• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Försöker datera min begköpta panerai.

Serienumret börjar med BB. Har läst om att bokstäverna bestämmer tillverkningsår, A och framåt, men de är alla bara en bokstav...

Någon idé här?

Noterar hur AP’s blå royal oak, Vecherons blå Overseas och Rolex blå DJ’s skjutit i höjden. Folk betalar idag flera gånger retailpriset för några av dem. Vad sägs om att vi gör en gemensam sinsats och skapar en hype kring blå luminors?
Vore det inte toppen om man kunde få ett par hundra tusen på andrahandsmarknaden om man råkade sitta på en panna med blå tavla?

Jag har självklart inget att vinna på detta personligen men tänkte att det kunde föra oss samman som grupp.
För allas skull.

Dags att vakna till ytterligare en söndag

image.jpg

Ha ha ha

Noterar hur AP’s blå royal oak, Vecherons blå Overseas och Rolex blå DJ’s skjutit i höjden. Folk betalar idag flera gånger retailpriset för några av dem. Vad sägs om att vi gör en gemensam sinsats och skapar en hype kring blå luminors?
Vore det inte toppen om man kunde få ett par hundra tusen på andrahandsmarknaden om man råkade sitta på en panna med blå tavla?

Jag har självklart inget att vinna på detta personligen men tänkte att det kunde föra oss samman som grupp.
För allas skull.

Hmm, den där är ju så vacker, förstår inte att du kan låta bli den. :p
Blir det någonsin Radiomir (stort frågetecken just nu) så blir det en sån, eller 720/721.
Den är ju fin, inget snack om saken. Men wire lugs och den där kuddformade boetten tvekar jag på.
Jag tycker bäst om Panerai när de är lagom till helt tooliga och samtidigt smidiga att byta band på. Radiomir med wirelugs känns som att de drar åt andra hållet - inte så tooliga alls och väldigt osmidiga att byta band på.

Men.. jag ger den en sista chans som sagt :)

Tillbaka
Topp