Been there... för ca 1 år sen snöade jag in lite på att jag skulle ha en panerai. Har kanske inte spaghettiarmar, men heller inga vedträn, så jag var inte helt bekväm med tanken på 47mm (och ska vi vara ärliga är det där de snyggaste pennorna finns imo) Har velat fram och tillbaka, varit hos AD och provat, läst i princip hela pannatråden osv. Föll in på att just 372 är den optimala pannan för mig. Bortsett från storleken. I övrigt har den allt jag var ute efter. Kikade då lite på 914 som ett substitut, hade det mesta men inga guldvisare samt en ”onödig” 8 giorno text på tavlan. Sen tror jag faktiskt det vara
@Palenkovich som först tipsade om 390?! Den har fan allt jag var ute efter, utom sandwich. Men när jag fick se och klämma på den irl var det en ickefråga! Det var ren perfektion!! Sen ska kanske inte jag som nyfrälst i pannavärlden säga hur saker och ting ligger till. Men jag personligen har kommit till insikten att sandwich är så oerhört grymt, på bild. IRL saknas det inte öht för min del! Storleken är dessutom perfekt med sina 44mm. De 3mm ned från 47 är betydande! Nedan en bild på min 390 bredvid
@Margarinkungen 663 som är lika i storlek som 372.
Jämfört med många andra här i tråden är ju jag kass på att ta foton så jag spammar ju bara med de fåtal jag är nöjd med
Har inte hunnit tagit något kort de senaste två veckorna heller då livet (främst arbetet) varit bland det mest hektiska jag varit med om. Men jag kan spamma någon gammal bild som jag tycker fångar utseendet riktigt bra