p4000 är 3.95mm, p5000 är 4.5mm så sure ... lite tjockare får den bli iofs.Det vore en dröm om det gick ihop. Men pam995 har p4000 verk eller? Hade inte klagat på mer micro-rotor men vet inte hur det ser ut med p4000 vs. p5000 storleksmässigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
p4000 är 3.95mm, p5000 är 4.5mm så sure ... lite tjockare får den bli iofs.Det vore en dröm om det gick ihop. Men pam995 har p4000 verk eller? Hade inte klagat på mer micro-rotor men vet inte hur det ser ut med p4000 vs. p5000 storleksmässigt.
Med det mindre glaset hade det nog varit väldigt snyggt också!p4000 är 3.95mm, p5000 är 4.5mm så sure ... lite tjockare får den bli iofs.
Borde ju gå rätt lätt att snickra ihop själv.
@metamorfos du sitter väl på en 995? Kan du inte testa? Blir det bra så skickar vi iväg den till panerai så har vi löst alla problem.
Snälla! Kan du inte prova? @oddface har pelarborrmaskin och jag kan donera ett kronskydd.995 behöver inget kronskydd, den är perfekt som den är
Ska ni göra den där manövern så kan ni väl göra det utanför den här tråden?Snälla! Kan du inte prova? @oddface har pelarborrmaskin och jag kan donera ett kronskydd.
Fast nu har har jag tryckt på ”uppdatera” i snart 40 minuter. Nu får du börja posta.Nästan som julafton. Tack @oddface
Nä vad är de som ska ta sån tidFast nu har har jag tryckt på ”uppdatera” i snart 40 minuter. Nu får du börja posta.
Fast nu har har jag tryckt på ”uppdatera” i snart 40 minuter. Nu får du börja posta.
Ni är för härliga gubbar här kommer det! Lite spännan blev det denna gången bara. Från banden köpta på gtgnNä vad är de som ska ta sån tid
NajsNi är för härliga gubbar här kommer det! Lite spännan blev det denna gången bara. Från banden köpta på gtgn
Blev riktigt bra!Ni är för härliga gubbar här kommer det! Lite spännan blev det denna gången bara. Från banden köpta på gtgn
Det är säkert så. Köp nu.Hej igen!
Sitter fortfarande på avtryckaren för en splitter ny 753 och börjar känna mig mer och mer OK med den täckta baksidan. Har även sett att de gjort samma sak på ex luminor marina 44 mm modellen sen några månader? Det är ju knappast någon instegs-Panerai med ett listpris runt 80 k. Finns det någon anledning att de sätter på enkla baksidor annat än besparing från tillverkaren? Vill inte verka negativ utan är genuint nyfiken?
Nu läste jag lite mer noga vad du sa, och du har ju helt rätt. Det hade gått mig helt förbi.Hej igen!
Sitter fortfarande på avtryckaren för en splitter ny 753 och börjar känna mig mer och mer OK med den täckta baksidan. Har även sett att de gjort samma sak på ex luminor marina 44 mm modellen sen några månader? Det är ju knappast någon instegs-Panerai med ett listpris runt 80 k. Finns det någon anledning att de sätter på enkla baksidor annat än besparing från tillverkaren? Vill inte verka negativ utan är genuint nyfiken?
Ärligt talat har jag lite svårt att tro att det är så enkelt. Köpte för nått år sen en grön homage dykare för skojs skull ( döm mig icke hehe ) för några hundralappar helt ny. Funkar perfekt och de har tom dekorerat urverket en smula.. Nåja, börjar ju snart framstå som ett troll i tråden och det är inte min avsikt!! Tänker på Panerai dygnet runt nu så de blir nog ett köp oavsett hur baksidan ser ut haha..Det är säkert så. Köp nu.
Nu läste jag lite mer noga vad du sa, och du har ju helt rätt. Det hade gått mig helt förbi.
Nya Luminor 1950 Marina 44mm, inkl. den uppdaterade gröna versionen av 1312, har alltså inte längre glasbaksida. Det var som 17. Ännu ett skäl till att kika på gamla 1950-modeller. Trevligt att jag skaffade en 1058 istället för 1313 som @Alarik Två plus. Hur ser baksidan ut, Alarik?
Panerai rör sig på outgrundliga vägar, tyvärr. Jag håller med dig i att de detaljer man vill ha på en klocka är svåra att få fatt på med Panerai. Men, är verkligen glasbaksida så viktig? Det är ju inte den sidan du ska spana på?Ärligt talat har jag lite svårt att tro att det är så enkelt. Köpte för nått år sen en grön homage dykare för skojs skull ( döm mig icke hehe ) för några hundralappar helt ny. Funkar perfekt och de har tom dekorerat urverket en smula.. Nåja, börjar ju snart framstå som ett troll i tråden och det är inte min avsikt!! Tänker på Panerai dygnet runt nu så de blir nog ett köp oavsett hur baksidan ser ut haha..
Nej det är inte så viktigt egentligen. Tror jag hängt upp mig lite på det eftersom jag tycker att framförallt de lite äldre Paneria med ETA verket är så jäkla läckert dekorerade. Känns väl lite lyxigare antar jag. MEN gillar självklart även de nyare modellerna och tycker verkligen märket erbjuder otroligt fina klockor, så nej det är inte hela världen!Panerai rör sig på outgrundliga vägar, tyvärr. Jag håller med dig i att de detaljer man vill ha på en klocka är svåra att få fatt på med Panerai. Men, är verkligen glasbaksida så viktig? Det är ju inte den sidan du ska spana på?
Hej igen!
Jag håller med.Nej det är inte så viktigt egentligen. Tror jag hängt upp mig lite på det eftersom jag tycker att framförallt de lite äldre Paneria med ETA verket är så jäkla läckert dekorerade. Känns väl lite lyxigare antar jag. MEN gillar självklart även de nyare modellerna och tycker verkligen märket erbjuder otroligt fina klockor, så nej det är inte hela världen!
Min personliga åsikt är att jag gillar ”täckta” bakboetter mer än glas. Två anledningar egentligen: de är bekvämare mot handleden och känns inte lika ”klibbigt” och halt som glas kan bli när det blir blött/svettigt/fuktigt och glas gör att boetten blir liiiite tjockare.Hej igen!
Ett riktigt konstverkVi skulle fira frugans födelsedag idag. Finkrog bokad för hela familjen, 672an på armen så uppvisade ett barnbarn förkylningssymtom. Finkrogarna avbokades och istället blev det halvkall hämtmat ute på gården. Inte lika roligt och 672an doldes av såväl skjortärm som jackärm.
Håller med på de punkterna. Finns absolut fördelar också (även om jag ändå föredrar att få se urverket).Min personliga åsikt är att jag gillar ”täckta” bakboetter mer än glas. Två anledningar egentligen: de är bekvämare mot handleden och känns inte lika ”klibbigt” och halt som glas kan bli när det blir blött/svettigt/fuktigt och glas gör att boetten blir liiiite tjockare.
I mitt fall blir jag glad när bakboetten är täckt istället
Håller med på de punkterna. Finns absolut fördelar också (även om jag ändå föredrar att få se urverket).
995 behöver inget kronskydd, den är perfekt som den är
Jag tror det är en vanesak också. Har du klockor med öppen baksida blir det nog lite kortslutning i känslodelen av hjärnan då det känns som man "går ner" ett snäpp. Men en täckt baksida ger också en mer sportig look och enligt mig är mer i linje med "militärklocka" vilket också kan vara snyggt.Håller med på de punkterna. Finns absolut fördelar också (även om jag ändå föredrar att få se urverket).