• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som har tips på trevliga vattentåliga band som inte ser ut som ett gummiband? Blivit lite sugen på att sätta ett på min 995:a. Den gröna OEM-gummistronken är ju snygg, men rädd det kan bli lite för matchy-matchy :p

Jag badar i läderband också, typ french ammo. Funkar skitbra sålänge bandet inte är vadderat för då ska det torka ut osv och det orkar jag inte med.

Någon som har tips på trevliga vattentåliga band som inte ser ut som ett gummiband? Blivit lite sugen på att sätta ett på min 995:a. Den gröna OEM-gummistronken är ju snygg, men rädd det kan bli lite för matchy-matchy :p
Inget jag har provat själv

Bara jag som har en romantisk bild av att köpa en Panerai med ett (1) och endast ett band och verkligen bära det varje dag tills det faller i bitar?

Oddface-canvas eller OEM? Mitt use-case är mer... baby proofing. Kanske att ett mer avtorkningsbart material som gummi är way to go?

En beater och slitna band i all ära, men svårt att hävda att bajsfläckar är coolt :D
B463FFAB-D16E-4D3D-BFDF-1D17F07842DB.jpeg

Reflwkt
Min gissning är att det framförallt är att vi har en ganska stor klubb (Paneristi Sweden) som är en del av ett globalt nätverk. Vi behövde en tydligare hemmabas, om inte annat för att det skulle synas att vi är en klubb, och KS lät oss få det. Jag var dock inte inblandad men jag är glad över vad som hänt såklart. Tänker mig att det var mycket win-win från många synvinklar.
Tänkt lite på en sak kring Paneristi sweden. Bland kommentarerna i tråden om varför det blev en egen avdelning för risti Sverige skriver t.ex. @mårt att ”vi” är en klubb som är del av ett större nätverk. Är det allt?? Hur kommer man med i klubben? Räcker det med att man äger en panna och skriver i den här delen av forumet??
Och sen är man med i Paneristi Sverige?

Finns det inget intresse av en ”riktig” officiell förening? En liten nätt summa i medlemskap vilket ger ett snyggt medlemskap och/eller (ännu bättre) en cool banner här på ks?? Någon snygg sticker eller tygmärke med ny färg varje år som man får när medlemsavgiften är betald?

Och framförallt någon webshop eller liknande med coola merch!? Kaffekoppar, pennor, kepsar, tishor osv?

Kanske redan avhandlats och faller på att ingen lämpad tar taktpinnen? Eller så kanske helt enkelt ingen mer än undertecknad ens har funderat på det och anser att behovet/intresset finns?

Reflwkt

Tänkt lite på en sak kring Paneristi sweden. Bland kommentarerna i tråden om varför det blev en egen avdelning för risti Sverige skriver t.ex. @mårt att ”vi” är en klubb som är del av ett större nätverk. Är det allt?? Hur kommer man med i klubben? Räcker det med att man äger en panna och skriver i den här delen av forumet??
Och sen är man med i Paneristi Sverige?

Finns det inget intresse av en ”riktig” officiell förening? En liten nätt summa i medlemskap vilket ger ett snyggt medlemskap och/eller (ännu bättre) en cool banner här på ks?? Någon snygg sticker eller tygmärke med ny färg varje år som man får när medlemsavgiften är betald?

Och framförallt någon webshop eller liknande med coola merch!? Kaffekoppar, pennor, kepsar, tishor osv?

Kanske redan avhandlats och faller på att ingen lämpad tar taktpinnen? Eller så kanske helt enkelt ingen mer än undertecknad ens har funderat på det och anser att behovet/intresset finns?
Bra tankar 👍

Inget jag har provat själv

Jag har köpt ett sådant köpt direkt från originalmakarna: CUOIERIE MECCANICHE BRELLI. Har inte provat det praktiskt i vattnet ännu men det ska ha en speciell behandling för att tåla saltvatten i 24h.

Hej,

Hur har det gått för din klocka? Åtgärdat problemet?

PAM795 är en av mina kandidater, har du varit nöjd med klockan annars?
Hej @FilPro är super nöjd med min795:à har faktiskt bara användt denna sedan den köptes. Mina Rolex har suttit i windern sedan köpet 😀
Ringde Krons och dom tyckte att jag skulle använda klockan minst i 3 månader och om gång avvikelsen kvarstod efter detta så skulle jag komma tillbaka för åtgärd. Efter ca 2,5 månad så rättade det till sig och nu är gång avvikelsen ca +15-20 sek på 8 dagar. Nu siktar jag på nästa Panna det blir nog en Radomir 995😜

Senast ändrad:
Blir rätt svårt för mig denna gång tror jag, kommer ha väldigt mycket nu i höst så vågar inte boka något ännu. Men ni får ha det så jävla kul 😎👍

Tillbaka
Topp