• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny leverans från Mays Berlin, classic 74 och 33 utan text. Riktigt nöjd!
36B6F306-A324-4076-A7D8-524E3F59E947.jpeg
Extremt snyggt med 33 på 422. Jätte jätte jätte jätte snyggt.

Det enda jag kan tänka mig är om någon skulle få för sig att skapa ett band med tomar, julgranar och snöflingor i grönt & rött.
Men ingen skulle väl hitta på något så ”uppåt väggarna” så svaret på frågan är väl - nej.
😂
Nää, få modiga skulle våga sig på det konststycket… Skulle då i såna fall möjligtvis vara världens coolaste och häftigaste paneristi 😬

Ni som gjort er av med lite mer udda och dyrare referenser, har de gått på forumet? Eller har de gått till handlare/ut i Europa? Fått intrycket av andras annonser, och mina egna, att det är väldigt svårt att få sålt 47mm med prislappar norr om 100k?

Ni som gjort er av med lite mer udda och dyrare referenser, har de gått på forumet? Eller har de gått till handlare/ut i Europa? Fått intrycket av andras annonser, och mina egna, att det är väldigt svårt att få sålt 47mm med prislappar norr om 100k?
Min mest dyra och udda referens, 605, köpte jag av en trevlig herre i denna tråd och sen sålde vidare till en lite mer infrekvent klocksnackare. Men, dels var det ett antal år sedan och dels så försvann den vidare utanför forumet sen.

Flera andra billigare men fortfarande udda referenser har jag sålt utanför forumet, oftast till handlare.

Med det sagt är min spaning att det bara är en liten klick här som kör den storleken i kombination med prisklassen och då ska det matcha med timing också. Så det är nog som du säger väldigt svårt om man inte har flyt.

Nu har jag dålig koll men din Blonzo är ju en fantastisk klocka och den hade säkert varit superpopulär och såld för längesedan om den hade varit billigare. Det har alltid varit problemet med KS att man inte kan sälja för lika dyrt.

Nu har jag dålig koll men din Blonzo är ju en fantastisk klocka och den hade säkert varit superpopulär och såld för längesedan om den hade varit billigare. Det har alltid varit problemet med KS att man inte kan sälja för lika dyrt.

Går ju ofta att öka efterfrågan om man justerar priset ;)

Då jag är en impulsiv velare som både ångrar, och genomför köp & sälj ganska hastigt (fantastisk kombination!) så brukar jag försöka vara lite mer försiktig med pris så jag inte orsakar mig själv alltför stor ekonomisk skada :D

Får väl börja sänka en tusenlapp per bump ;D

Går ju ofta att öka efterfrågan om man justerar priset ;)

Då jag är en impulsiv velare som både ångrar, och genomför köp & sälj ganska hastigt (fantastisk kombination!) så brukar jag försöka vara lite mer försiktig med pris så jag inte orsakar mig själv alltför stor ekonomisk skada :D

Får väl börja sänka en tusenlapp per bump ;D
Det är väldigt svårt att sälja Panerai av de lite dyrare referenserna här på KS. Min känsla är att allt över 65-70’ är i stort sett osäljbara här på KS. Sedan har väl också 47mm referenser blivit svårare att sälja, många av våra nya vänner tycks föredra 42mm. En annan aspekt kan säkert vara att flera inklusive mig själv är sursnåla och inte vill betala för en värdeökning på ett objekt, tror fler än jag vet vad den såldes för pre owned på Nymans. Jag har försökt C24 men där verkar det också vara svårt att sälja som privatperson. Testa att lägga ut den på Paneristi.com sellers och Global Panerai Connection sellers group.

Alla klockor över 100’ är svårsålda i landet. De som är minst jobbiga att bli av med är
AP, PP, VC och Rolex.

Står det Panerai på klockan har 75 av 100 klocksnackare försvunnit då märket är jäkla vattendelare.
Är den sedan 47mm försvinner hälften av den ursprungliga fjärdedelen.
Sedan ska du ha turen att någon av dessa resterande tolv har 200’ att lägga på en klocka vid just det tillfället du bestämt dig för att sälja. Få har de utan kommer själva behöva frigöra resurserna genom att försöka sälja något på en trög marknad.

Lägg där till att KS:are är genuint snåla även om din klocka ligger ute för ett rättvisande marknadsvärde förväntas du gå ner ytterligare 20%. Skälet till att jag tror att KS är svårt med Pannor är för att många här är notoriska flippare. Sitter man på en Panerai så finns det en extra likviditetsrisk.

Jag hade haft den som bytesobjekt med en handlare.

Alla klockor över 100’ är svårsålda i landet. De som är minst jobbiga att bli av med är
AP, PP, VC och Rolex.

Står det Panerai på klockan har 75 av 100 klocksnackare försvunnit då märket är jäkla vattendelare.
Sedan ska du ha turen att någon av dessa resterande tolv har 200’ att lägga på en klocka vid just det tillfället du bestämt dig för att sälja. Få har de utan kommer själva behöva frigöra resurserna genom att försöka sälja något på en trög marknad.

Lägg där till att KS:are är genuint snåla även om din klocka ligger ute för ett rättvisande marknadsvärde förväntas du gå ner ytterligare 20%. Skälet till att jag tror att KS är svårt med Pannor är för att många här är notoriska flippare. Sitter man på en Panerai så finns det en extra likviditetsrisk.

Bra summerat!
Jag har inte flippat så många pannor i mina dagar men det är tydligt att 47mm skrämmer många och när det nu finns bronzo i 42mm så misstänker jag att de med tillräckligt med deg dras mot dem..
Personligen har jag svårt att ens överväga att lägga mer än 200K på en klocka bara för att den är i brons.. Det är liksom Rolex/PP/AP hypenivå. För liknande pengar får man ju en guldpanna, för mig är valet enkelt om det står mellan guld och brons.

Kort sagt - försök få en deal med en handlare. Jag börjar överväga detsamma med min 1305. Den är inte i närheten av din prismässigt @Bingoraalf men verkar ungefär lika svår att bli av med.

Det mesta är sagt; det är generellt väldigt svårt att sälja dyra Pannor i den pyttelilla Panerai-ankdamm som är KS. Vänd dig utomlands via de kanaler som föreslagits ovan; det finns även alternativ här i Sverige med handlare som säljer åt dig på C24..

En annan aspekt kan säkert vara att flera inklusive mig själv är sursnåla och inte vill betala för en värdeökning på ett objekt, tror fler än jag vet vad den såldes för pre owned på Nymans. Jag har försökt C24 men där verkar det också vara svårt att sälja som privatperson.
Må vara att vissa är "sursnåla", men tänker för egen del inte alls så. Om ett objekt har gått väldigt billigt tex på Nymans tycker jag inte att tex "världens hittills billigaste 671 någonsin" nödvändigtvis ska vara den nya prisnivå som gäller. Säg det till alla som köper Rolexar, APs och PPs till list och även till deras deras andrahandsköpare..

Självklart ska man försöka sälja till rimligt marknadspris även om detta tenderar att ligga lägre på KS än i omvärlden vad gäller Panerai..

Senast ändrad:
AP, PP, VC och Rolex.

Eller så dunkar man bara dit ett julstrap så ryker klockan fortare än kvickt, det vet ju både du och jag 😉

Har också en 47mm ute på K&S. Det har tagits upp många bra saker här redan men kanske den största? anledningen till att det går trögt är att @Norrland har lugnat ned sig med sitt flippande ;)
Problemet är väl att han redan har ägt alla dom som är till försäljning, och han brukar iofs kunna köpa tillbaka samma ex, men kanske vill prova ny referenser

Tillbaka
Topp