• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

911 för första gången på ett gäng veckor

6A3931F4-892E-4A9D-966A-1BCD50235058.jpeg

Hello. Nu tänkte jag komma med lite info. Den nya länken ni vet, den kommer i två versioner som jag har nämnt tidigare, och nu vet jag de två stora skillnaderna.

Den "äldre", här nedan visar jag min som är lite dammig, har "Officine Panerai"-varianten av spänne och länkbitar byts genom att banka ut pins med verktyg (hammare).

1628772449743.jpeg

Den "nyare" har OP-loggan som spänne, se bild nedan, och länkarna kan skruvas bort med 1,4mm mejsel. Mejsel följer dessutom med i det fallet, sägs det.

1628772279883.png

Hello. Nu tänkte jag komma med lite info. Den nya länken ni vet, den kommer i två versioner som jag har nämnt tidigare, och nu vet jag de två stora skillnaderna.

Den "äldre", här nedan visar jag min som är lite dammig, har "Officine Panerai"-varianten av spänne och länkbitar byts genom att banka ut pins med verktyg (hammare).

1628772449743.jpeg

Den "nyare" har OP-loggan som spänne, se bild nedan, och länkarna kan skruvas bort med 1,4mm mejsel. Mejsel följer dessutom med i det fallet, sägs det.

1628772279883.png
Vilken smakfull lösning på nya!

Just nu har jag bara gummiband till min 682:a, måste söka på hur det ser ut på gummi. Ser också ganska brett ut på högra sidan, som att det inte ska få plats i gummibanden men det borde det göra.

Tack för erbjudandet, ska tänka på det! Fint forum detta är 🙏
Tänk på att om du vill skaffa ett endast kan använda band som är avsedda för deplymentclaspen. De måste vara tunnare än ett band vanligtvis är i änden med hål. Tyvärr har Panerai totalt misslyckats med designen så det är ett helvete att byta band, går ej heller att microjustera. Sålde in det bra va?

Tänk på att om du vill skaffa ett endast kan använda band som är avsedda för deplymentclaspen. De måste vara tunnare än ett band vanligtvis är i änden med hål. Tyvärr har Panerai totalt misslyckats med designen så det är ett helvete att byta band, går ej heller att microjustera. Sålde in det bra va?
Ja det var som jag befarade alltså. Synd! Haha kanske inte riktigt, men skönt med en förklaring till varför inte så många använder det.

Tillbaka
Topp