• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Superjon

Omega
Venti (PAM02020) tankar efter drygt två månader på armen:

Läste många reviews på klockan och alla hade samma åsikt…”Varför Paneristi logon på tavlan”? Jag tyckte precis lika att loggan var en deal breaker så jag strök den från ”köplistan”.

Men sen kom den vackra sommardagen i början på juli då jag gick in på Lindroos (Helsingfors) för att kolla in nya speedmastern men kom ut med Ventin.

Hur gick de såhär?

Jo, jag såg Ventin första gången live och märkte hur diskret paneristi loggan är ”in the flesh”. Rätt av omärkbar i vardags användning sku jag säga.

Det är mer guldvisarna, den fantastiska tavlan och matta ytan på boet som fångar blicken. Och förståss den vita RADIOMIR PANERAI texten.

Det är mest på bilder som loggan framhävs, ”in everyday life, not so much”.

Stort tack till @oddface för det fantastiska canvas bandet som jag kört hela sommarn med. 🔥🤘

ACBA2416-1D23-4F69-8EB3-CF6C10475C73.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Venti (PAM02020) tankar efter drygt två månader på armen:

Läste många reviews på klockan och alla hade samma åsikt…”Varför Paneristi logon på tavlan”? Jag tyckte precis lika att loggan var en deal breaker så jag strök den från ”köplistan”.

Men sen kom den vackra sommardagen i början på juli då jag gick in på Lindroos (Helsingfors) för att kolla in nya speedmastern men kom ut med Ventin.

Hur gick de såhär?

Jo, jag såg Ventin första gången live och märkte hur diskret paneristi loggan är ”in the flesh”. Rätt av omärkbar i vardags användning sku jag säga.

Det är mer guldvisarna, den fantastiska tavlan och matta ytan på boet som fångar blicken. Och förståss den vita RADIOMIR PANERAI texten.

Det är mest på bilder som loggan framhävs, ”in everyday life, not so much”.

Stort tack till @oddface för det fantastiska canvas bandet som jag kört hela sommarn med. 🔥🤘

ACBA2416-1D23-4F69-8EB3-CF6C10475C73.jpeg
Inlägget sponsrat av @MaziK ?

Nej, men jag håller med dig. Sjukt fin klocka. Grattis.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Venti (PAM02020) tankar efter drygt två månader på armen:

Läste många reviews på klockan och alla hade samma åsikt…”Varför Paneristi logon på tavlan”? Jag tyckte precis lika att loggan var en deal breaker så jag strök den från ”köplistan”.

Men sen kom den vackra sommardagen i början på juli då jag gick in på Lindroos (Helsingfors) för att kolla in nya speedmastern men kom ut med Ventin.

Hur gick de såhär?

Jo, jag såg Ventin första gången live och märkte hur diskret paneristi loggan är ”in the flesh”. Rätt av omärkbar i vardags användning sku jag säga.

Det är mer guldvisarna, den fantastiska tavlan och matta ytan på boet som fångar blicken. Och förståss den vita RADIOMIR PANERAI texten.

Det är mest på bilder som loggan framhävs, ”in everyday life, not so much”.

Stort tack till @oddface för det fantastiska canvas bandet som jag kört hela sommarn med. 🔥🤘

ACBA2416-1D23-4F69-8EB3-CF6C10475C73.jpeg

Den där referensen gick gradvis från WTF till mycket bra i mina ögon. Sjukt stilig! :watching:
 
Senast ändrad:

Fredgusta

Panerai
Njae det var mer en fundering på var Panerai tar vägen nu när 372:an fasas ut. Det vore ju märkligt om de inte fortsatte att slå mynt av den och då vore väl en ”uppgradering” till åttadagarsverket en enkel lösning.
Skulle nog säga största jobbet ligger i att göra 372an och 422ans boett i 44mm. Det kan vara där skon klämmer för Panerai. Har svårt att se motiveringen från business sidan av att ha 3 olika boetter i 44mm (bettarini, 1950 och så 372/422 caset). Dom skulle förstås kunna slänga en time-only sandwich tavla på ett p5000 och försöka få ner det i en av de existerade 1950 boetterna men vore det fortfarande en 372a? Tveksam.

Summa sumarum: tror aldrig det händer.
 

Fredgusta

Panerai
Skulle nog säga största jobbet ligger i att göra 372an och 422ans boett i 44mm. Det kan vara där skon klämmer för Panerai. Har svårt att se motiveringen från business sidan av att ha 3 olika boetter i 44mm (bettarini, 1950 och så 372/422 caset). Dom skulle förstås kunna slänga en time-only sandwich tavla på ett p5000 och försöka få ner det i en av de existerade 1950 boetterna men vore det fortfarande en 372a? Tveksam.

Summa sumarum: tror aldrig det händer.
Säger jag också som sitter på en 372a och såklart inte vill ångra mig - hade de ändå gjort en 44mm kopia hade den ju varit en dröm och många hade nog köpt den. Även jag 😁
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Skulle nog säga största jobbet ligger i att göra 372an och 422ans boett i 44mm. Det kan vara där skon klämmer för Panerai. Har svårt att se motiveringen från business sidan av att ha 3 olika boetter i 44mm (bettarini, 1950 och så 372/422 caset). Dom skulle förstås kunna slänga en time-only sandwich tavla på ett p5000 och försöka få ner det i en av de existerade 1950 boetterna men vore det fortfarande en 372a? Tveksam.

Summa sumarum: tror aldrig det händer.
Alltså. En 995 med kronskydd så är de ju färdiga.
 
Topp