Stämmer, 671Är det en Bronzo?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer, 671Är det en Bronzo?
Grym bild!Tjugosexkå.
![]()
Skulle ju faktiskt vara lite skoj, iaf med de tre jag har hemma nu (de 4-siffriga får jag vänta ett litet tag på)@Chrisse kan inte du köra en lume-tävling mellan dina 42mm subbar? Är extremt nyfiken på skillnaden i både styrka och livslängd per "charge" .. Speciellt nyfiken på hur lumen är på din carbotech
Jag har för mig att min 510 som jag hade tidigare höll ut i 10 dygn minus 5h (235h). Dessutom med riktigt bra tidshållning.Imorgon bitti har den tickat på i tio dygn, 240 timmar. Hoppas den fixar detInget unikt enligt vad jag läst, men ändå sjukt imponerande!
![]()
235 timmar blev det!Jag har för mig att min 510 som jag hade tidigare höll ut i 10 dygn minus 5h (235h). Dessutom med riktigt bra tidshållning.
Glöm inte meddela hur det gick!
914. Sandwich och base.Om valet till första panna skulle stå mellan 914 och 590, vilken skulle ni då välja och varför?
Vad menas med base?914. Sandwich och base.
590 kommer in som en stark tvåa dock.
Base - två visare, timme minut, inget mer.Vad menas med base?
(Behöver knappast skriva att jag är novis på Panerai, men nu skrev jag det iaf).
Båda är grymma men jag hade kört 590. Den känns mest egen och har det klassiska Brevattaro på tavlan. Sedan kan jag även tycka att det är lite extra mysigt när det inte är sandwich-tavla (även om en sådan behövs i samlingen också).Om valet till första panna skulle stå mellan 914 och 590, vilken skulle ni då välja och varför?
Jag säger 590, då jag tycker att subsekund cirkeln och 8 giorni brevettato skapar en schysst balans på tavlan. Och så äger jag en så är väl lite partiskOm valet till första panna skulle stå mellan 914 och 590, vilken skulle ni då välja och varför?
914. Tills jag frågade här i tråden. Då skulle det bli en 390 istället… Så gick det i alla fall för mig.Om valet till första panna skulle stå mellan 914 och 590, vilken skulle ni då välja och varför?
Sandwich är inge vidare alltså.Fotar klocka medan dottern spelar innebandy.
![]()
590 är riktigt snygg den med. Är 12 och 6 lite större än siffrorna på 914? Tycker det ser ut som det på några bilder.Jag säger 590, då jag tycker att subsekund cirkeln och 8 giorni brevettato skapar en schysst balans på tavlan. Och så äger jag en så är väl lite partisk![]()
![]()
Och för mig känns sandwich-tavla som typ halva grejen med Panerai, därför jag inte är helt 100% på 590 som annars är en jäkligt fin panna.Båda är grymma men jag hade kört 590. Den känns mest egen och har det klassiska Brevattaro på tavlan. Sedan kan jag även tycka att det är lite extra mysigt när det inte är sandwich-tavla (även om en sådan behövs i samlingen också).
Sandwich är inge vidare alltså.
![]()
Aldrig haft en 914 så vet inte huruvida 6 och 12 är mindre, men typsnittet kan vara lite annorlunda. Men kollade nu och inser att 12 och 6 är större på min 590 om man jämför med min 000.590 är riktigt snygg den med. Är 12 och 6 lite större än siffrorna på 914? Tycker det ser ut som det på några bilder.
Och för mig känns sandwich-tavla som typ halva grejen med Panerai, därför jag inte är helt 100% på 590 som annars är en jäkligt fin panna.
Det har varit ett antal olika storlekar på bokstäverna på olika modeller. Inget konstigt.Aldrig haft en 914 så vet inte huruvida 6 och 12 är mindre, men typsnittet kan vara lite annorlunda. Men kollade nu och inser att 12 och 6 är större på min 590 om man jämför med min 000.
Vad menar du? Finns det människor som bara har en Panerai?Jag tror så här: 914 är en panna som är grym om man bara ska ha en. Den är även helt briljant som det första inköpet om du ska ha flera. 590 är nog ypperlig som panna n2 i samlingen och som man kan plocka fram när man är lite småtrött på allt annat.
Vad menar du? Finns det människor som bara har en Panerai?
Stort grattis. När man börjar referera till sig själv i tredje person förstår man att bronzon är bra. Den får folk att växaBingoraalf ser att 1074 släpps och vill ha en men tycker den är för dyr och avstår...
Bingoraalf ångrar sig och ber @Palenkovich om hjälp men lyckas inte få fatt på en...
Bingoraalf fiskar desperat i denna tråden om någon vill släppa sin bronzo...
@Norrland svarar och vi finner en deal...
Nu går Norrland och köper en 1074...
...
Lite tid passerar...
...
Bingoraalf lägger ut bronzo till salu...
Norrland nappar...
Lite fram och tillbaka så byter vi stor mot liten...
Nu har Norrland en 671 och Bingoraalf en 1074. Kändes som onödigt många steg för att nå detta oundvilliga slut
![]()
Jag älskar er båda för att ni gör just sådana här saker, då kan jag känna mig helt normal i jämförelse.Bingoraalf ser att 1074 släpps och vill ha en men tycker den är för dyr och avstår...
Bingoraalf ångrar sig och ber @Palenkovich om hjälp men lyckas inte få fatt på en...
Bingoraalf fiskar desperat i denna tråden om någon vill släppa sin bronzo...
@Norrland svarar och vi finner en deal...
Nu går Norrland och köper en 1074...
...
Lite tid passerar...
...
Bingoraalf lägger ut bronzo till salu...
Norrland nappar...
Lite fram och tillbaka så byter vi stor mot liten...
Nu har Norrland en 671 och Bingoraalf en 1074. Kändes som onödigt många steg för att nå detta oundvilliga slut
![]()
Plus ett på den här.Jag älskar er båda för att ni gör just sådana här saker, då kan jag känna mig helt normal i jämförelse.