• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Då det var ett tag sedan jag postade här så slänger jag in nytagna bilder på mitt nya strap från Toshi. Svinskönt, mjukt från starten och strax över tusenlappen för detta coola läder gjort på Kudo. Då de lever vilt så får alla banden en individuell look då djuren får småsår som ger ärr i huden. Gaaaanska så coolt och gaaaaanska så nöjd
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Toshi straps har en enkel och bra sida. Bra kommunikation via mail och 5v leveranstid för tillfället.
Riktigt riktigt bra!

Kom hem en läderrem från AW Straps idag. Fetta in det ordentligt o ska låta det lufta över natten..
Sen blire på med org spännet (svårt för am spännen) o mintera det imorn:)
image.jpeg

Lite tunnare vilket jag även önskade mej..

Men är det en Luminor Marina du är ute efter? Bara måste pusha för Pam631 isf:).
Visst, du får vänta ett tag (typ 5-6 veckor) men de görs bara i 1500 ex o finns för samma peng dvs 45'.
image.jpeg

Sen är det bara att slänga på ett blått alligator o du är hemma;)
Vad kommer 631 med för tillbehör. Hade gärna köpt en beggad med gummistrap!

Samma sak med Pam632, där ingår heller inte gummistrap. Dock verkar den inte alls lika åtråvärd som 631 då det finns ett helt gäng till salu trots limiterad till 1000ex..
image.jpeg

Men finns säkerligen någon med betydligt större expertis än mej jag när det kommer till dessa Boutique Edition's. Vore kul att höra era åsikter om reffarna 631 o 632:)

Men finns säkerligen någon med betydligt större expertis än mej jag när det kommer till dessa Boutique Edition's. Vore kul att höra era åsikter om reffarna 631 o 632:)

Panerai har en Historia att leva upp till och inte gör man det med att släppa modeller med snapp on back, springbars, integrerad bezel ett ETAUnitas 6947-1 verk när det borde sitta ett inhouse verk i klockan, detaljer som inte höjer statusen på märket Panerai.
Det bli mer som budgetmodeller med en alldeles för hög prislapp.

Vad tror ni om detta? Säga vad man vill om honom o hans videor, men kan det ligga någon sanning i det han säger?

Archie har aldrig gillat Panerai så han tar nog chansen att prata illa om märket. Han la samtidigt upp ett klipp där han pratade generellt om klockindustrin i Asien och hur den backat. Jag tycker det är larvigt att prata om klockor på samma sätt som man pratar om aktier eller bostäder. Klockor är glädje och inte en investering.

motivering kändes tunn eller rent av obefintlig. Behov och efterfrågan är väll fortfarande stor, svårt att se att det vänder över en natt
Det har inte vänt under en natt utan pågått under en längre tid nu.
Panerai har blivit en dussin klocka som tappat sin glans, man kan se det på hur priserna och efterfrågan har rasat på referenser som tidigare mycket sällan var ute till försäljning och som såldes blixtsnabbt när dom dök upp. Nu sprutar det ut nya referenser hela tiden och det kommer inte att gynna Panerai i längden utan marknaden blir mättad och uttråkad.

Panerai har blivit en dussin klocka som tappat sin glans, man kan se det på hur priserna och efterfrågan har rasat på referenser som tidigare mycket sällan var ute till försäljning och som såldes blixtsnabbt när dom dök upp. Nu sprutar det ut nya referenser hela tiden och det kommer inte att gynna Panerai i längden utan marknaden blir mättad och uttråkad.
Dussinklocka är väl kanske inte det första man tänker på då vi pratar Panerai.

Nu börjar Panerai-abstinensen bli riktigt jobbig. Hur i självaste fan ska jag klara mig utan klockan i typ 2 månader?!?!

Jag kan delvis hålla med då det liknar modern business i övrigt. Det är inte entusiasterna som prioriteras, utan de som är ute efter status och bekräftelser. Där finns den gruppen som köper nytt, följer trender. Det är en stor grupp som har gott om pengar, köper sig gillande och följer ledaren/trendskaparen. Möjligen kommer entusiastgruppen bestå, men handla med begagnat och vintage och tredjepartshandlare, sånt som richmont group inte tjänar några pengar på.

Tillbaka
Topp