1 automat.
3. Min 233 är ca 18mm tjock. Däremot är kupade glaset en stor del av detta , typ 4mm. Min 911 är mycket tunnare.

Vilka pannor har du kikat på?

Dessa gillar jag just nu:
PAM 001351, (det är den enda jag har provat i butik)
PAM 00388
PAM 00380
Jag pendlar lite mellan att älska kronskyddet och att vara tveksam till det
 
Topp