Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra fråga, men omöjligt att ge ett svar på den... Det är endast en handfull som jag inte kan tänka mig igenVilka har varit bäst, och varför har du sålt dem?![]()
Ryggen kanske? Då finns det plats att fylla påVart skulle den sitta?![]()
Idag är det exakt 3 år sedan jag köpte min första Panerai, en 112. Efter det så har det passerat några stycken, men det finns fler som jag inte testat iaf
Skulle nog kunna tänka mig att ha många av dom igen någon gång.
Vilka modeller har ni hunnit med?
Radiomir
183*
232
249
721
720
Radiomir 1940
514
995
587
662
Submersible
24
692
1305
1389
305
968
671
1074*
Luminor
000
001*
001Q
005
26
61*
112
113
127
233
372
390
422
564
590
1359
* dom har jag nu
Jag köpte min första Panerai sommaren 2015. De här har jag passerat igenom och de jag har nu märkta med *.
Luminor
416*
602*
630
Luminor 1950
359
605
1058
1359
Submersible
692*
Radiomir
424
613
720*
Radiomir 1940
512
572
655
Jag anser nog att jag med behöver söka vård ...
Jag köpte min första i mars 2017. I början av 2019 sålda jagades och köpte en 510 i februari 2019, sedan började galenskaperna.
Luminor
510
Luminor 1950
127
217
372
422 x 3
673
Submersible
024
692
1305
Radiomir
190
309
609
672
Radiomir 1940
587
932
Jag blir sugen på att släppa tyglarna och börja! Bara haft 510 innan och har nu en 683.Jag blir orolig om detta blir ödet när man börjat med Panerai![]()
Hehe, jag stod i kön till Krons för att göra trycktest och när är jag väl kommer in var deras maskin trasig, men jag passade på att testa några pannor när jag ändå orkat stå i kön.Jag blir sugen på att släppa tyglarna och börja! Bara haft 510 innan och har nu en 683.
Kö på utsidan av både Krons och Nymans idag gjorde att jag inte orkade gå in och börja botanisera bland Radiomir som jag ser som nästa steg. Får avvakta nästa resa till huvudstaden.
Varför var det kö utanför Krons och Nymans? Var det något "event" eller liknande eller är det alla pappor(mammor) som passar på att ta sig ut dit nu när det är höstlovHehe, jag stod i kön till Krons för att göra trycktest och när är jag väl kommer in var deras maskin trasig, men jag passade på att testa några pannor när jag ändå orkat stå i kön.
![]()
Tycker alltid det är kö nuförtiden. Varit nere ett par ggr men gått eftersom det varit köVarför var det kö utanför Krons och Nymans? Var det något "event" eller liknande eller är det alla pappor(mammor) som passar på att ta sig ut dit nu när det är höstlov![]()
Det var ju väldigt mycket folk överallt tyckte jag. Jag och grabben fick köa till Buttericks. Därinne var det helt vansinnigt. Fick man inte Covid därinne så får man det aldrig.Varför var det kö utanför Krons och Nymans? Var det något "event" eller liknande eller är det alla pappor(mammor) som passar på att ta sig ut dit nu när det är höstlov![]()
Nä bara mycket folk och de släpper in så varje anställd har hand om ett sällskap, inga kunder i butik som bara tittar runt utan någon som kan hjälpa dem. Vakten vid Nymans sa att det brukar vara 15-20 meter kö på lördagar. Veckodagarna ska vara lugnare.Varför var det kö utanför Krons och Nymans? Var det något "event" eller liknande eller är det alla pappor(mammor) som passar på att ta sig ut dit nu när det är höstlov![]()
Tycker alltid det är kö nuförtiden. Varit nere ett par ggr men gått eftersom det varit kö
Det var ju väldigt mycket folk överallt tyckte jag. Jag och grabben fick köa till Buttericks. Därinne var det helt vansinnigt. Fick man inte Covid därinne så får man det aldrig.
RobE var det bara att kliva in på dock.
Nä bara mycket folk och de släpper in så varje anställd har hand om ett sällskap, inga kunder i butik som bara tittar runt utan någon som kan hjälpa dem. Vakten vid Nymans sa att det brukar vara 15-20 meter kö på lördagar. Veckodagarna ska vara lugnare.
Mjo vid Nymans var jag tvåa i kön och behövde inte vänta så länge. Vid Krons stod jag kanske 20-25 min. Hade jag inte åkt dit för att trycktesta hade jag aldrig orkat stå i kön.Ok, då måste jag haft tur de gångerna jag varit där. Har oftast varit "först" i kön och max väntat 3-5 min om ens det.
Den heter 931Mjo vid Nymans var jag tvåa i kön och behövde inte vänta så länge. Vid Krons stod jag kanske 20-25 min. Hade jag inte åkt dit för att trycktesta hade jag aldrig orkat stå i kön.
Nymans hade denna inne bland annat, riktigt cool tavla som ändrade ton efter ljuset och lumen i indexmarkeringarna matchade väldigt bra.
![]()
Det är just det faktum att jag av hela mitt hjärta uppskattar den här typen av inlägg som gör att jag vet att jag är på rätt forum(del)Sitter och funderar lite när det ändå spöregnar ute, en av mina absoluta dröm pannor är PAM36… brun MM tavla, titan, tritium tillverkad i 200ex.
Jag har ju en PAM61 m brun tavla, titan utan tritium och MM. I grunden samma klocka men det skiljer sisådär 250.000kr i pris.
Slutsats: vilken jävla tur att man har 61:an så man vågar använda denmen ändå helt sjukt egentligen att det går att lägga så mkt värdering i en tavla.
PAM36
![]()
PAM61![]()
Sitter och funderar lite när det ändå spöregnar ute, en av mina absoluta dröm pannor är PAM36… brun MM tavla, titan, tritium tillverkad i 200ex.
Jag har ju en PAM61 m brun tavla, titan utan tritium och MM. I grunden samma klocka men det skiljer sisådär 250.000kr i pris.
Slutsats: vilken jävla tur att man har 61:an så man vågar använda denmen ändå helt sjukt egentligen att det går att lägga så mkt värdering i en tavla.
PAM36
![]()
PAM61![]()
Ja den är bara sååå bra… men 61:an är också brajag som funderar på en 36a; men priset är ju kruxet med de där äldre pjäserna
Som sagt : titan + tritium är oslagbart! Den är stört bra.Sitter och funderar lite när det ändå spöregnar ute, en av mina absoluta dröm pannor är PAM36… brun MM tavla, titan, tritium tillverkad i 200ex.
PAM36
![]()
PAM61![]()
Instämmer…Som sagt : titan + tritium är oslagbart! Den är stört bra.
Har också kikat på 36:an många gånger, men att ge Pre-V pengar för den tar emot.. Då kör jag personligen hellre på en 5218-201A för samma (eller till och med lite mindre) pengar
Jävligt bra combo
Laser dome![]()
Vad är det för material? Dra de till sig smuts?Horus banden är grymma. Vill påstå att de passar min handled bättre än oem gummit.
![]()
![]()