• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Som sagt, jag har varit exakt där du är. Och jag har inte ångrat valet en sekund. 390 är grym!! Beroende på vart i landet du bor kan du få klämma och känna på min vid tillfälle.

I see!!! Tror dessvärre inte jag hinner idag. Bor ju inte i Sthlm utan 10-11 mil söderut. Har dessutom ett fm möte i Norrköping för att därefter direkt åka till Uppsala (med släp) och hämta hem min nya fyrhjuling jag köpt 😬 Nu är det slutskottat 🤗

men jag ska till Södertälje på ons. Kanske kan komma förbi då?! Hör av mig innan så ser vi om gummit inte är sålt.
Ska fundera på det men 390 seglade helt klart upp många placeringar! Skulle gärna kika på den men bor i Chicago tyvärr, tack för erbjudandet dock! :)

Du skulle använt felsäkert läge ...
1612524594085.png

Till att börja med har du en av de tjockare bettarinisarna som finns. Din är 16mm. De "vanliga" instegspannorna gamla och nya är 14,5mm och 8-dagars är 13,5mm.

Beroende på vilken Radiomir automatic så är jag nästan säker på att de tunnaste är 16mm de med. 8-dagars radiomir, typ 610, är 13,5mm.

Så, jag skulle rekommendera en 8-dagars luminor eller en 8-dagars radiomir, helt enkelt, om det är något tunt som är i fokus.

Det finns ju tunnare... Radiomir 1940, exempelvis 572 kanske kan passa också, den är 12,5mm.

Med risk för att få stryk så kan du ju sikta på en Luminor Due 45mm. Handvevad är typ 10,5mm och automatisk med mikrorotor är typ en halv mm tjockare, om jag minns rätt.
Hej,
Tack för att du tog dig tid och ett väldigt matnyttigt svar! Har kollat lite mer och landat i att det är en Radiomir jag vill prova, gillar den lite mer dressad looken. När man ändå är igång och ska göra ett byte vill jag hitta något roligt och tittar just nu på 190 & 992.. Rätt olika men vad säger ni? Någon annan jag ska titta på?
Tack på förhand! 😊

Hej,
Tack för att du tog dig tid och ett väldigt matnyttigt svar! Har kollat lite mer och landat i att det är en Radiomir jag vill prova, gillar den lite mer dressad looken. När man ändå är igång och ska göra ett byte vill jag hitta något roligt och tittar just nu på 190 & 992.. Rätt olika men vad säger ni? Någon annan jag ska titta på?
Tack på förhand! 😊
Det finns många. Kolla på watchbase.com men jag säger 610.

Hej,
Tack på förhand! 😊
190 är Uberbra! 992 kan jag tycka är lite för fullsmetad. Men som @mårt säger, det finns så många bra Radiomir.

Hej,
Tack på förhand! 😊
190 är fantastisk, 992 gillade jag direkt men ngt har fått mig att tröttna på den fast jag inte ens har sett den live. Kolla 323 också, 10days, GMT och datum... 👍🏻 eller varför inte en 210 base, klart underskattad.

Ska fundera på det men 390 seglade helt klart upp många placeringar! Skulle gärna kika på den men bor i Chicago tyvärr, tack för erbjudandet dock! :)
Ja det är ju en bit från mig... Men jag är inte den som är den. Och ställer även upp för en KS-broder, så om du bara bjuder mig och familjen på en flygresa samt boende kan du tom få låna klockan under tiden vi blir kvar 😬 Låter väl rimligt?

Tillbaka
Topp