• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Funderar på att släppa min 1392, vet dock inte vad man ska testa i stället...

0CE24E1C-446F-4D14-87DD-C929A41F8F4E.jpeg
 

Greven78

Cartier
Hur funkar det med klockor i allmänhet när det gäller kyla. - 10 här nu, om man skall vara ute hela dagen, det känns som att kyla borde tränga in ganska fort i en klocka at metall/stål eller?
 

marw

Panerai
2-Faktor
c47171c235281fb05cf11b0713fab46d.jpg

Så länge man inte sportar klockan som denna stilikon herr Agnelli så blir ju inte klockan speciellt nedkyld under jackan eller vad man nu har på sig... Klockan värms ju av handleden och uppnår knappast frysgrader då skulle du få förfrysningsskador på handleden efter en heldag ute.
 

oddface

Panerai
2-Faktor
c47171c235281fb05cf11b0713fab46d.jpg

Så länge man inte sportar klockan som denna stilikon herr Agnelli så blir ju inte klockan speciellt nedkyld under jackan eller vad man nu har på sig... Klockan värms ju av handleden och uppnår knappast frysgrader då skulle du få förfrysningsskador på handleden efter en heldag ute.
Klockan utanpå skjortan är jag helt ok med. Men glajerna utanpå öronen? Vafan är det om? 🤔

Tillbaka till topic så skulle jag misstänka att svängningar i temperatur är värre. Packningar och sånt borde inte gilla när saker expanderar i olika takt. Men det är bara spekulationer utan några som helst belägg.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Klockan utanpå skjortan är jag helt ok med. Men glajerna utanpå öronen? Vafan är det om? 🤔

Tillbaka till topic så skulle jag misstänka att svängningar i temperatur är värre. Packningar och sånt borde inte gilla när saker expanderar i olika takt. Men det är bara spekulationer utan några som helst belägg.
Man brukar prata om extrema temperaturskillnader som ett problem.
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
IMG_20210118_180837.jpg
IMG_20210118_181021.jpg
IMG_20210118_180208.jpg
IMG_20210118_180053.jpg
Sådärja! Är riktigt nöjd med hur den bärs, inte alls så farligt stort utan känns helt naturligt. Kvalitetskänslan och tyngden gillar jag verkligen, och det ska bli skönt att slippa bry sig om datum och sekunder.
Läderbandet är jag inte så förtjust i men tänkte beställa något schysst från Mays-Berlin senare ikväll.

Köpt fullset av en trusted seller från Warszawa, via Chrono24. Utplockad november 2007, men servad september 2020. Caset har endast minimala hairlines, inga dings alls. Märkte dock två supersmå repor på glaset som inte beskrivits i annonsen.

Stör mig inte så mycket mer än att det är dåligt att inte nämna det... Vad skulle ett glasbyte kunna gå loss på om man skulle se behov av det vid nästa service om säg fem år? Repor under M och mellan A och I...
 

azcii

Patek
2-Faktor
IMG_20210118_180837.jpg
IMG_20210118_181021.jpg
IMG_20210118_180208.jpg
IMG_20210118_180053.jpg
Sådärja! Är riktigt nöjd med hur den bärs, inte alls så farligt stort utan känns helt naturligt. Kvalitetskänslan och tyngden gillar jag verkligen, och det ska bli skönt att slippa bry sig om datum och sekunder.
Läderbandet är jag inte så förtjust i men tänkte beställa något schysst från Mays-Berlin senare ikväll.

Köpt fullset av en trusted seller från Warszawa, via Chrono24. Utplockad november 2007, men servad september 2020. Caset har endast minimala hairlines, inga dings alls. Märkte dock två supersmå repor på glaset som inte beskrivits i annonsen.

Stör mig inte så mycket mer än att det är dåligt att inte nämna det... Vad skulle ett glasbyte kunna gå loss på om man skulle se behov av det vid nästa service om säg fem år? Repor under M och mellan A och I...
Grattis! En zero går aldrig fel :)

Angående glasbyte - borde vara runt 2500? Dra ett mess till Nymans ur och fråga :)
 

Ducati996

Cartier
IMG_20210118_180837.jpg
IMG_20210118_181021.jpg
IMG_20210118_180208.jpg
IMG_20210118_180053.jpg
Sådärja! Är riktigt nöjd med hur den bärs, inte alls så farligt stort utan känns helt naturligt. Kvalitetskänslan och tyngden gillar jag verkligen, och det ska bli skönt att slippa bry sig om datum och sekunder.
Läderbandet är jag inte så förtjust i men tänkte beställa något schysst från Mays-Berlin senare ikväll.

Köpt fullset av en trusted seller från Warszawa, via Chrono24. Utplockad november 2007, men servad september 2020. Caset har endast minimala hairlines, inga dings alls. Märkte dock två supersmå repor på glaset som inte beskrivits i annonsen.

Stör mig inte så mycket mer än att det är dåligt att inte nämna det... Vad skulle ett glasbyte kunna gå loss på om man skulle se behov av det vid nästa service om säg fem år? Repor under M och mellan A och I...
Riktigt snygg. Ursäkta mitt o kunskap. Vad är det för modell 😔
 
Topp