Va? Är du inte Bundman?Lite härligt bund nu efter julstrapen. Fortfarande lite ambivalent kring vad jag egentligen tycker om det!? Men samtidigt har det ändå en viss tjusning…![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Va? Är du inte Bundman?Lite härligt bund nu efter julstrapen. Fortfarande lite ambivalent kring vad jag egentligen tycker om det!? Men samtidigt har det ändå en viss tjusning…![]()
HahaVa? Är du inte Bundman?
Testade Quaranta upplevde den som nätt och liten däremot satt den betydligt mycket bättre än dom tidigare 42 mm Panerai jag testat, för dom som vill ha en mindre Panerai så hade den nog varit perfekt.Jag inbillar mig att de fått till proportionerna bättre på Quaranta än på 42mm luminor? Nån som känt på dom som kan bekräfta/dementera?
![]()
Utveckla "mycket bättre", tackTestade Quaranta upplevde den som nätt och liten däremot satt den betydligt mycket bättre än dom tidigare 42 mm Panerai jag testat, för dom som vill ha en mindre Panerai så hade den nog varit perfekt.
Case thickness 12.8mm läste jag någonstans....Har nån sett en siffra på tjocklek? P900 och 100m vatten lär ju göra den hyfsat tunn.
Källa på detCase thickness 12.8mm läste jag någonstans....
Står bl.a här i videon (beskrivningen)Källa på det![]()
Toppen. Tack!Står bl.a här i videon (beskrivningen)
Spännet var schysst
Toppen. Tack!
Jag tror det är fixat sedan före du postade. Fast jag är på mobilen så jag är inte säker.In i listan med det!
Härligt, gratulerar!Nytt år, ny klocka. De blev en 176 med painted dial. Tack till alla som hjälpte mig mot den målade tavlan.
Mycket nöjd
Ska lägga lite bilder i dagsljus bara jag hinner knäppa några
![]()
Nytt år, ny klocka. De blev en 176 med painted dial. Tack till alla som hjälpte mig mot den målade tavlan.
Mycket nöjd
![]()
Grattis!Nytt år, ny klocka. De blev en 176 med painted dial. Tack till alla som hjälpte mig mot den målade tavlan.
Mycket nöjd
![]()
Många nya pannor sista tiden på forumet nuNytt år, ny klocka. De blev en 176 med painted dial. Tack till alla som hjälpte mig mot den målade tavlan.
Mycket nöjd
![]()
Stort grattis!Nytt år, ny klocka. De blev en 176 med painted dial. Tack till alla som hjälpte mig mot den målade tavlan.
Mycket nöjd
![]()
De ersätter säkert 42mm med 40mm. Men minsta luminor är 38mm. Den ska inte ersättas av 40mm.Angående Quaranta! Tolkar ni formuleringen som att den ska ”ersätta 42 mm luminor” eller att den kommer att ”ersätta 42 mm som den minsta luminor-storleken”? https://www.panerai.com/us/en/home/luminor-quaranta.html
Har spanat på 1392/2392 svinlänge utan att våga, frågan är om det plötsligt blev bråttom nu…
Just ja, 38 finns ju. För mig kändes 42 som gjuten vid provning, skulle inte vilja ha mindre. Hmm…De ersätter säkert 42mm med 40mm. Men minsta luminor är 38mm. Den ska inte ersättas av 40mm.
Köp.Just ja, 38 finns ju. För mig kändes 42 som gjuten vid provning, skulle inte vilja ha mindre. Hmm…![]()
Viss redundans. Vad är det jag inte förstår?![]()
Viss redundans. Vad är det jag inte förstår?![]()
klassisk dubbelpipa
Förstår dig till fullo! Ångrar bittert att jag sålde 3an.Nu är den äntligen tillbaka efter tur nr2 på service. Hoppas verkligen att den går som den ska nu. Än sålänge verkar allt lovande.
Bad om att få protokoll för trycktest samt gångavvikelse, men det svarade Nymans att det inte brukar skickas med av Panerai Service CenterVad är era erfarenheter om det? De har ju säkerligen utfört kontrollerna, så varför inte skicka med det?
Hursom är jag förbaskat nöjd över att ha den på handleden igen
![]()
Min upplevelse av 42orna är att dom känns otympliga och topptunga. 40mm kändes klart mer balanserad i utformningen.Utveckla "mycket bättre", tackPå vilket sätt?
Förstår dig till fullo! Ångrar bittert att jag sålde 3an.