• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har nu fått förslag på service för min 422 fr Nymans.

Komplett service: 6150kr
Utbyte av samtliga vidare: 0kr

Tillval
Polering 1100kr

Totalt: 7250kr

Det tycker jag inte är något konstigt, hade nog räknat med en dyrare service🤔

Har två frågor:
Vad har ingått när ni lämnat in era klockor på ”komplett service”?

Brukar poleringen från service bli bra, så det blir sånär som på vad jag förväntar mig av en ny klocka?

Polering kan jag absolut tänka mig, men är inte i superstort behov av det. Det som stör mig är några små hack på boetten och repor på kronskyddet samt att pinnen inte är blankpolerad efter vad jag antar varit fr tidigare polering.

Jag har nu fått förslag på service för min 422 fr Nymans.

Komplett service: 6150kr
Utbyte av samtliga vidare: 0kr

Tillval
Polering 1100kr

Totalt: 7250kr

Det tycker jag inte är något konstigt, hade nog räknat med en dyrare service🤔

Har två frågor:
Vad har ingått när ni lämnat in era klockor på ”komplett service”?

Brukar poleringen från service bli bra, så det blir sånär som på vad jag förväntar mig av en ny klocka?

Polering kan jag absolut tänka mig, men är inte i superstort behov av det. Det som stör mig är några små hack på boetten och repor på kronskyddet samt att pinnen inte är blankpolerad efter vad jag antar varit fr tidigare polering.
Det där är vad det brukar kosta.

Nymans har en lista på hemsidan på vad som ingår, det är följande:
Service: Renovering av verk, packningar och trycktest
Täthetsservice: Rengöring av boett och länk, alla packningar och trycktest.
Polering: Vid polering ingår täthetsservice

Och jag som har tagit polering vid service de gånger jag lämnat in tycker att poleringen blir bra. Jag tycker klockan ser ut precis som ny, inte några nedpolerade kanter eller så. Men det finns mer anala personer här i tråden. :)

Det där är vad det brukar kosta.

Nymans har en lista på hemsidan på vad som ingår, det är följande:
Service: Renovering av verk, packningar och trycktest
Täthetsservice: Rengöring av boett och länk, alla packningar och trycktest.
Polering: Vid polering ingår täthetsservice

Och jag som har tagit polering vid service de gånger jag lämnat in tycker att poleringen blir bra. Jag tycker klockan ser ut precis som ny, inte några nedpolerade kanter eller så. Men det finns mer anala personer här i tråden. :)
Tack för svaret @mårt 😃👍🏻
Valde med poleringen.
Service sker i München och de hade hittat bla ”Inoperative wheel” som definitiv åtgärd. Sen får jag se om något ytterligare dyker upp när de demonterat verket.
Jag börjar längta efter 422:an. Har tagit 4 veckor för offert och nu tar det 4-5veckor efter order. Bara att hålla ut….

Tack för svaret @mårt 😃👍🏻
Valde med poleringen.
Service sker i München och de hade hittat bla ”Inoperative wheel” som definitiv åtgärd. Sen får jag se om något ytterligare dyker upp när de demonterat verket.
Jag börjar längta efter 422:an. Har tagit 4 veckor för offert och nu tar det 4-5veckor efter order. Bara att hålla ut….
Ja, det har väl varit det jobbiga, att det tar en del tid.

• Like
Reactions: Eqn
Länge varit tveksam till Panerai, kanske för att dom är i min mening är lite annorlunda. Men blev med panna för några veckor sen, blev ingen instegsmodell kanske 😅 men mycket nöjd med min PAM 684

C131B4F2-5F3A-4E99-A8DA-E1DD63609657.jpeg
Vilken jäkla entré :eek:

Stort grattis !

Alltid lite vemodigt när man märker att sommaren sjunger på sista versen och hösten är i antågande. Då gäller det att hitta lite positiva ljusglimtar i vardagen att glädjas åt. Att bundsäsongen nu officiellt är här är just en sån sak 😉
5818EEEC-B839-446F-8BEA-9F08A1312CD5.jpeg
Gott att se! (Jag fick lite positiva vibbar av bund när jag nyss såg X-Men 2 där Wolverine (Hugh Jackman) kör bund, och han är ju riktigt cool i den filmen :cigar:

Senast ändrad:
Gott att se! (Jag fick lite positiva vibbar av bund när jag nyss såg X-Men 2 där Wolverine (Hugh Jackman) kör bund, och han är ju riktigt cool i den filmen :cigar:
👍🏻
Jaså?! Det minns jag faktiskt inte. Måste nog se om den filmen låter det som. Men du har rätt i det du säger, Wolverine är stenhård! Och jag också, det är i den kalibern man bör vara för att göra bundet rättvisa 😉
Skämtåsido, lite hatkärlek. Överlag trivs jag bra med bundet, till rätt klädsel i övrigt osv. Men samtidigt lever det kanske inte riktigt upp till den illusionen jag målat upp i mitt huvud innan jag fick det. Nu pratar vi estetiskt, komfortmässigt är det riktigt grymt och bärs oerhört bekvämt.

Alltid lite vemodigt när man märker att sommaren sjunger på sista versen och hösten är i antågande. Då gäller det att hitta lite positiva ljusglimtar i vardagen att glädjas åt. Att bundsäsongen nu officiellt är här är just en sån sak 😉
5818EEEC-B839-446F-8BEA-9F08A1312CD5.jpeg
I och med detta inlägg så stängde vi tråden "Säsongens bästa band som alla borde ha"

Är sugen på en Panna igen men har för dålig koll.
Har dock några önskemål, finns en sådan modell tro?

# 1950 44mm
# Borstad
# Sandwich

Offtopic så inihelvete här:
Men hur återställer man BÄST mässing till sitt ursprungsskick?? Killgissar att förfarandet är ungefär som med brons. Och den kunskapen finns ju här 😬
För att kompensera mitt offtop postar jag en purfärsk bild på panna med bund. Och vi är ju alla överens om att pannor klär absolut bäst på just bund. Även tagit fram jeansskjortan till morgondagen. Kommer gifta sig fint. Uppkavlad jeansskjorta och bund, svårslagen kombo 😍
5F6DD972-FD14-4DAC-9319-4F3C92118D63.jpeg

Tillbaka
Topp