Sugen på att flippa?
Klart han är sugen på att flippa den, han måste bara ta steget och våga göra något nyttJag är väl ingen flippare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sugen på att flippa?
Klart han är sugen på att flippa den, han måste bara ta steget och våga göra något nyttJag är väl ingen flippare
Det där är vad det brukar kosta.Jag har nu fått förslag på service för min 422 fr Nymans.
Komplett service: 6150kr
Utbyte av samtliga vidare: 0kr
Tillval
Polering 1100kr
Totalt: 7250kr
Det tycker jag inte är något konstigt, hade nog räknat med en dyrare service
Har två frågor:
Vad har ingått när ni lämnat in era klockor på ”komplett service”?
Brukar poleringen från service bli bra, så det blir sånär som på vad jag förväntar mig av en ny klocka?
Polering kan jag absolut tänka mig, men är inte i superstort behov av det. Det som stör mig är några små hack på boetten och repor på kronskyddet samt att pinnen inte är blankpolerad efter vad jag antar varit fr tidigare polering.
Tack för svaret @mårtDet där är vad det brukar kosta.
Nymans har en lista på hemsidan på vad som ingår, det är följande:
Service: Renovering av verk, packningar och trycktest
Täthetsservice: Rengöring av boett och länk, alla packningar och trycktest.
Polering: Vid polering ingår täthetsservice
Och jag som har tagit polering vid service de gånger jag lämnat in tycker att poleringen blir bra. Jag tycker klockan ser ut precis som ny, inte några nedpolerade kanter eller så. Men det finns mer anala personer här i tråden.
Ja, det har väl varit det jobbiga, att det tar en del tid.Tack för svaret @mårt
Valde med poleringen.
Service sker i München och de hade hittat bla ”Inoperative wheel” som definitiv åtgärd. Sen får jag se om något ytterligare dyker upp när de demonterat verket.
Jag börjar längta efter 422:an. Har tagit 4 veckor för offert och nu tar det 4-5veckor efter order. Bara att hålla ut….
Vilken jäkla entréLänge varit tveksam till Panerai, kanske för att dom är i min mening är lite annorlunda. Men blev med panna för några veckor sen, blev ingen instegsmodell kanske men mycket nöjd med min PAM 684
Frän! Vad står det på ringen? Vad är det för ref?Svärdvisare
685Frän! Vad står det på ringen? Vad är det för ref?
Det är så jäkla mycket ref.nummer nu, var tvungen att gå emellan flikarna när jag googlade efter den. 3 siffror.685
Officine Panerai Brevettato (patenterad)
Kände mig riktigt wild and crazy och satte på det bruna gummit på 520:n
Bravo!Alltid lite vemodigt när man märker att sommaren sjunger på sista versen och hösten är i antågande. Då gäller det att hitta lite positiva ljusglimtar i vardagen att glädjas åt. Att bundsäsongen nu officiellt är här är just en sån sak
Gott att se! (Jag fick lite positiva vibbar av bund när jag nyss såg X-Men 2 där Wolverine (Hugh Jackman) kör bund, och han är ju riktigt cool i den filmenAlltid lite vemodigt när man märker att sommaren sjunger på sista versen och hösten är i antågande. Då gäller det att hitta lite positiva ljusglimtar i vardagen att glädjas åt. Att bundsäsongen nu officiellt är här är just en sån sak
Gott att se! (Jag fick lite positiva vibbar av bund när jag nyss såg X-Men 2 där Wolverine (Hugh Jackman) kör bund, och han är ju riktigt cool i den filmen
I och med detta inlägg så stängde vi tråden "Säsongens bästa band som alla borde ha"Alltid lite vemodigt när man märker att sommaren sjunger på sista versen och hösten är i antågande. Då gäller det att hitta lite positiva ljusglimtar i vardagen att glädjas åt. Att bundsäsongen nu officiellt är här är just en sån sak
Bästa starten ever!Länge varit tveksam till Panerai, kanske för att dom är i min mening är lite annorlunda. Men blev med panna för några veckor sen, blev ingen instegsmodell kanske men mycket nöjd med min PAM 684
Det hade bara blivit ett helvete att städa ur skorna efteråt.Skulle skitit i strumpor idag
Utifrån egen erfarenhet så ja..Har många gånger funderat på att bli OBG, då hade Panerai vart valet.. men undrar om det hade funkat i längden.
Räcker med en kvartett sålänge
PAM233Är sugen på en Panna igen men har för dålig koll.
Har dock några önskemål, finns en sådan modell tro?
# 1950 44mm
# Borstad
# Sandwich
Och blött om jag hade vågat mina fötter i PlaskisDet hade bara blivit ett helvete att städa ur skorna efteråt.