Riktigt bra! Ett sånt skulle man ha.Varje gång man byter band blir man glad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra! Ett sånt skulle man ha.Varje gång man byter band blir man glad
Matchar med sekund visarenVarje gång man byter band blir man glad
Det gör ju detMatchar med sekund visaren
Förlåt ... ska du flytta? Starta restaurang?Frukost på stan på väg för att försöka registrera mig för grekiskt skattenummer. Det gick sådär, skickad mellan olika kontor på olika platser runt om i stan. Tillslut kom jag rätt, kontoret ligger 100 meter från vårt boende men möttes av en skylt att man måste boka tid på ett telefonnummer där det konstant är upptaget.
Nej, jagar semesterbostadFörlåt ... ska du flytta? Starta restaurang?
Då kanske man behöver sånt där också ja. Jag förstår. Antar att det är för att det ska bli billigare boende till Pday Lycka till!Nej, jagar semesterbostad
När jag väl kom fram på telefon så svarade en sur kärring att hon bara talade grekiska och slängde på luren i örat på mig.Frukost på stan på väg för att försöka registrera mig för grekiskt skattenummer. Det gick sådär, skickad mellan olika kontor på olika platser runt om i stan. Tillslut kom jag rätt, kontoret ligger 100 meter från vårt boende men möttes av en skylt att man måste boka tid på ett telefonnummer där det konstant är upptaget.
Möten, möten, möten och möten
Tell me about it
Jag tänker mig att du kan trycktesta hos vem som helst som har trycktestutrustning för 100m WR eller mer, vilket borde vara vilken urmakare som helst nästan, men visar det sig att den inte håller trycket så rekommenderar i alla fall jag att du skickar till AD.Jag tänkte trycktesta min panerai (den är servad förra sommaren, så det bör vara lugnt, men ändå) men som göteborgare så har jag ingen enkel tillgång till AD.
Har fått nej från Bergströms, Magnussons och Jarl Sandin med hänvisning till att de bara hanterar märken de själva säljer.
Ni som bor i göteborgsområdet, var trycktesta ni era Panerai? Lite bökigt att behöva ta sig till Stockholm för en sån grej..
Inlägg är roligare med bild:
Ja, jag tyckte också det var konstigt. Jag ber dem ju inte fixa klockan om den inte håller tätt, bara att kolla om den är det. Men de sa kategoriskt nej.Instämmer med föregående talare. Jag testade min 24 på Klockmäster på Frölunda Torg, gick på 20 minuter. Egentligen kanske även Ur och Penn skulle funka men det tar emot på något sätt...
Konstigt svar från handlarna inne i stan, svårt att förstå varför de inte trycktestar alla märken. Att de inte kan åtgärda om det skulle vara problem är ju ett lamt argument.
Jag trycktestade förresten en gammal Tudor hos Verkmästarna i Högsbo också för ett antal år sedan. Den var inte tät - men de hade i mina ögon rätt attityd och tyckte att det vore synd att gå loss på en gammal klocka med mycket patina och byta ut glas, krona osv för att försöka få den tät. Så de kan också vara ett alternativ, om än med sämre öppettider än Frölunda torg.Ja, jag tyckte också det var konstigt. Jag ber dem ju inte fixa klockan om den inte håller tätt, bara att kolla om den är det. Men de sa kategoriskt nej.
Bra att veta att Klockmaster Hansson kollade din iaf! Ska ringa dem och se om de kan testa min också.
Hej! Vad tycker ni Paneristi om denna ifall man är ute efter en PAM00048? Bra skick? Urverksbilden ser lite mysko ut eller? Ingen referenshänvisning till PAM00048 heller men detta verkar vara den referensen? Något annat konstigt med annonsen? Detta blir min första panna.
Panerai Luminor Marina
41 264 kr
Köp Panerai Luminor Marina på Chrono24
Upptäck Panerai Luminor Marina-klockor på fantastiska villkor på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor. Säker köpprocesswww.chrono24.se
Hej! Vad tycker ni Paneristi om denna ifall man är ute efter en PAM00048? Bra skick? Urverksbilden ser lite mysko ut eller? Ingen referenshänvisning till PAM00048 heller men detta verkar vara den referensen? Något annat konstigt med annonsen? Detta blir min första panna.
Panerai Luminor Marina
41 264 kr
Upptäck Panerai Luminor Marina-klockor på fantastiska villkor på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor. Säker köpprocesswww.chrono24.se
Panerai Luminor Marina
41 264 kr
Ingen Pam48 expert, men @Alarik har en om jag inte minns fel? Kanske kan hjälpa till med jämförelsebilder? Och med vad han betalade för sin på ett ungefär. Vet inte vad en 48a går för, men ~42k lät högt för mig.
Rent köpesmässigt får du ju den med box, papper osv. Kolla hurvidare den blivit servad nyligen, för om den inte blivit det kan det vara något du kan behöva stå för eftersom säljaren inte verkar vara en handlare. Handlare brukar ge garanti på klockor de säljer via C24
Fan då! Jag som trodde jag hade bra minne BeklagarNix, har en 299:a (44mm och på länk).
Känner mig både kränkt och ledsen.Fan då! Jag som trodde jag hade bra minne Beklagar
Bra poäng med servicen, ska kolla det. Missar jag något eller kring professionell handlare? På mina sida ser det ut som hen är en?Ingen Pam48 expert, men @Alarik har en om jag inte minns fel? Kanske kan hjälpa till med jämförelsebilder? Och med vad han betalade för sin på ett ungefär. Vet inte vad en 48a går för, men ~42k lät högt för mig.
Rent köpesmässigt får du ju den med box, papper osv. Kolla hurvidare den blivit servad nyligen, för om den inte blivit det kan det vara något du kan behöva stå för eftersom säljaren inte verkar vara en handlare. Handlare brukar ge garanti på klockor de säljer via C24
Ska se om det går förhandla priset. Visste inte bubblor var o-omtyckta? Tyckte det såg så scheckt ut med inverterad cyclops haha.Jag tror att du kan trycka ner priset en bra bit på den där.
Kolla när den senast blev genomgången. Sedan - 40mm och med bubbla är gissningsvis inget som kommer omsättas i någon jättehastighet.
Nix, har en 299:a (44mm och på länk).
Bra poäng med servicen, ska kolla det. Missar jag något eller kring professionell handlare? På mina sida ser det ut som hen är en?
Äsch, det är en smaksak. Purister vill ha så rena tavlor som möjligt. För dem är datum ett otyg och att sedan ha bubbla också är förenat med dödsstraff i 14 länder utanför EU. Då har vi inte ens talat om hur de reagerar på pannor med länk. Sägnen gör gällande att detta är skälet till Jesus korsfästelse. Det senare har inte verifierats men mycket pekar på att det är sant.Ska se om det går förhandla priset. Visste inte bubblor var o-omtyckta? Tyckte det såg så scheckt ut med inverterad cyclops haha.