Oh no... Uppmärksamma men måttligt stenhårda..
...sa flickan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oh no... Uppmärksamma men måttligt stenhårda..
Gillar både 1084 och 1086, riktigt bra.1084 eller 776? Vad säger ni?
Vad ska du ha för denNu har jag haft min 233 alla vakna timmar fem dagar i rad men jag blir inte kompis med hur den sitter på armen. Det är fortfarande en av de snyggaste klockor jag vet alla kategorier och jag vet att det gått mindre än en vecka men jag vet också hur det brukar bli när det börjar såhär - den här kommer inte bli långvarig
Är det någon som är sugen på en kanonfin 233a så jag kan testa 683an på K&S istället? PM isf
Välkomnar även PM som förklarar varför jag håller på såhär och argument för varför jag bara borde skärpa mig.
68k uppenbarligenVad ska du ha för den
Fan vad den är läcker! Men du får börja lägga fram- och bak-sida bilder
MmmkayFan vad den är läcker! Men du får börja lägga fram- och bak-sida bilder
Ser ut som ett lås till ett kassaskåp. Vackert
Hoppas inte 683 an blir såld nu då innan du fått känna lite mer på din 233aVad ska du ha för den
Vackert!
Vi talar om bokstavligen hela världens främste Panerai-samlare. Det existerar inte en graal från Panerai som denne oerhört sympatiska och ödmjuka person inte har i sitt stall.. En ofantlig förmån som Panerista att få sitta i två timmar och konversera med honom.
Ett litet urval bara av modeller han äger för att ge en uppfattning (googlade bilder):
Vintagepjäser:
3646; han äger två st i lite skilda utföranden
6152; han äger kanske 6 st av denna ikon i olika utföranden
6154, den helt fantastiska sk. Egiziano piccolo:
Pre-V-pjäser ägde han förstås ett större antal av, tex 5218-201A Logo med non-matching dial:
5218-202A med non matching dial (extremt ovanlig och personen äger tre st av dessa!!):
Några mer samtida (nåja ) modeller:
PAM021; från 1997. 60 exemplar i platina med Rolex caliber 618:
PAM203 med Angelus 240:
PAM267, enbart sex st exemplar tillverkades:
PAM387; aldrig någonsin ens presenterad och mycket få vet att den ens existerar. 10 exemplar tillverkade och sålda; exemplar nr 11 tillverkades och numrerades med nr 0 åt denne person specifikt:
PAM600, minute repeater:
Allt detta är bara toppen av isberget, som sagt en helt makalös samling! Givetvis råkar det finnas Rolexar, Fpj:s, Pateks och Langes av fantastisk dignitet i samlingen, men det lade vi ingen vikt vid
Ja skoja inte.. DrömavsnittSatt och läste i Pday-Amsterdam och sprang på nedan inlägg. Fan vad gött det hade varit att se typ ett ”Talking Watches” ala Hoodinke med denna samlare...
Vad hände nu ... 3 nya pannor till salu på K&S från inatt/nyss ... och fler pannor ute till salu än på bra länge. Har folk skilt sig från sina pannor under julen?
... tillsammans.Alla ska köpa en fiddy
Nytt mode. Dax för Rolex nuAlla ska köpa en fiddy
Ledighet ger för mkt tid till att tänkaVad hände nu ... 3 nya pannor till salu på K&S från inatt/nyss ... och fler pannor ute till salu än på bra länge. Har folk skilt sig från sina pannor under julen?
Jag har redan sålt min, sjukt överskattadAlla ska köpa en fiddy
Jag brukar vara kinkig men tycker att min 233a sitter kanon. Jag kör dock 90% av tiden med gummi....Nu har jag haft min 233 alla vakna timmar fem dagar i rad men jag blir inte kompis med hur den sitter på armen. Det är fortfarande en av de snyggaste klockor jag vet alla kategorier och jag vet att det gått mindre än en vecka men jag vet också hur det brukar bli när det börjar såhär - den här kommer inte bli långvarig
Är det någon som är sugen på en kanonfin 233a så jag kan testa 683an på K&S istället? PM isf
Välkomnar även PM som förklarar varför jag håller på såhär och argument för varför jag bara borde skärpa mig.
Svårt det där, jag tyckte tvärtom inte att 233an funkade så bra på gummi (på mig alltså, den ser sjukt bra ut på gummi) utan bäst på läder. Medan Bettarini funkar absolut bäst på gummi (på mig). Återstår att se om jag får chansen att testa hur sub sitterJag brukar vara kinkig men tycker att min 233a sitter kanon. Jag kör dock 90% av tiden med gummi....
Pandemi i kombi med panflation (pun (PAN/M) intended)Vad hände nu ... 3 nya pannor till salu på K&S från inatt/nyss ... och fler pannor ute till salu än på bra länge. Har folk skilt sig från sina pannor under julen?
Jag tar ju potentiellt andra pannor i inbyte! Så min är ju +-0 !Vad hände nu ... 3 nya pannor till salu på K&S från inatt/nyss ... och fler pannor ute till salu än på bra länge. Har folk skilt sig från sina pannor under julen?
Nej, enligt den här. Gammal iofs, men ändå ...Fått bilder på en pam000 från en handlare nu. Baksidan säger p0813/1000. Är inte dessa släppta i 2500 ex per serie?
Alltid lika snabba och bra svar från dig!Nej, enligt den här. Gammal iofs, men ändå ...
Har inte själv en panna men har små handleder, de panerai jag kollat på är 1048 (40mm) och 1392 (42mm) båda är luminorsTycker Panerai gör otroligt fina klockor. Min fråga är säker nämnd någonstans bland dessa 2320 inlägg, men är för slö för att läsa allt! Undrar vilken modell ni skulle rekommendera för någon med lite mindre handleder? Tacksam för svar.
Och bland dessa härskarpannan..Vad hände nu ... 3 nya pannor till salu på K&S från inatt/nyss ... och fler pannor ute till salu än på bra länge. Har folk skilt sig från sina pannor under julen?