• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det här haj bandet är så bra så jag vill inte ta av det. Fethaja det...
(Upplägg på klassisk Nokia stövel)
6F208B03-1AFF-4853-9368-0CA338ABA1C6.jpeg

Om någon är intresserad av en nyservad PAM197 (guldare med JLC verk) för 110k från Nymans Pre-owned, hojta till så knyter jag ihop er.

Aldrig sett ett fullsett för i närheten av lika lågt. Att denna dessutom går att köpa direkt från en AD med garanti gör det till en sjukt bra deal i mina ögon.

pam00197-d8.jpg
Den i base liksom :p

Hej! Är lite osäker på om detta är ett okej inlägg här eller inte men jag ger det ett försök så får jag radera om så behövs! Jag har blivit frälst av panerai sedan ungefär 3 månader tillbaka och har nu en möjlighet att köpa en PAM003 från 01. Fullset, servad för 3 år sedan och ett pris på 40k, skicket är som nytt och klockan är sparsamt använd, opolerad. Är det en bra deal? Finns inte så mycket annat än på c24 och även om det kanske inte är rolexpriser så är det ju inte alltid så tillförlitliga priser, därför vänder jag mig hit!

Hej! Är lite osäker på om detta är ett okej inlägg här eller inte men jag ger det ett försök så får jag radera om så behövs! Jag har blivit frälst av panerai sedan ungefär 3 månader tillbaka och har nu en möjlighet att köpa en PAM003 från 01. Fullset, servad för 3 år sedan och ett pris på 40k, skicket är som nytt och klockan är sparsamt använd, opolerad. Är det en bra deal? Finns inte så mycket annat än på c24 och även om det kanske inte är rolexpriser så är det ju inte alltid så tillförlitliga priser, därför vänder jag mig hit!
Tycker det känns rimligt om det är ett fullset och ett bra köp, om du gillar klockan så kör.

Jag tycker det låter väldigt bra, kör på!

Tjena, är lite sugen på en Panerai igen. Hur ser det ut med prishöjningar? Ser att Rolex med flera har höjt rejält senaste dagarna.
När var Panerais senaste höjning ?
mvh M

Tjena, är lite sugen på en Panerai igen. Hur ser det ut med prishöjningar? Ser att Rolex med flera har höjt rejält senaste dagarna.
När var Panerais senaste höjning ?
mvh M
I somras har jag för mig. Jag köpte en panna från AD i slutet av sommaren som jag vill minnas var avesvärt billigare i början av sommaren.

Hej,
Är i kontakt med en säljare av en 0002 B serie och fått dessa bilder skickade till mig. Vad säger ni om klockan? Priset är vettigt i min värld och enligt säljare ska tavlan vara original Tritium.

tack på förhand för er input, Vintage Panerai är nytt för mig (tack vare denna tråden) 😊
DEF7B336-0B9E-45A5-BB5F-CC9EFC5234C9.png
0C84F995-5903-42DE-A612-A3410EDE46E6.png
F71D26A3-A6BA-4C94-B266-4631DCF9C186.png

Hej,
Är i kontakt med en säljare av en 0002 B serie och fått dessa bilder skickade till mig. Vad säger ni om klockan? Priset är vettigt i min värld och enligt säljare ska tavlan vara original Tritium.

tack på förhand för er input, Vintage Panerai är nytt för mig (tack vare denna tråden) 😊
DEF7B336-0B9E-45A5-BB5F-CC9EFC5234C9.png
0C84F995-5903-42DE-A612-A3410EDE46E6.png
F71D26A3-A6BA-4C94-B266-4631DCF9C186.png
Watch-only eller finns box och papper?

Fullt set och enligt klockhandlaren som är välrenommerad har dem köpt den av första ägaren.
Om allt ser bra ut med box och papper tycker jag den ser bra ut. Tidiga helpolerade 001/002-or har en tendens att se överpolerade ut, men de hade rätt runda kanter och linjer redan från fabrik.

Skulle underlätta om vi fick bilder på alla tillbehör också :)

Kan vara värt att få en bild på baklocket för att verifiera casenummer och serienummer mot papper etc.

Om allt ser bra ut med box och papper tycker jag den ser bra ut. Tidiga helpolerade 001/002-or har en tendens att se överpolerade ut, men de hade rätt runda kanter och linjer redan från fabrik.

Skulle underlätta om vi fick bilder på alla tillbehör också :)

Kan vara värt att få en bild på baklocket för att verifiera casenummer och serienummer mot papper etc.
Tack för din input!
fick lite fler bilder nu. Numren stämmer skriver dem men vill inte skicka numret innan affär verkar det som. Då ska man väl bara komma överens med sig själv om det är detta man vill 😊?!
A01B8A95-1B3F-4601-95BD-927ED9C0C643.png
1E49AD55-85FE-4822-A25C-CA3B8B472D3D.png
FD1EEE35-9268-446B-9443-F336F20E3245.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp