• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ha en trevlig lördagkväll gubbar

20210320172411_IMG_6664-01-01.jpeg

Tack :)

Grattis till din nya panna btw! Såg precis din post. En titanare blir min nästa panna med 99%. Hade 176 en kort period och är 100% såld på titan nu (antar att det är 61an du köpt)
Tackar! Stämmer fint att det är 61an.
Har varit kraftiga svängningar i mitt huvud. Var inne på guld, men efter att ha tänkt efter ett par gånger fick jag inse att den inte skulle användas tillräckligt. Titan får man väl klassa som en något mer praktisk metall 😊

Snickra ihop en snygg och modern Paneristi Sweden logga värdig sitt namn som går att applicera på ex strap mm så är du välkommen tillbaka 😂😍 några alternativ vore bra så kan vi ha omröstning...

Eller det kanske är så att det finns en ordförande som bestämt att det ska se ut som det gör nu? Vad vet jag...

Long time no see...! Det är precis som @peterc säger! Men vi har saknat dina bilder.

Håller med föregående talare @cjperry 👍 Jag höjer med en rem eller något annat som muta 😁

Vi saknar dig och dina bilder ! Köp en !

Tackar! Ja, minst en panna måste jag ha och @oddface 61an är fruktansvärt bra 👌

Synd att den har datum, är 42 mm och är automat bara så
Det är ju alla rätt (för oss oinvigda).
Att den har datum och är automat är fullständigt synonymt med hur en Paneraisub ska vara, så den är helt rätt även för de invigda i dessa avseenden.

Sen kan man som Margarinis vilja skriva om hela den moderna Paneraihistorien och få subbarna manuella och datumlösa, men det är liksom en annan femma.. Jag håller med om att datum känns överflödigt, men med tanke på att det kommit att finnas sen Panerai började med de uttalade subbarna är det fullt naturligt..

Vad gäller de 42mm har ju 682 och dess efterföljare visat att det finns en stor marknad även för 42mm-subbarna, även om en annan håller sig till 47..

Tillbaka
Topp