Är det någon som kör nato på sin Panna? Tänker mig att ett singlepass i canvas skulle kunna vara schysst.
@mårt körde nato på sin 602 i fjol en del minns jag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det någon som kör nato på sin Panna? Tänker mig att ett singlepass i canvas skulle kunna vara schysst.
@mårt körde nato på sin 602 i fjol en del minns jag?
Blev ett 24mm canvas i Sand från Stevostraps. Blir skoj att testa
Dom kunde haft sämre!Inofficiell tidtagare av St Erikscupen
Jag har ett från wotan. Dock ingen panna som den fungerar på för tillfället (24mm)Är det någon som kör nato på sin Panna? Tänker mig att ett singlepass i canvas skulle kunna vara schysst.
Coolt! Dock får jag inte ihop det hur den där ”nato-öglan” fungerar? Dvs den nedre delen av bandet.Jag har ett från wotan. Dock ingen panna som den fungerar på för tillfället (24mm)
Det är bara en metallbit för att inte gå igen vanliga spännet. Kan alltså inte bli helt utdraget utan att en trixar liteCoolt! Dock får jag inte ihop det hur den där ”nato-öglan” fungerar? Dvs den nedre delen av bandet.
Ah, då är jag med! Coolt band!Det är bara en metallbit för att inte gå igen vanliga spännet. Kan alltså inte bli helt utdraget utan att en trixar lite
Dom kunde haft sämre!
Äh va tänkte jag med?! Drar tillbaka detta och inser att den är bra och stannarFunderar på att avyttra mina 411:a. Hojta till om någon skulle vara intresserad
Kolla med @Norrland , han brukar ha...Det är ingen som har en 372 liggandes och känner att ”nej du, stora klockor är passé, den är ju inte ens en automat och Panerai har inte varit hett sedan 2012 - denna får jag försöka bli av med”?
Kolla med @Norrland , han brukar ha...
Ja en 587a sitter han på iafKolla med @Norrland , han brukar ha...
Hmm, det där resonemanget funkar nog inte här inne, men om du lämnar Panerai-avdelningen så kanske…Det är ingen som har en 372 liggandes och känner att ”nej du, stora klockor är passé, den är ju inte ens en automat och Panerai har inte varit hett sedan 2012 - denna får jag försöka bli av med”?
Ha ha ha hade... finns nu mera hos @Fredgusta tredje gången gilt blev inte gilt och nu får det vara nog tänker nöja mig med att njuta av den på bild i framtiden.Kolla med @Norrland , han brukar ha...
Ojsan!
Jag har trott att den tunnaste Bettarini som finns är 8-dagars med sina 13,5mm. Men det visar sig att 1084, 1085, 1086 och 1059 "comsubin) är 13,02 mm tjocka, eftersom de har det nya urverket p.6000 (valfleurier va?) ... ehm ... undrar om de har gjort boetten mindre, för det ser ut att vara samma tjockare (dubbelkupade) glas som andra icke-8-dagars.
Min källa känns trovärdig men man vet ju aldrig. Du får gärna mäta sen.Intressant ang tjockleken, faktiskt inte tänkt på detta.. Hade kunnat dubbelkolla men min 1084 är hos Panerai (München).
Korrekt ang glaset, haft 915 innan som inte hade samma glas.
Min källa känns trovärdig men man vet ju aldrig. Du får gärna mäta sen.
Jaha! Är det alltså icke 8 dagars som kör dubbelkupat? Älskar dubbelkupat, ogillar det platta.Ojsan!
Jag har trott att den tunnaste Bettarini som finns är 8-dagars med sina 13,5mm. Men det visar sig att 1084, 1085, 1086 och 1059 "comsubin) är 13,02 mm tjocka, eftersom de har det nya urverket p.6000 (valfleurier va?) ... ehm ... undrar om de har gjort boetten mindre, för det ser ut att vara samma tjockare (dubbelkupade) glas som andra icke-8-dagars.
Typ jaJaha! Är det alltså icke 8 dagars som kör dubbelkupat? Älskar dubbelkupat, ogillar det platta.
Bara att plasta in Due:n innan du badar så har du i princip en 38 mm 372:aHa ha ha hade... finns nu mera hos @Fredgusta tredje gången gilt blev inte gilt och nu får det vara nog tänker nöja mig med att njuta av den på bild i framtiden.
Funderar på att ge mig på Due serien framöver
Torrsim funkarBara att plasta in Due:n innan du badar så har du i princip en 38 mm 372:a
Mycket bra!Har nu haft min 111a i en månad och är grymt nöjd. Har varit sugen på att testa panerai länge men aldrig riktigt kommit till skott, tacksam att jag till slut tog steget. Vet inte varför jag tvekat tidigare, förmodligen har det väl varit att de kostat strax över vad jag tidigare tyckt varit bekvämt att lägga på en klocka. Storleken var jag också lite orolig för, vilket i efterhand är orimligt då jag ofta använder en 44mm tonfisk i vanliga fall och var sjukt nöjd med en 48 mm tonfisk för några år sedan.
Oavsett, Panerai är riktigt trevliga klockor och jag förstår att man fastnar för dom. Vill ju redan nu prova en sub och kanske en 422 någon gång, även 764 gillar jag skarpt.
Lite bilder också