• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag är återigen ev. sugen på en Panerai.
Min första och enda hittills har varit PAM005 som jag trivdes bra med men jag vill ha sandwich denna gång.
Har tittat på PAM111 men har förstått att de gått över till "painted dial" numera på den modellen?
Vilken är den motsvarande modellen för PAM111 som man kan köpa nytt med sandwich?

Är även öppen för andra förslag i samma prisklass. Kan även tänka mig subsekund (föredrar nästan hellre det). Glasbaksida spelar ingen roll - föredrar där snarare stålbaksida som PAM005.

Vad innebär det här med alla dessa "I-serie, R-serie" osv? Det är en djungel med Panerai känner jag och jag orkar inte sätta mig ner och plugga på riktigt riktigt än.
Jag hade precis samma sits som du. Började på en basmodell men kände att det där "riktiga" Panerai (för mig) saknades. Letade runt av bara satan och landade sedermera på numer min underbara 422.

Sedan har du ju så klart Pre-V (då det fortfarande var italienskt innan Vendome löpte upp det) och Pre-A åren innan Vendome/Richemont började med alfabetisk märkning av årtal.
Och jävligt mycket dyrare men ack så coolt. Sjukt att de kallas "vintage" trots relativt ung ålder:)

Själv tycker jag ju nya 631 är rätt ball men det är ju sausage dial. Dirty lume o den blåa paneristi loggan dessutom.
Snyggare än 005 o 632!!!
Dock slimmare boett med annan baksida som endast gör den tät till 100m..

Pam 631:
image.jpeg

Dock låång väntetid på dessa.. Skulle få vänta i 6 veckor varav jag tackade nej (ja plus att jag hellre ville 634):)

Varför inte en PAM422? Minns jag rätt har du ganska rejäla handleder, så du bör kunna köra 47mm utan några problem.
Tack för tipset - men så himla rejäla är de inte. Tycker 44mm PAM är i det största laget som det är :)
Vill ha en basmodell helst. Mer lättsåld känns det som också.

Du behöver inte vara orolig, den är tryggt förvar ;)
Glad att du trivs med den! Saknar den :)

Jag hade precis samma sits som du. Började på en basmodell men kände att det där "riktiga" Panerai (för mig) saknades. Letade runt av bara satan och landade sedermera på numer min underbara 422.
Fin modell! Men vill nog ha en basmodell om möjligt. Dels billigare och dels mer lättsåld vill jag inbilla mig.

Dock gör den sej bäst på det ribbade oem gummit:)
image.jpeg

Om du inte har ett sånt så kööööp:happyhappy:

Sprang in i något som fick mig att må lite illa. En tråd på 343 sidor om "homage"er (http://forums.watchuseek.com/f71/best-panerai-homage-part-3-a-779017.html)
What is wrong with these people!?!?!?!?!? Det är ingen j*vla hyllning, det är plagiat. Tur att det är fredagsfika snart på jobbet, annars hade jag dragit en datorskärm i golvet.
(ska sägas att jag aldrig reflekterat/brytt mig så mycket om denna avart till beteende, men nu känns det som om jag har hittat min fiende #1)

Kör finklockan så här på bröllopsdagen. Jag är duktig på att läsa men sämre på att posta. Står i kön till Skansen så jag passar på att bifoga ett handledsskott
Trevlig 560 o grattis på bröllopsdagen!
Den gör sej verligen på oem lädret.
Synd bara att jag aldrig kommer att våga använda det haha

Btw, hur gör ni andra med era oem straps som följde med? Tänker främst på er som köpt nya eller bättre begagnade med orört oem strap..
Använder ni dom eller spar ni dom?

Nytt alligator ligger på 3900:-
Var själv sugen men nästa 4 papp tar väl emot rätt mycket:(

Tillbaka
Topp