• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

E483C1DD-ED7C-4F4E-A0C8-5F1D99860E51.jpeg
1% se er ut som 2015 och resten tror att dom gör det 😂

snyggt, paneristi låter bra för mig. Vad tycker våra mods @Palenkovich och @azcii?

Vi står inför en ny release av en ny premiumtjänst som liknar Pledge Member på rolex forums.

låt mig fixa till titeln och allt så är det bara att rock on.

ska titeln vara ”Paneristi” ?
Om det är en titel för en enskild person är väl "Panerista" bättre? Eller?

Eller något roligare på svenska.. typ "panna-älskare" eller något.. vad säger ni andra?

Vi står inför en ny release av en ny premiumtjänst som liknar Pledge Member på rolex forums.

låt mig fixa till titeln och allt så är det bara att rock on.

ska titeln vara ”Paneristi” ?
Åh den titeln vill jag också ha, tack. Fast panerista då. Sen är det bara att skicka räkningen.

Med risk för att någon annan nyper den; den här är så rätt för mig såväl till utseende och dimensioner. Jag har mailkontakt med uret som menar att klockan är väldigt fin (4/5) och inte har servicebehov. De hänvisar också till ångerrätten om jag inte tycker som dem.

Hur är priset egentligen? (Inte fullset men box och cert finns)

Erfarenheter av uret vintage?

Med risk för att någon annan nyper den; den här är så rätt för mig såväl till utseende och dimensioner. Jag har mailkontakt med uret som menar att klockan är väldigt fin (4/5) och inte har servicebehov. De hänvisar också till ångerrätten om jag inte tycker som dem.

Uret vintage är kosher att handla från. Bra att ha med sig är väl att den kanske blir lite klurig att flippa i framtiden om den saknar dokumentation och är (med Panerai mått mätt) av lite udda storlek. Med det sagt tycker jag att den är helskön!

Godkänt pris för det man får.

Uret vintage är kosher att handla från. Bra att ha med sig är väl att den kanske blir lite klurig att flippa i framtiden om den saknar dokumentation och är (med Panerai mått mätt) av lite udda storlek. Med det sagt tycker jag att den är helskön!

Ok bra! Men är den så himla udda storleksmässigt? Finns ju en del 42 mm Luminor också tänker jag.. och de annonserna brukar ju försvinna. Vill dock tro att en Panerai blir en keeper : )

Ok bra! Men är den så himla udda storleksmässigt? Finns ju en del 42 mm Luminor också tänker jag.. och de annonserna brukar ju försvinna. Vill dock tro att en Panerai blir en keeper : )
Den är udda för den bärs litet för att vara en Panerai. En Radiomir med wirelugs kan man räkna bort ett par millimeter på i längd, så den bärs typ som en 40mm med stor urtavla. Och det är på tok för litet 😂

Jag kikade på den ett slag till min frus lilla handled, men hon ville inte ha något dyrt på armen...

Med risk för att bli fullständigt utskrattad för att jag inte fattat detta tidigare.
Är det tanken att bryggan till balanshjulet ska se ut som ett kronskydd?
Jag tänket på samma sätt som exempelvis stållänkarna är formade efter just kronskydd.

Med risk för att bli fullständigt utskrattad för att jag inte fattat detta tidigare.
Är det tanken att bryggan till balanshjulet ska se ut som ett kronskydd?
Jag tänket på samma sätt som exempelvis stållänkarna är formade efter just kronskydd.
Jag har i så fall inte heller fattat det tidigare, så du är möjligen i gott sällskap beroende på vad som tycks om mig. :D

Vilket verk pratar vi om?

Fan, det är ju en uppenbar risk för att vi båda kommer få skit för att vi är 15 år efter med att fatta 😂
Jag tror inte någon annan har sagt det i tråden så om någon annan, vem som helst, börja reta oss och säger att de hade förstått för länge sedan, så lär det vara en efterkonstruktion.

Det enda vuxna beteendet är att alla erkänner att detta var nytt för dem med.

😂

Det är ju så självklart att jag inte ens funderat pråmat ta upp det! Det vet väl alla! Fast om jag skall vara ärlig så slår det mig nu först efter ha läst era inlägg. Så måste det ju vara. Hur kunde man missa det så länge? Bra spottat!

Det är ju så självklart att jag inte ens funderat pråmat ta upp det! Det vet väl alla! Fast om jag skall vara ärlig så slår det mig nu först efter ha läst era inlägg. Så måste det ju vara. Hur kunde man missa det så länge? Bra spottat!

det där fick vi lära oss när jag, @Palenkovich och @RicVin m.fl var i Neuchâtel

Bland de bättre hotellupplevelserna bjöd de på.

2A37FFCE-0881-427E-B6EF-6453A64DE90E.jpeg
B94B40EF-5DDE-4201-ACB8-BA31DEAED6A5.jpeg

Tillbaka
Topp