• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Caravelle33

Vacheron
D071A447-ECF0-4038-A631-4DB18AB62ED8.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Är det en fiddy alla suktar efter?
127/217 är de mäktigaste (realistiska att köpa) som finns vad gäller Luminor 1950 i 47mm, så de är absolut eftertraktade. Den sistnämnda tappar bland de som absolut dissar Destro, men den finns å andra sidan bara i ca halva antalet ex jämfört med 127 (Fiddy).

Det är bara dessa modeller (bland de realistiska) som har kombinationen av stål, det mest kupade glaset, de långa och feta visarna samt layouten på tavlan.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
127/217 är de mäktigaste (realistiska att köpa) som finns vad gäller Luminor 1950 i 47mm, så de är absolut eftertraktade. Den sistnämnda tappar bland de som absolut dissar Destro, men den finns å andra sidan bara i ca halva antalet ex jämfört med 127 (Fiddy).

Det är bara dessa modeller (bland de realistiska) som har kombinationen av stål, det mest kupade glaset, de långa och feta visarna samt layouten på tavlan.
Och när du säger realistiska, så menar du i relation till riktig vintage Panerai, typ 6152 ... ?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Det är ganska galet.
Mm verkligen..

267 vet man ju inte ens riktigt vad den betingar med sina futtiga 6 exemplar och där man inte ens riktigt vet var de håller hus (bortsett från Engs exemplar).

Med tanke på att 203 med 150 exemplar prismässigt ligger där den gör gissar jag som sagt på sjusiffrigt för 267..
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Nu är 512:an såld och köparen blev nöjd, jag likaså. Precis beställt en Zero från chrono24. Var beskriven som och såg ut att vara i absolut toppskick på bilderna. Fullset och servad i september 2020, ska bli riktigt spännande att se hur jag upplever storleken. Kollar lite på ett passande band från Mays-Berlin, och undrar lite hur tjocka band ni har till era 44mm Luminor?
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Nu är 512:an såld och köparen blev nöjd, jag likaså. Precis beställt en Zero från chrono24. Var beskriven som och såg ut att vara i absolut toppskick på bilderna. Fullset och servad i september 2020, ska bli riktigt spännande att se hur jag upplever storleken. Kollar lite på ett passande band från Mays-Berlin, och undrar lite hur tjocka band ni har till era 44mm Luminor?
3,5 mm är en sweetspot. Men 4,5 mm är bra om man som jag har lite tunnare handleder
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Nu är 512:an såld och köparen blev nöjd, jag likaså. Precis beställt en Zero från chrono24. Var beskriven som och såg ut att vara i absolut toppskick på bilderna. Fullset och servad i september 2020, ska bli riktigt spännande att se hur jag upplever storleken. Kollar lite på ett passande band från Mays-Berlin, och undrar lite hur tjocka band ni har till era 44mm Luminor?
Jag har alla möjliga tjocklekar men använder de som är närmare 5 än 4 mm.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu är 512:an såld och köparen blev nöjd, jag likaså. Precis beställt en Zero från chrono24. Var beskriven som och såg ut att vara i absolut toppskick på bilderna. Fullset och servad i september 2020, ska bli riktigt spännande att se hur jag upplever storleken. Kollar lite på ett passande band från Mays-Berlin, och undrar lite hur tjocka band ni har till era 44mm Luminor?

3.5-4.5 är en bra range att sikta in dig på
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Beställde en sån här klick låda från eBay igår, börjar ångra att jag inte tog en med färre platser. Det känns som det naturliga är att vilja fylla boxen och inte tvärtom 🤔🙃
Screenshot_20210103-155822_eBay.jpg
Screenshot_20210103-155658_eBay.jpg
Screenshot_20210103-155624_eBay.jpg
Idag kom den, boxen jag beställde...
Första intrycket är MVG, kvaliteten känns väldigt hög i förhållande till prislappen. Nästan 100% säker på att det är exakt samma box som Panerai boxarna, samma beslag invändigt, samma mörkgrå papplåda, samma vita tunna skumplast runt boxen. Tur i oturen att jag inte valde den för 6pcs, fast nu saknas ju en 😉😊
20210113_111420.jpg
20210113_111519.jpg
 

Ducati996

Cartier
Idag kom den, boxen jag beställde...
Första intrycket är MVG, kvaliteten känns väldigt hög i förhållande till prislappen. Nästan 100% säker på att det är exakt samma box som Panerai boxarna, samma beslag invändigt, samma mörkgrå papplåda, samma vita tunna skumplast runt boxen. Tur i oturen att jag inte valde den för 6pcs, fast nu saknas ju en 😉😊
20210113_111420.jpg
20210113_111519.jpg
Bara börja spana. Vad känner du att du saknar?
 
Topp