• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kolla, den gamla omdiskuterade 590-modden från Hong Kong har hittat närmare oss. Den ser inte ut att vara i speciellt bra skick dock. :D

Jag tänker fortfarande på 590n i DLC, det vore ballt. https://www.9maiali.com/product-panerai-pam-590-luminor-marina-8-days-acciaio-44mm/

PVD 590.jpeg

Är det någon som vet var man hittar denna typ av mer detaljerad information?

Här står ju tex "Thickness" och "Cambered sapphire crystal", skulle gärna ha denna info på andra modeller :)

Screenshot_20210303-221600~2.png

Är det någon som vet var man hittar denna typ av mer detaljerad information?

Här står ju tex "Thickness" och "Cambered sapphire crystal", skulle gärna ha denna info på andra modeller :)

Screenshot_20210303-221600~2.png
Internet. Eller fråga här.

Bernardwatch har en del.
Watchbase har en del.
Andra sajter har en del.
Jag har samlat på mig massor med info i mitt huvud, så jag har också en del. :)

Så fråga här. Vilka modeller och jag lovar en lista.

Jag är bra sugen på att skapa en enkel databas själv med all sådan fakta i.
Skulle vara otroligt uppskattat.

Ibland är det hopplöst att hitta info, ta PAM1075 tex, på Watchbase och flera C24-annonser står det att den har safirglas, på andra ställen plexi. Skulle tro att den har plexi, men är inte säker.

Skulle vara otroligt uppskattat.

Ibland är det hopplöst att hitta info, ta PAM1075 tex, på Watchbase och flera C24-annonser står det att den har safirglas, på andra ställen plexi. Skulle tro att den har plexi, men är inte säker.
Jag skulle spontant gissa att den har safirglas. Det är inte tokmycket som kommit från Panerai på länge som haft plexi.

Tillbaka
Topp