• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Antalet gjorde varje år /serie (bokstaven före beskriver vilken serie det är)
Hej! Är sugen på min första Panerai och fastnat lite för PAM1085 Blue Mare. Vad jag förstår så är modellen inte limiterad men vissa klockor jag ser verkar ändå vara numrerade upp till 1500 och några upp till 2000 på baksidan. Vet något geni varför det är så?

Hej! Är sugen på min första Panerai och fastnat lite för PAM1085 Blue Mare. Vad jag förstår så är modellen inte limiterad men vissa klockor jag ser verkar ändå vara numrerade upp till 1500 och några upp till 2000 på baksidan. Vet något geni varför det är så?

Tillägg till vad andra sagt för att vara tydlig: När Panerai säger limiterad så menar de att de har en årlig mängd de bygger. De som vi skulle kalla limiterade kallar de oftast special edition eller boutique edition. Blu Mare är inte en sådan. Blu Mare är troligen också en modell som kommer att komma ut flera år, och inte bara i år.

671

9749DB3F-1B6F-4A78-8CA2-C97A38E182A1.jpeg

Du hittar klocka av handlaren för en längre peng om du kontaktar honom via blocket istället 🙂

Härligt det var att ta på sig pannan efter dagar av enbart nya explorern. även om denna bara är 42mm så är det en härlig storleksskillnad. 🎉

Någon av alla panerai älskare som någonsin sätt denna ovanliga pärla ?
Tillverkad i platinum special edition 2st någonsin gjorda en är på panerais museum 🤭😎
Delar gärna fler bilder och videos om någon är sugen på se mer 👌
20210824_111017.jpg
Jo, den är bekant, men ... är det din arm och din klocka (och ditt vaccinbevis)? Var har du isåfall kommit över den? Och varför?

Någon som har ett spänne i 24mm som de kan tänkas släppa? :) Tar annars gärna förslag på vart man kan hitta 24mm spännen till ett överkomligt pris.

Tillbaka
Topp