• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Testade 1313 idag, positivt överraskad faktiskt. Älskar den blå färgen.
Aldrig testat en så stor klocka tidigare men tycker ej det ser så illa ut.(?)

5414A138-482B-4F52-8E40-E7F72B490E55.jpeg

CC5A0258-DC94-4AA6-8396-EA164BD9006A.jpeg
Sitter väldigt bra!

Halloj!

En observation ang min 914 med p5000 och dess gångreserv är att den verkar hyffsat underspecad.

Jag drog upp klockan fillt den 17:e klockan 15 och den går fortfarande 😳

Det innebär alltså att den just nu är 4h ifrån att ha 11 dygns gångreserv 😎

Vad har ni andra för erfarenheter?
Reagerade på samma när jag hade den. Rätt coolt, men tydligen vanligt med 8-dagarsverken.

Halloj!

En observation ang min 914 med p5000 och dess gångreserv är att den verkar hyffsat underspecad.

Jag drog upp klockan fillt den 17:e klockan 15 och den går fortfarande 😳

Det innebär alltså att den just nu är 4h ifrån att ha 11 dygns gångreserv 😎

Vad har ni andra för erfarenheter?
Min 602 klarar ~10h också. Så ja, underspecat och bra.

Edit: 10d, inte h. :)

Senast ändrad:
Jag bekänner mig till islam så jag får ha flera. Berätta dock inte detta för min fru för hon kan eventuellt tolka det annorlunda. Skämt åsido så är det beundransvärd egenskap hos en hustru att inte se klock och band intresset som något obskyrt och att istället hjälpa dig att bejaka det.
Om du stannar vid kristendom får du ha flera klockor men en fru. Konvererar du kan du ha flera fruar men klockorna bör delas med kollektivet. Stay where you are.

Någon som har erfarenhet av PAM392 (42mm 1950) och kan beskriva skillnaden mot en 44mm ’Bettarini’ på handleden?
1950 verkar vara lite tjockare men hur upplevs det i verkligheten?

Tillbaka
Topp