D
Deleted member 4412
Guest
Ponte Vecchion och sen självklart det som dyker upp från Anders!
Ska ta bättre bilder på själva färgen lite senare men riktigt nöjd med den..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ponte Vecchion och sen självklart det som dyker upp från Anders!
Båda 2 är riktiga klassikerHej!
Jag är oerfaren i Paneraisammanhang: först den här veckan fick jag upp ögonen för märkets design och historia. Det som ännu gör mig tveksam är storleken - de ser onekligen stora ut på vissa bilder. Jag har inte så stor handled (17,5 cm) och bär sedan tidigare klockor runt 40 mm, som Rolex Explorer 1. Men jag har större klockor som Seikos Turtle reissu (SRP777) som är riktigt bekväm trots 43 mm typ. Jag har fastnat för instegmodellerna PAM000/112 som är 44 mm - och skulle vara tacksam för lite feedback om dem. Tack och fortsatt trevlig helg!
Dra ett pm till @Anders W !!Gummit är till en 47 mm Luminor och där gör det sig bäst, tycker jag, men det är helt ok sätt att göra en Radiomir badbar. Sen slipper jag svettas in ett svindyrt alligatorband också. Bättre att det får vila. Jag gillar de riktigt infettade banden i läder här ovan. Var hittar man ett sånt?
Tack för input.Båda 2 är riktiga klassiker.
Har du 17,5cm så är det no problemo men generellt sett så tycker isf jag att Panerai bärs större än sina mått.
Gillar du glasbaksida eller inte? Sandwich eller målade index?
Urverket e detsamma o funkar felfritt vad jag har läst iaf.Tack för input.
Jo, jag har sett skillnaderna vad gäller urtavla och baksida och har väl egentligen inte någon särskilt stark preferens där. Urverket är väl detsamma i båda? När du säger "bärs större" menar du då att den sitter högt och tar stor plats? Det är lite den känslan jag har svårt för - eller bara är ovan vid ;-).
Stiligt!![]()
![]()
Det finns även i 26/22 men lite bökigt att hitta bara om du vill ha det med loggan..
Riktigt najs! Blir nog inspiration till min framtida beställning av straps!Tänkte mej lite mer ett snöre likt de dykarna hade till sina Pannor. Kraftigt fettade läderremmar typ..
![]()
![]()
Ville ha nåt liknande dvs utan alltför fina sömmar o kanter o körde det här som inspiration till Anders:
![]()
![]()
Blir nog rätt snyggt till chinos o vit tshirt i sommar![]()
Var väääldigt nära att klippa ett sånt i blått ja med men det fick bli ett från AW istället.
Ponte vecchio:t är riktigt fint!![]()
![]()
![]()
Ska ta bättre bilder på själva färgen lite senare men riktigt nöjd med den..
Härligt att höra, tack.Urverket e detsamma o funkar felfritt vad jag har läst iaf.
Storleken vänjer man sej vid ruggigt snabbt o sen sitter den precis där den ska. Upplevde mer problem med min Sub14060M att den gled runt på handleden medan Pannan sitter som ett smäck![]()
Ny eller beggad? Om ny, grymt bra prisHärligt att höra, tack.
Nu ska jag bara slå till - fick en offert av en handlare i Tyskland, van Houten Uhren, på 39000 kr för en ny 000.
Allt gott!
Ny. Och handlaren har fått bra omdömen på tyska forum.Ny eller beggad? Om ny, grymt bra pris
Lycka till o glöm inte att posta bilder på klockan sen..
Snygg 388a, äntligen lite Radiomir i flödet![]()
Så, nu är oem-gummit på. Sommarlov och redo för ett bad.
Lycka till och skicka gärna en bild på nyförvärvet när det anländer.Härligt att höra, tack.
Nu ska jag bara slå till - fick en offert av en handlare i Tyskland, van Houten Uhren, på 39000 kr för en ny 000.
Allt gott!
Det är väl ungefär vad den kostar på nymans ? Har för mig att den jag tittade på kostade runt 40k, det slutade med en 112a för mig iställetNy eller beggad? Om ny, grymt bra pris
Lycka till o glöm inte att posta bilder på klockan sen..
Har just den modellen verkligen kostat så lite? De verkar inte sälja 000an längre. Nu hittar du inte en luminor för under 60 på nymans.Det är väl ungefär vad den kostar på nymans ? Har för mig att den jag tittade på kostade runt 40k, det slutade med en 112a för mig istället
Snyggt! Vad sugen man blev på ett nytt läderband helt plötsligt..Mörkblått läder från Strapjunkie via @Royal Straps Väldigt mjukt och skönt.
När jag ställde mig i "kö" på Nymans 2005 så kostade den ca 20k. Har inte fått nåt samtal ännuHar just den modellen verkligen kostat så lite? De verkar inte sälja 000an längre. Nu hittar du inte en luminor för under 60 på nymans.
Nåt speciellt med Nymans "köer"...När jag ställde mig i "kö" på Nymans 2005 så kostade den ca 20k. Har inte fått nåt samtal ännu![]()
Jag köpte min 112a för 2-3 månader sen. Då hade dom både 000 och 112 inne, 000 kostade då 40k ish, 112 gick för 52k. Men nu hittar jag dom inte på hemsidan så som du säger. MärkligtHar just den modellen verkligen kostat så lite? De verkar inte sälja 000an längre. Nu hittar du inte en luminor för under 60 på nymans.
Problemet som jag råkade ut för är att de kan ha svårt att ta hem vissa modeller som ändå är rätt standard. Kan berätta vad som hände mig.De listar långt ifrån alla modeller på hemsidan men de säljer självklart allt som Panerai fortfarande har i sitt standardsortiment!
Sommarstämning!