• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Med allt snack om 914/915 djupdykte jag instagram lite och hittade en schysst bild:

1623621670329.png

(bild från @centraltime312)

Riktigt lyckad modell faktiskt, men kan ni tänka er den här utan ''8 giorni'' med dubbelkupat glas? Perfektion.

Senast ändrad:
Hej! Hur viktigt är "box och papper" för Panerai klockor? Jag tänkte köpa en pam510 som kommer enbart med cert och inga andra tillbehör för 45k, men har nu hittat en pam510 fullset för 47k. Vill inte sträcka mig längre än 45k denna gången för en klocka men om box och alla tillbehör är ett måste vid framtida försäljning så får jag fundera lite. Också är fullset 510 av den senare varianten med cookie dial, medans 510 med endast cert är från 2013 med den väldigt fina sandwich dial som jag verkligen diggar. Är det helt hål i huvudet att köra på endast-cert-kvar klockan?

Hej! Hur viktigt är "box och papper" för Panerai klockor? Jag tänkte köpa en pam510 som kommer enbart med cert och inga andra tillbehör för 45k, men har nu hittat en pam510 fullset för 47k. Vill inte sträcka mig längre än 45k denna gången för en klocka men om box och alla tillbehör är ett måste vid framtida försäljning så får jag fundera lite. Också är fullset 510 av den senare varianten med cookie dial, medans 510 med endast cert är från 2013 med den väldigt fina sandwich dial som jag verkligen diggar. Är det helt hål i huvudet att köra på endast-cert-kvar klockan?
Jag skulle lugnt lägga 2 till för fullset. Om du ska sälja senare så kan det göra säkert 5-10k på vad du får.

Jag skulle lugnt lägga 2 till för fullset. Om du ska sälja senare så kan det göra säkert 5-10k på vad du får.
Jag håller med!
Box och papper är inte vad som kommer få någon att köpa den vid en vidareförsäljning men det är vad som kommer få någon att avstå att slå till.

Jag håller med!
Box och papper är inte vad som kommer få någon att köpa den vid en vidareförsäljning men det är vad som kommer få någon att avstå att slå till.
Box och papper alla dagar veckan, utan dessa så skulle jag betala max 35k för den men troligen avstå även på den nivån.

Jag håller med!
Box och papper alla dagar veckan, utan dessa så skulle jag betala max 35k för den men troligen avstå även på den nivån.
Tack för era svar. Även om det får bli en cookie dial istället för en sandwich så får jag väl tänka lite smart här och köra med fullset på cookie:n även om mackan är jävligt snygg :D

Aha. Bra tips. Ja rubberb har ett som ser så ut fast möjligen lite högre kvalitet.
Jag inser nu att det är ganska annorlunda.

Jag inser nu att det är ganska annorlunda.

Aha, nä men jag ser likheten!

Tillbaka
Topp