Ja jag såg den, kändes kanske inte riktigt lika kul när den var 5 år och polerad. Men modellen var fin!!Och du har sett den 610 som just trillade ut på K&S? Den är kanske lite so-so (@Zozoo) ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jag såg den, kändes kanske inte riktigt lika kul när den var 5 år och polerad. Men modellen var fin!!Och du har sett den 610 som just trillade ut på K&S? Den är kanske lite so-so (@Zozoo) ...
Är den så snygg?
Är det en fiddy alla suktar efter?
Snyggt armband
Är det en fiddy alla suktar efter?
Inte jag. Men jag är jäkligt konstig jämfört med resten av gamlingarna i den här tråden.Är det en fiddy alla suktar efter?
127/217 är de mäktigaste (realistiska att köpa) som finns vad gäller Luminor 1950 i 47mm, så de är absolut eftertraktade. Den sistnämnda tappar bland de som absolut dissar Destro, men den finns å andra sidan bara i ca halva antalet ex jämfört med 127 (Fiddy).Är det en fiddy alla suktar efter?
Och när du säger realistiska, så menar du i relation till riktig vintage Panerai, typ 6152 ... ?127/217 är de mäktigaste (realistiska att köpa) som finns vad gäller Luminor 1950 i 47mm, så de är absolut eftertraktade. Den sistnämnda tappar bland de som absolut dissar Destro, men den finns å andra sidan bara i ca halva antalet ex jämfört med 127 (Fiddy).
Det är bara dessa modeller (bland de realistiska) som har kombinationen av stål, det mest kupade glaset, de långa och feta visarna samt layouten på tavlan.
...och graaler som 267 och 203...Och när du säger realistiska, så menar du i relation till riktig vintage Panerai, typ 6152 ... ?
Med fejkade Angelus inuti? ;-)...och graaler som 267 och 203...
Jupp!Med fejkade Angelus inuti? ;-)
A man who knows what he wants.
..liksom övrig efterfrågan som lagt prisribban på troligen sjusiffrigt vad gäller 267 och från ca 6-700k vad gäller 203..A man who knows what he wants.
Det är ganska galet...liksom övrig efterfrågan som lagt prisribban på troligen sjusiffrigt vad gäller 267 och från ca 6-700k vad gäller 203..
Mm verkligen..Det är ganska galet.
Vilken modell är det med ljust läderband?Pamiljen
Vilken modell är det med ljust läderband?
3,5 mm är en sweetspot. Men 4,5 mm är bra om man som jag har lite tunnare handlederNu är 512:an såld och köparen blev nöjd, jag likaså. Precis beställt en Zero från chrono24. Var beskriven som och såg ut att vara i absolut toppskick på bilderna. Fullset och servad i september 2020, ska bli riktigt spännande att se hur jag upplever storleken. Kollar lite på ett passande band från Mays-Berlin, och undrar lite hur tjocka band ni har till era 44mm Luminor?
Jag har alla möjliga tjocklekar men använder de som är närmare 5 än 4 mm.Nu är 512:an såld och köparen blev nöjd, jag likaså. Precis beställt en Zero från chrono24. Var beskriven som och såg ut att vara i absolut toppskick på bilderna. Fullset och servad i september 2020, ska bli riktigt spännande att se hur jag upplever storleken. Kollar lite på ett passande band från Mays-Berlin, och undrar lite hur tjocka band ni har till era 44mm Luminor?
Nu är 512:an såld och köparen blev nöjd, jag likaså. Precis beställt en Zero från chrono24. Var beskriven som och såg ut att vara i absolut toppskick på bilderna. Fullset och servad i september 2020, ska bli riktigt spännande att se hur jag upplever storleken. Kollar lite på ett passande band från Mays-Berlin, och undrar lite hur tjocka band ni har till era 44mm Luminor?
Känns ju onödigt med en fiddy när man har de där... Snygg Bronzo!Pamiljen
Mm, valde ju 217 ist för 127Känns ju onödigt med en fiddy när man har de där... Snygg Bronzo!
Erkänn att du råkade kasta om siffrorna när du köpte på c24.Mm, valde ju 217 ist för 127
Idag kom den, boxen jag beställde...Beställde en sån här klick låda från eBay igår, börjar ångra att jag inte tog en med färre platser. Det känns som det naturliga är att vilja fylla boxen och inte tvärtom
Bara börja spana. Vad känner du att du saknar?Idag kom den, boxen jag beställde...
Första intrycket är MVG, kvaliteten känns väldigt hög i förhållande till prislappen. Nästan 100% säker på att det är exakt samma box som Panerai boxarna, samma beslag invändigt, samma mörkgrå papplåda, samma vita tunna skumplast runt boxen. Tur i oturen att jag inte valde den för 6pcs, fast nu saknas ju en
Vill ha en 587 och en 176. Och troligen sälja en SubBara börja spana. Vad känner du att du saknar?