Jag tycker att Panerai är på väg åt det hållet tyvärr.Dussinklocka är väl kanske inte det första man tänker på då vi pratar Panerai.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker att Panerai är på väg åt det hållet tyvärr.Dussinklocka är väl kanske inte det första man tänker på då vi pratar Panerai.
Tråkigt att du känner så.Jag tycker att Panerai är på väg åt det hållet tyvärr.
Inte ett dugg tråkigtTråkigt att du känner så.
Panerai håller alltså på att bli lite Lasse Stefanz![]()
Blir så nyfiken - Vad har du valt att köra istället om du nu inte har kvar någon Panna alls?Inte ett dugg tråkigt
Jag har i stort sett bara haft Panerai i 12 år nu sålde min sista för någon månad sen så jag har tyvärr sett utvecklingen men i slutänden är det ju bara en normal affärsutveckling och säga vad man vill men Angelo Bonati har lyckats grymt bra.![]()
Blir så nyfiken - Vad har du valt att köra istället om du nu inte har kvar någon Panna alls?![]()
Den klockan är så uppkäftig och meshbandet lyfter den till ny nivå. Det är ingen dussinklocka direkt. Jag var tvungen att säga det. Nu ska jag vara tyst.
Hur gillar du meshet? är sugen på att beställa ett själv. Är dock kräsen.
Passar faktiskt på sub.
Ser bra ut, en av de snyggaste modellerna och rätt text/logga på tavlanNytt band igen, är fan inte normalt vad man köper nya, funkar hyffsat men sjukt obekvämt än så länge.
![]()
Precis, loggan gör hela tavlan eller hur @Zackarias Dullfiere ?Ser bra ut, en av de snyggaste modellerna och rätt text/logga på tavlan![]()
Inte ett dugg tråkigt
Jag har i stort sett bara haft Panerai i 12 år nu sålde min sista för någon månad sen så jag har tyvärr sett utvecklingen men i slutänden är det ju bara en normal affärsutveckling och säga vad man vill men Angelo Bonati har lyckats grymt bra.![]()
Håller med @TomasBStockholm . I tillägg till ditt inlägg så måste vi nog låta detta ta lite tid ocksåPanerai har de senaste 10 åren börjat satsa på inhouse-urverk och utveckla sin horologiska sida så ska jag vara ärlig begriper jag inte det minsta varför du tycker Panerai går åt det hållet. Från ETA med lite graveringar (I bästa fall, vi minns alla Panerai 318) till egenutvecklade tourbillions och du tycker märket blir mer av en dussinklocka? Det här måste du nog utveckla...Om något går Panerai FRÅN dussinklocka till en riktig klocka.
Kan bara hålla med. Långt ifrån dussinklocka a la Omega eller Rolex om du frågar mig!Panerai har de senaste 10 åren börjat satsa på inhouse-urverk och utveckla sin horologiska sida så ska jag vara ärlig begriper jag inte det minsta varför du tycker Panerai går åt det hållet. Från ETA med lite graveringar (I bästa fall, vi minns alla Panerai 318) till egenutvecklade tourbillions och du tycker märket blir mer av en dussinklocka? Det här måste du nog utveckla...Om något går Panerai FRÅN dussinklocka till en riktig klocka.
Håller med, att kalla Panerai för dussindinka känns rätt så pruttnödigt.Kan bara hålla med. Långt ifrån dussinklocka a la Omega eller Rolex om du frågar mig!
Panerai har de senaste 10 åren börjat satsa på inhouse-urverk och utveckla sin horologiska sida så ska jag vara ärlig begriper jag inte det minsta varför du tycker Panerai går åt det hållet. Från ETA med lite graveringar (I bästa fall, vi minns alla Panerai 318) till egenutvecklade tourbillions och du tycker märket blir mer av en dussinklocka? Det här måste du nog utveckla...Om något går Panerai FRÅN dussinklocka till en riktig klocka.
Om jag nu ska utveckla något så får jag väl göra det enkelt .... det jag menar med "dussinklocka" är att tidigare så var efterfrågan mycket större än tillgången, idag är tillgången mycket större än efterfrågan räcker med att se hur andrahandsmarknaden har dalat och även priserna. Ligger flera på köp & sälj som bumpas om o om igen så va det inte för ett antal år sen. Inhouseverk eller inte gör ingen skillnad för mig normal utveckling om man ingår i Richemont gruppen sen är OP inte dom bästa på att ha godtagbara servicetider på inhouse inte heller på kvalitén på servicen finns många exempel på detta, men hoppas att det blir en bättring om man bara lät AD ta inhouse så skulle mycket av problemen vara lösta. Framtiden får utvisa hur det blir. Att utveckla tourbillions är inte något Panerai var först med eller är unika med och inte heller en ref. som pumpas ut av förståeliga själ.
Det som jag tycker är tråkigt o fått mig att byta riktning i mitt klockintresse är att det släpps för mycket modeller hela tiden det gör att Panerai blir tråkigt och inte så unikt längre.
Dök upp en ny ref igen PAM673 en SE 47mm 1000st EUR 9.900 det är vad man får om man parar en 372 med en 587Snygg ja riktigt snygg.
![]()
Ha en trevlig helg!
Jag tycker sandwich är halva härligheten med tavlan och tycker den är fyllt läsbar.Har Panerai börjat gå ifrån sandwich på nya basmodellerna? T ex 111. Är det pga ekonomiska skäl eller pga ändrande trender?
Vad tycker ni? Är sugen på en ny bas-PAM Luminor med subsekund men funderar på om jag ska satsa på sandwich denna gången (min enda Panerai hittils är PAM005 som bekant inte har sandwich).
Blir läsbarheten/lumen konstig/svår då man tittar på klockan från sidan med sandwichtavla?
Var köper jag den?Dyrare som beggad o jag har bara sett en till salu (ca 49'). Gummistrap går ju att hitta på bukten för typ 1500:- så mer värt att ta väntetiden på en ny..