• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den här var en long time coming, som många av er vet har jag varit dead set på en submersible för att fylla ut min pamilj. Det skulle ge mig en 1950 (om jag inte gick för en bettarini sub), en av varje model (en due ska man väl också ha...till ens fruga). Höll på att klippa en 47mm sub förra veckan, men blev inget utan en gammal goding som legat på min radar länge kom upp och jag kunde inte-inte göra det. Nu kan jag även bocka av en klocka av äldre modell också, bonus bara det. Ett par dagar utav Fedex senare, så har vi den nu här.

Därmed presenterar jag en PAM 243, J serie, box+papper+servicedokument, OCH med tritium tavla (?!?!?!?!). I 44mm klassen är detta subbarnas sub, 1000m, helium escape valve, tjockaste glaset i klassen, och sa jag tritium tavla som även råkar vara non-matching? Som bonus, nyservad av Panerai i fjol.

Bjuder även på lite tjockleksbilder för er intresserade, den är en best men bärs väldigt bekvämt.

Kommer bli många bilder på denna, många många många.

IMG_3248.jpeg

IMG_3249.jpeg
IMG_3250.jpeg
IMG_3251.jpeg
IMG_3252.jpeg
IMG_3253.jpeg

IMG_3254.jpeg

Bjuder även på en bild på hela pamiljen, jag borde skaffa större händer så nästa klocka också får plats.

IMG_3258.jpeg
Nu är jag hemma från jobbet och hunnit kolla lite närmare. Den är ju stentuff! Riktigt tuff!

Är ni vakna eller? :)

Som den vaksamma ser lirar inte riktigt tiden. Men allt är i sin ordning. Ville bara stämma av gångreserven nu efter service. Det är ju inget 8-dagars verk i 390 direkt men 56h pr sägs det. Min snurrade på i 62,5h och det är ändå ca 12% över utlovat vilket i min värld måste anses som bra!?

Dessvärre har min ”fasta” keeper på det här ljusa OEM-bandet separerat. Är det bara gilla läget eller kan man limma eller nåt sånt? @oddface kanske har något bra svar??
38AE6498-A48B-4A83-BA8D-7FF08BC4F547.jpeg
1217F6C0-D07A-46CD-AAC0-DD80A34AE645.jpeg

Tillbaka
Topp