• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Nån som har lite bilder att bjuda på på en Radiomir 45mm på gummi eller annat badvänligt band? :) Kan inte sluta tänka på PAM00754 eller liknande instegsradiomir, men tycker det är svårt att hitta bra bilder med annat än läderband när jag googlar. Man kanske inte kör gummi etc på Radiomirs i nån större utsträckning? 🤔
Det där är en liten vattendelare, för mig inget gummi på Radiomir men det finns dom som tycker det är snyggt 😎
Jag säger läder och läder och läder sen eventuellt canvas men aldrig gummi. Men man ska köra på det man gillar 👍
Har en 45 men den har aldrig fått gå i gummi.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Nån som har lite bilder att bjuda på på en Radiomir 45mm på gummi eller annat badvänligt band? :) Kan inte sluta tänka på PAM00754 eller liknande instegsradiomir, men tycker det är svårt att hitta bra bilder med annat än läderband när jag googlar. Man kanske inte kör gummi etc på Radiomirs i nån större utsträckning? 🤔
CF1FC202-220A-4264-A818-7CA1E2397BAE.jpeg
0EA2CA7B-12F6-4ED3-BA5F-52D556DB7C4B.jpeg
4C247492-495B-446C-B131-E9F5084ADBD2.jpeg
6CEC5354-CF9B-4610-9F2B-4DFECD575853.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nån som har lite bilder att bjuda på på en Radiomir 45mm på gummi eller annat badvänligt band? :) Kan inte sluta tänka på PAM00754 eller liknande instegsradiomir, men tycker det är svårt att hitta bra bilder med annat än läderband när jag googlar. Man kanske inte kör gummi etc på Radiomirs i nån större utsträckning? 🤔


Här är en klassisk 40-milimetare på gummi.
371832551517_0.JPG




45-milimetera på svart gummi.
IMG_7644.JPG


45-milimetare på blått gummi.
IMG_E2624.JPG




En Radiomir ska vara på gummi, egentligen. Det är ju en dykare.
 

ClownenJac

Panerai
Här är en klassisk 40-milimetare på gummi.
371832551517_0.JPG




45-milimetera på svart gummi.
IMG_7644.JPG


45-milimetare på blått gummi.
IMG_E2624.JPG




En Radiomir ska vara på gummi, egentligen. Det är ju en dykare.

Tack!

När jag söker på Panerai.com får jag inte upp de där gummina för Radiomir - är de egentligen lite mindre än 26mm (eller är det 27mm?) och att det är det som är anledningen?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tack!

När jag söker på Panerai.com får jag inte upp de där gummina för Radiomir - är de egentligen lite mindre än 26mm (eller är det 27mm?) och att det är det som är anledningen?
Du borde rimligtvis inte få upp gummi för radiomir alls, tänker jag mig. Men det är 26mm vilket-som-helst-gummi som passar.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Du borde rimligtvis inte få upp gummi för radiomir alls, tänker jag mig. Men det är 26mm vilket-som-helst-gummi som passar.
Jag är relativt säker på att det svarta gummit på min svarta 613 ovan var 24mm. Vilket också fungerar alltså, men det blir lite smalare vilket syns då man ser mer av vajerhornen.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack!

När jag söker på Panerai.com får jag inte upp de där gummina för Radiomir - är de egentligen lite mindre än 26mm (eller är det 27mm?) och att det är det som är anledningen?
Du har redan fått svar. Den översta PAM103 i gulguld tror jag har 24 mms bredd. Min gamla PAM388 hade 26 mm. Som @mårt skriver funkar även 24 mm, men vanliga 26 mm blir bäst. Det finns ju olika typer av gummi till Panerai och det är väl en smaksak vilket man tycker bäst om. Jag tycker det blir bäst med "dragspelsvarianten som är på mina bilder. Den blir lite tuffare vilket jag föredrar på en Radiomir. Kan man få med loggan ger det ett mer sammansatt intryck, som att band och klocka hör ihop.
 

ClownenJac

Panerai
Jag är relativt säker på att det svarta gummit på min svarta 613 ovan var 24mm. Vilket också fungerar alltså, men det blir lite smalare vilket syns då man ser mer av vajerhornen.

Du har redan fått svar. Den översta PAM103 i gulguld tror jag har 24 mms bredd. Min gamla PAM388 hade 26 mm. Som @mårt skriver funkar även 24 mm, men vanliga 26 mm blir bäst. Det finns ju olika typer av gummi till Panerai och det är väl en smaksak vilket man tycker bäst om. Jag tycker det blir bäst med "dragspelsvarianten som är på mina bilder. Den blir lite tuffare vilket jag föredrar på en Radiomir. Kan man få med loggan ger det ett mer sammansatt intryck, som att band och klocka hör ihop.

Tack!
 

Superjon

Omega
Märkte igår när jag surffade på Panerais webbsida att pam 372 har lämnat Luminor collectionen. Tillverkningen är av allt att döma avslutad. Håller ni andra med om detta?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt!
Men vad är ett "PET-band"??
"Panerai features a strap made out of three recycled PET plastic bottles, which is a strap option the brand hopes to make a permanent fixture of its watches. This directly reduces (albeit by a miniscule amount) the plastic waste that makes its way into the oceans, which is a significant percentage of ocean debris."
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Det där är en liten vattendelare, för mig inget gummi på Radiomir men det finns dom som tycker det är snyggt 😎
Jag säger läder och läder och läder sen eventuellt canvas men aldrig gummi. Men man ska köra på det man gillar 👍
Har en 45 men den har aldrig fått gå i gummi.
Jo, storleksmässigt skulle den nog funka som en liten vattendelare i ett mindre vattendrag 🤔 Men då är det väl lite dumt att ha läder... Om den ska agera vattendelare alltså
 

v0n

Patek
2-Faktor
"Panerai features a strap made out of three recycled PET plastic bottles, which is a strap option the brand hopes to make a permanent fixture of its watches. This directly reduces (albeit by a miniscule amount) the plastic waste that makes its way into the oceans, which is a significant percentage of ocean debris."
Koolt, ingen greenwashing här inte! Kul att se dessa giganter till miljökämpar in action så att säga 👍🏼
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Koolt, ingen greenwashing här inte! Kul att se dessa giganter till miljökämpar in action så att säga 👍🏼
Nej, exakt. Ingen greenwashing. Du har nog inte följt med i tråden, men de har för en månad sedan presenterat en helt återvunnen Panerai i titan, ett gäng modeller gjorda med miljöstål, och framförallt så stöttar de UNESCOs miljöarbete samt opensourcar sina återvinningskällor/företag/processer. En smula mer än någon annan klocktillverkare jag känner till.

Du kanske var sarkastisk, men det har du inte mycket för.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Nej, exakt. Ingen greenwashing. Du har nog inte följt med i tråden, men de har för en månad sedan presenterat en helt återvunnen Panerai i titan, ett gäng gjorda med miljostål, och framförallt så stöttar de UNESCOs miljöarbete samt opensourcar sina återvinningskällor/företag/processer. En smula mer än någon annan klocktillverkare jag känner till.

Du kanske var sarkastisk, men det har du inte mycket för.
Trams. Klassisk greenwashing i sin fulaste form (bara lite sena på tåget men det är inget ovanligt för italienare som alla vet)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Nej, exakt. Ingen greenwashing. Du har nog inte följt med i tråden, men de har för en månad sedan presenterat en helt återvunnen Panerai i titan, ett gäng modeller gjorda med miljöstål, och framförallt så stöttar de UNESCOs miljöarbete samt opensourcar sina återvinningskällor/företag/processer. En smula mer än någon annan klocktillverkare jag känner till.

Du kanske var sarkastisk, men det har du inte mycket för.
Kan också vara så att det var ett skämt men smileyn glömdes bort? Inte lätt att veta, ja du vet ju hur det är 😉.
 
  • Wow
Reactions: v0n
Topp