Både straps och klockor är gjorda för att användasBtw, hur gör ni andra med era oem straps som följde med? Tänker främst på er som köpt nya eller bättre begagnade med orört oem strap..
Använder ni dom eller spar ni dom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Både straps och klockor är gjorda för att användasBtw, hur gör ni andra med era oem straps som följde med? Tänker främst på er som köpt nya eller bättre begagnade med orört oem strap..
Har blivit att jag sparat dom eftersom jag tyckt bättre om andra band.Btw, hur gör ni andra med era oem straps som följde med? Tänker främst på er som köpt nya eller bättre begagnade med orört oem strap..
Stämmer, på grund av att Panerai lyckats skicka med den absolut fulaste bajsnyansen av brunt. Jag köpte svart orgband till min 005a och körde.Mina är knappt använda iaf inte av mig. Ser inte ut som varken @Compiss eller vem det nu var som hade den innan(kommer inte ihåg) har nött på dem alls.
Ja du, inte är det fagert direkt.Stämmer, på grund av att Panerai lyckats skicka med den absolut fulaste bajsnyansen av brunt. Jag köpte svart orgband till min 005a och körde.
Släng gärna upp en bild på ditt snöre som följde med!Ja du, inte är det fagert direkt.
Första gången jag kör arktos med kostym på, me like![]()
![]()
Då var det de där med fekalier igenStämmer, på grund av att Panerai lyckats skicka med den absolut fulaste bajsnyansen av brunt. Jag köpte svart orgband till min 005a och körde.
DiarréInte snyggaste färgen direkt.
![]()
Fast nu måste det gått för långt... Köpa nytt läder är väl bara att göra? En del sådana skitnödiga detaljer som sticker lite i ögonen när det gäller Panerai framförallt (andra är alla dessa klistermärken som är så livsviktiga etc).Jo självklart är jag av den åsikten att saker ska användas men läst en del om att just det medföljande lädret ska sparas då värdet droppas, därav rör jag inte mitt trots att det var både snyggt o skönt.
Haha känner igen mig - Men jag brukar aldrig kunna hålla mig till att glo utan brukar nästan alltid om situationen tillåter att börja prata med personen också haha. Då brukar min fru försvinna bort mystiskt...Va du i Lindhagens-gallerian på kungsholmen igår? Såg en snubbe med en arktos och jag stirrade på som jag alltid gör när jag ser en Panerai live. Min sambo bumpade till mig i sidan och sa: "sluta glo, folk måste ju tro att du är galen"
![]()
Jo förvisso, lite konstigt tycker väl även jag med.. Panerai ska ju vara en toolwatch gjorda för att användas av dykare inom marinen men får inte repas, ej använda oem lädret, alla kartonger osv ska sparas alt medfölja vid ett köp av en beggad..Fast nu måste det gått för långt... Köpa nytt läder är väl bara att göra? En del sådana skitnödiga detaljer som sticker lite i ögonen när det gäller Panerai framförallt (andra är alla dessa klistermärken som är så livsviktiga etc).
Nja så ful är den inte enligt mej iafInte snyggaste färgen direkt.
![]()
Larv. Vissa anala Paneristi håller onekligen på så där; det är dock sällan ex. köpare via KS bryr sig i den löjliga omfattningen. Tycker du "wastar" delar av ditt ägande som anammar det för att du tror att du tjänar någon tusing vid kommande försäljning. Det är ändå en basemodell du har och den högst eventuella prisskillnaden iaf på den svenska marknaden beroende på om bandet är orört eller inte torde vara väldigt försumbar..Jo förvisso, lite konstigt tycker väl även jag med.. Panerai ska ju vara en toolwatch gjorda för att användas av dykare inom marinen men får inte repas, ej använda oem lädret, alla kartonger osv ska sparas alt medfölja vid ett köp av en beggad..
Allt onödigt såsom kartonger osv var väl rätt irrelevant för dykare egentligen.
Bara intresserad av att höra åsikterna varför det blivit så för just Panerai..
Skönt att höra!!Larv. Vissa anala Paneristi håller onekligen på så där; det är dock sällan ex. köpare via KS bryr sig i den löjliga omfattningen. Tycker du "wastar" delar av ditt ägande som anammar det för att du tror att du tjänar någon tusing vid kommande försäljning. Det är ändå en basemodell du har och den högst eventuella prisskillnaden iaf på den svenska marknaden beroende på om bandet är orört eller inte torde vara väldigt försumbar..
Edit: för övrigt blir banden bara snyggare och skönare efter lite användning..
Jo, lite larvigt blir det. Största anledningen till att jag kommer låta både originallädret och gummit ligga är att jag tycker lädret är tråkigt/fult samt att jag finner gummi obekvämt. Eventuell värdeökning vid vidareförsäljning blir bara en bonus.Larv. Vissa anala Paneristi håller onekligen på så där; det är dock sällan ex. köpare via KS bryr sig i den löjliga omfattningen. Tycker du "wastar" delar av ditt ägande som anammar det för att du tror att du tjänar någon tusing vid kommande försäljning. Det är ändå en basemodell du har och den högst eventuella prisskillnaden iaf på den svenska marknaden beroende på om bandet är orört eller inte torde vara väldigt försumbar..
Edit: för övrigt blir banden bara snyggare och skönare efter lite användning..
Rätt ballt med gummi på Radomir![]()
Så, nu är oem-gummit på. Sommarlov och redo för ett bad.
Okej du blev lite hjälte för mig nu när jag hör att du kör lädret till allt! Har inte vågatSkönt att höra!!
Dock är ju mitt oem svart o jag använder aldrig svarta skor men köpte ju ett brunt oem ponte vecchio vilket jag använder ordentligt (duschar o badar med) o det har onekligen bara blivit skönare..
Tackar!!! Jo mitt första mål var ju att hitta ett nice oem läder i brunt som jag skulle slita ordentligt.Okej du blev lite hjälte för mig nu när jag hör att du kör lädret till allt! Har inte vågat![]()
Låt oss se närbild på strapet! Blir sugenTackar!!! Jo mitt första mål var ju att hitta ett nice oem läder i brunt som jag skulle slita ordentligt.
Var sugen på ett alligator först, de blir ju übercoola efter en viss tid i vatten men det jag blev erbjuden var för litet.
Ponte Vecchio remmen med loggan som jag köpte kommer jag att behålla till nästa Panna.
Väntar även på en riktigt härjad vintagerem från AW som kommer snart.
Lika väl använder o kommer fortsätta använda mitt oem pre-v spänne till alla straps (även om det blir repigt)..
Ponte Vecchio eller det från AW?Låt oss se närbild på strapet! Blir sugen
Gummit är till en 47 mm Luminor och där gör det sig bäst, tycker jag, men det är helt ok sätt att göra en Radiomir badbar. Sen slipper jag svettas in ett svindyrt alligatorband också. Bättre att det får vila. Jag gillar de riktigt infettade banden i läder här ovan. Var hittar man ett sånt?Rätt ballt med gummi på Radomir.
Ponte Vecchion och sen självklart det som dyker upp från Anders!Ponte Vecchio eller det från AW?