• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hittade en gammal post tack vare @Burnmans plöjande av tråden. Den här gången tog det 256 dagar innan jag hade en 422 igen, förra gången tog det bara en vecka.
Haha. Ja det är så jävla kul att följa diverse paneristirävars resonemang kring att ”nu är den här för att stanna” ”köpt tillbaka och släpper aldrig” osv, osv m.m 😂
Det vänder snabbt emellanåt, men också kul att se hur en del verkligen kommer tillbaka till ”samma” klocka gång på gång. Även kul att se panerai-oskulders velande och frågande och sen se att de faktiskt gör slag i saken och köper panna. I den kategorin räknas jag in

Haha. Ja det är så jävla kul att följa diverse paneristirävars resonemang kring att ”nu är den här för att stanna” ”köpt tillbaka och släpper aldrig” osv, osv m.m 😂
Det vänder snabbt emellanåt, men också kul att se hur en del verkligen kommer tillbaka till ”samma” klocka gång på gång. Även kul att se panerai-oskulders velande och frågande och sen se att de faktiskt gör slag i saken och köper panna. I den kategorin räknas jag in
Det här blev 3e 422an för mig, har dock inte lyckats som @peterc, @azcii och grabbarna att köpa tillbaka samma ex av en klocka.

1356
2148930.png.transform.global_square_image_320_2x.png

Inget ont om tanken med eSteel men med den blå fonten så känns det mer som en logga som kan sitta på en dammsugare år 2021 snarare än på en klocktavla.

Har nyligen sålt 127 och 587, kände mig lite begränsad med 127 (inte klockan jag mår bra av att repa), saknade också plexiglas. Testade 587 igen, underbar tavla med MM och visarna... men saknade kronskydd. Så alternativen som fanns var till slut 372 och 673 och jag kände att jag ville ha en 372.
Som ett brev på posten så fick jag ett PM av @fluffy67 som köpte min förra 372 och vårdat den i ett halvår, JA jag köpte tillbaka den 😎🤙 ett fint fullset i nära nyskick, precis vad jag ville ha. Men nu ska den få åka....👊👊 Trevlig helg på er!
222085AB-A8D0-46B3-B229-B1E4EAF10313.jpeg
8E42827D-D660-4517-8A32-A3A417090C37.jpeg
Snyggt! Klart du ska ha en 372:a :cool:

Är det någon som har koll på om diametern är mindre på urverket i 190 än ex 183? Och om det är därför sekundvisaren ligger längre in på tavlan?

Kul att bilden ovan va på en 190 när jag har gått och funderat på detta under dagen!

Är det någon som har koll på om diametern är mindre på urverket i 190 än ex 183? Och om det är därför sekundvisaren ligger längre in på tavlan?

Kul att bilden ovan va på en 190 när jag har gått och funderat på detta under dagen!
Det är ett annat urverk, som är konfigurerat på annat sätt. Så diametern kan mycket väl vara exakt samma, men sekundvisarens kugghjul sitter bara lite längre in.

Det är ett annat urverk, som är konfigurerat på annat sätt. Så diametern kan mycket väl vara exakt samma, men sekundvisarens kugghjul sitter bara lite längre in.
Så kan det väl vara. När jag kollar på bilder på baksidan ser det ut som verket i 190 inte fyller ut boetten lika bra som verket i 183 gör. Egentligen spelar det inte någon roll men gillar tanken på att man nyttjat hela boettens storlek till verket.

”Tvångspostar” en bild på min 390 här. Den enda anledningen till detta är väl egentligen att det här blir mitt 1000:e inlägg på KS och jag vet ingen bättre plats att posta en sån viktig milstolpe på. Förhoppningvis har jag kompletterat med åtminstone ytterligare en panna om 1000 inlägg till.
10DB9D66-6F05-41C1-B514-FBC2A1E6A012.jpeg

”Tvångspostar” en bild på min 390 här. Den enda anledningen till detta är väl egentligen att det här blir mitt 1000:e inlägg på KS och jag vet ingen bättre plats att posta en sån viktig milstolpe på. Förhoppningvis har jag kompletterat med åtminstone ytterligare en panna om 1000 inlägg till.
10DB9D66-6F05-41C1-B514-FBC2A1E6A012.jpeg
Om du svarar på detta så har du 1001, grattis vännen!

Tillbaka
Topp