Hej tråden!
Sålt av en klocka så har lite medel att sätta in i nytt klockköp. Var/är en hårsmån från att beställa en pam 753 men kan inte riktigt släppa att baksidan ser så jäkla trist/enkel ut. Resten är jag helt okej med (painted dial, 10 atm vattenresistens, OP-logon osv). Gillar att det är ett inhouse-urverk men eftersom man inte får se det, samt att man får räkna med dyrare service tar iaf för mig bort lite av glädjen av det.
Därför känns en pam 210 som det perfekta valet för mig efter lite resarch!? Vad tror ni om det? Sandwitch dial är kul men absolut inte avgörande, däremot älskar jag baksidan som låter en njuta av det enkla men väldigt snyggt dekorerade ETA-verket. (Förresten precis gjort en köpesannons på en 210.)
Det roliga är att jag var säker på jag skulle fastna för någon luminor modell, men efter att ha provat lite olika varianter hos AD, blev jag överraskad hur mycket jag tilltalas av radiomirs design och hur extremt bekvämt de satt på min handled. Var rädd jag skulle uppleva dem som för dressiga men tyckte verkligen de bjöd på den där härliga paneria känslan som luminor gör, fast i ett lite smidigare case.
Så tänkte bara kolla med er härliga paneristi hur ni tänker. Skulle ni kört på en 753 eller en 210 eller finns det ytterligare någon modell jag helt missat?