• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag har tråkigt, det kanske märks, så jag trålar panerai.com ... och tycker vi bör prata om den här artikeln
.

Specifikt: "The registration of the watch is reserved only to some of the Luminor and Radiomir Panerai models, in the genuine version (Vintage Panerai) produced from 1936/8 to 1992, in the replica version (Replica Panerai) produced from 1993 to 1997 and in the actual re-edition (Richemont Panerai) produced from 1997 on, on sale today."

WTF?
Du skrev det bäst själv; WTF!?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Känner likadant! Vart är det grå canvas-bandet ifrån? Nr 2 från höger!
Osäker. Köpte det i en bandmix från @mårt. 24mm, oanvänt är vad jag kan säga. Är du sugen eller?? Jag inser att jag inte kommer använda det. Dra ett PM om du är spekulant, jag vill ha betalt för frakten annars kan du få det (och eventuellt nåt annat) för en symbolisk summa till BCF
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag har tråkigt, det kanske märks, så jag trålar panerai.com ... och tycker vi bör prata om den här artikeln
.

Specifikt: "The registration of the watch is reserved only to some of the Luminor and Radiomir Panerai models, in the genuine version (Vintage Panerai) produced from 1936/8 to 1992, in the replica version (Replica Panerai) produced from 1993 to 1997 and in the actual re-edition (Richemont Panerai) produced from 1997 on, on sale today."

WTF?
Hur kan det där gå igenom? Fatta om Perezcope får syn på den
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Beställde ett Mays-Berlin Arillo med önskemål om att få samma nummer på bandet som på mays 33. 33 och 17 fast med vit färg. Hoppas det blir snyggt!
mays-berlin-arillo-65d.jpg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Läste nyss ett inlägg på FB där ngr använder dessa springbars istället för den vanliga skruvade, ser ut som skruv... Någon som testat och vet vart dom går att få tag på?

"There are one available that will maintain the look of screws.
Much easier to handle. And you can still switch to screws if you know your going in rough."
FB_IMG_1614623128430.jpg
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Läste nyss ett inlägg på FB där ngr använder dessa springbars istället för den vanliga skruvade, ser ut som skruv... Någon som testat och vet vart dom går att få tag på?

"There are one available that will maintain the look of screws.
Much easier to handle. And you can still switch to screws if you know your going in rough."
FB_IMG_1614623128430.jpg
Jag har testat men blev inte helt övertygad. Kan skicka upp ett par för en second opinion :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Hej kamrater. Jag kör ju OWG-march med min tudor nu då jag såg det som ett ypperligt tillfälle att lämna in min 390 på en välbehövlig service. Lite praktiska frågor bara: En god vän som bor mitt i city kommer förbi mig på torsdag. Tänkte skicka med honom pannan upp så jag sparar en resa. Det borde inte vara några konstigheter va? Behöver man ha med något särskilt eller räcker det gott med själva klockan?

Hur säkerställer man att den inte blir polerad? Som jag förstått det öppnar de upp klockan och gör en bedömning vilket de baserar ett prisförslag på som man sedan får acceptera via telefon?? Är det då jag påtalar att polering är ett big NO-NO?! Antar, och tar för givet, att trycktest ingår och är standard efter en service så man utan problem kan bada med den i sommar??

Ledsen att jag upptar den trevliga tråden med mina newbie-frågor men har aldrig servat en klocka förut och vill verkligen att inget ska bli galet (tänker primärt polering)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Hej kamrater. Jag kör ju OWG-march med min tudor nu då jag såg det som ett ypperligt tillfälle att lämna in min 390 på en välbehövlig service. Lite praktiska frågor bara: En god vän som bor mitt i city kommer förbi mig på torsdag. Tänkte skicka med honom pannan upp så jag sparar en resa. Det borde inte vara några konstigheter va? Behöver man ha med något särskilt eller räcker det gott med själva klockan?

Hur säkerställer man att den inte blir polerad? Som jag förstått det öppnar de upp klockan och gör en bedömning vilket de baserar ett prisförslag på som man sedan får acceptera via telefon?? Är det då jag påtalar att polering är ett big NO-NO?! Antar, och tar för givet, att trycktest ingår och är standard efter en service så man utan problem kan bada med den i sommar??

Ledsen att jag upptar den trevliga tråden med mina newbie-frågor men har aldrig servat en klocka förut och vill verkligen att inget ska bli galet (tänker primärt polering)
Absolut inget konstigt med din fråga.

Räcker med klockan, de behöver inget mer.

Du kan säga till de att du inte vill att den blir polerad. Då polerar de den inte.

Trycktest ingår i en vanlig service, ja :)
 
Topp