382!Vilken bronzo?382? Min 671 lyser betydligt sämre än andra äldre ref såsom 127,111,112,312 osv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
382!Vilken bronzo?382? Min 671 lyser betydligt sämre än andra äldre ref såsom 127,111,112,312 osv
Vilken bronzo?382? Min 671 lyser betydligt sämre än andra äldre ref såsom 127,111,112,312 osv
Skulle nog säga att 389 är ny lumemästare! Även om det var extremt nära.Väldigt jämnt än så länge
Eventuellt att 389 lyser lite starkare på grund av de större indexen
![]()
Det vänstra var jäkligt härligt!Oleg är riktigt snabb och lätt att ha att göra med!
![]()
Oleg är riktigt snabb och lätt att ha att göra med!
![]()
Tack för tipset!sa ju detgillar den tv som fan, båda för den delen
På tal om @n1tro så lovade du att läsa på i ditt garantipapper o dela vad den gällerSkulle nog säga att 389 är ny lumemästare! Även om det var extremt nära.
Kikade igen vid kl 00:30 igår och index på 389 var lite mer synliga i mörkret då de är lite större/längre, men i ljusstyrka var det nog i princip samma.
Men det är inget snack om att 382 och 389 är de pannor jag haft med bäst lume.
Måste ju såklart köra en tävling mot @n1tro s 1118![]()
Min 61:a har extremt stark lume, lyser upp ett helt rum typSkulle nog säga att 389 är ny lumemästare! Även om det var extremt nära.
Kikade igen vid kl 00:30 igår och index på 389 var lite mer synliga i mörkret då de är lite större/längre, men i ljusstyrka var det nog i princip samma.
Men det är inget snack om att 382 och 389 är de pannor jag haft med bäst lume.
Måste ju såklart köra en tävling mot @n1tro s 1118![]()
Yes, UV-ficklampa i några sekunder. Sen stänger jag in de i en låda i ett mörkt rum... och tittar till de lite då och då.Min 61:a har extremt stark lume, lyser upp ett helt rum typhar dock aldrig testat hur länge den lyser. Laddade du dina med UV lampa? Hur länge?
Den är riktigt bra den där. Gillar den mörka tonen på titanet. Ser nästan ut som PVDNä nu gör jag helg
![]()
snart iaf…
![]()
Ja titan är riktigt mysigtDen är riktigt bra den där. Gillar den mörka tonen på titanet. Ser nästan ut som PVD
Lika gammal som jag! Eller så gammal som jag ser mig själv som ibland iafJa titan är riktigt mysigtden har säkert mörknat över tid, den har precis fyllt 20år
![]()
Jupp.Lika gammal som jag! Eller så gammal som jag ser mig själv som ibland iaf
Vore riktigt fräckt att ha en Panerai som årsklocka, men antar att det blir kostsamt för oss som är 30+
Jupp.
Sen behöver man nästan vara typ 60+ också, för att det ska vara tekniskt möjligt.
eller ha en jävla tur i bingo
Känns som alla födda på 2000 talet är vinnare, dom kan ju välja bland mkt till ”rimliga” priser… för en annan är det körtJupp.
Sen behöver man nästan vara typ 60+ också, för att det ska vara tekniskt möjligt.
Då kostar det en del… men skulle du råka på att vara född 1984 så kan du köpa den här för ca 30k på c24, ändå överkomligtLika gammal som jag! Eller så gammal som jag ser mig själv som ibland iaf
Vore riktigt fräckt att ha en Panerai som årsklocka, men antar att det blir kostsamt för oss som är 30+
Sandwichtavla på den där så är man ju hemma.Då kostar det en del… men skulle du råka på att vara född 1984 så kan du köpa den här för ca 30k på c24, ändå överkomligthar ju kupat glas
![]()
Det är nog korvtavla på den.Sandwichtavla på den där så är man ju hemma.
Det var mycket wohoa härifrån när de släpptes, men sen verkar det vara så att inte så många skaffade nej.Har vi några 1086 här i Sverige? Tycker det verkar vara en riktigt bra Luminor. Har haft 510 tidigare och just nu bara en 683. Sugen på både Luminor och Radiomir som komplement. Testade några Radiomir på Krons för några veckor sen och fastnade för 995.
Men som sagt - en baspanna typ Luminor är nog det jag behöver just nu.
995 på mig:
![]()
Finns en tritium-radde från post-v eran och det är PAM21.. Den är svindyr med Rolex-verk dockSom nästa Panerai, vad hade ni valt? PAM232 eller 90-tals luminor med tritiumtavla? Finns det några tritium radiomir från denna eran? Har ni några bra lästips på pannor från denna tiden?
Ps: i lådan finns pam 127 & 671
995 är asbra. Min favorit-1940 tror jag.Har vi några 1086 här i Sverige? Tycker det verkar vara en riktigt bra Luminor. Har haft 510 tidigare och just nu bara en 683. Sugen på både Luminor och Radiomir som komplement. Testade några Radiomir på Krons för några veckor sen och fastnade för 995.
Men som sagt - en baspanna typ Luminor är nog det jag behöver just nu.
995 på mig:
![]()