• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

9589041B-32D3-499E-A72F-3807E09E9987.jpeg

Skulle gå och lägga barnen.....bra med kameran i fickan 🤓

Lite dreggel med på glaset 🤪

Senast ändrad:
@Ncs den är grym! En bra instegspanna!
BEDEEB15-711C-4BC8-96FF-558533B498E9.jpeg

enligt @Palenkovich är det troligen den bästa 44 mm pannan som någonsin gjorts, eller är det bara jag som sagt det!?
7DC11803-4902-4AB8-BFEE-B79A7CE57692.jpeg

- köp!

Bruntavla, guldvisare! Blir knappast bättre än så i 44 mm
Bra bilder! Ja vad saknas? Hade ju varit asnajs med sandwich-tavla på denna! Verkar vara svårt att få allt det jag vill ha i en och samma panna.

Bra bilder! Ja vad saknas? Hade ju varit asnajs med sandwich-tavla på denna! Verkar vara svårt att få allt det jag vill ha i en och samma panna.
Det är inte möjligt tyvärr. Det finns alltid någon detalj som felar 😁

Kolla in 915. Den borde ju ligga nära det du söker med sina 44mm, bettarini, sandwich, patinerad lume, grymt urverk och 300m. Det är väl visserligen avsaknaden av guldvisare som kan ställa till det.

• Like
Reactions: Ncs
Närmaste du kommer är nog PAM911 om du måste ha guldvisare.. Då får du grön sandwich tavla, guldvisare och subsekund

1641989765856.png

Annars är 915 som @Alarik skriver ett bra val, men även 510 och 111 (båda dessa finns med både sandwich och painted) bra val om det är sandwich som är viktigt :)

Närmaste du kommer är nog PAM911 om du måste ha guldvisare.. Då får du grön sandwich tavla, guldvisare och subsekund

1641989765856.png

Annars är 915 som @Alarik skriver ett bra val, men även 510 och 111 (båda dessa finns med både sandwich och painted) bra val om det är sandwich som är viktigt :)
Tack för tipsen! 914 är absolut ett alternativ, stör mig lite på att det inte är samma färg på sekundvisaren som på tim- och minutvisaren på 915. Har dessa kupat glas eller helt platt? Jag tycker att det ser ganska platt ut på de bilder / filmer jag sett.

Börjar nu också snegla mot Radiomir.. De är ju faktiskt också jäkligt snygga.

Tack för tipsen! 914 är absolut ett alternativ, stör mig lite på att det inte är samma färg på sekundvisaren som på tim- och minutvisaren på 915. Har dessa kupat glas eller helt platt? Jag tycker att det ser ganska platt ut på de bilder / filmer jag sett.

Börjar nu också snegla mot Radiomir.. De är ju faktiskt också jäkligt snygga.
Glaset på platt.

Med sandwich så tror jag att det hade blivit för mycket. Korv indexen är lagom
Kanske! Om jag hade fått välja hade jag tagit en panna med sandwich, guldvisare och dubbelkupat glas i 44mm. Base, marina, Luminor eller Radiomir spelar ingen roll, tror jag.

Edit. En 372 i 44mm är det väl aldrig någon som har efterfrågat gissar jag på….

Senast ändrad:
Kanske! Om jag hade fått välja hade jag tagit en panna med sandwich, guldvisare och dubbelkupat glas i 44mm. Base, marina, Luminor eller Radiomir spelar ingen roll, tror jag.

den enda som matchar det är 995, minus kronskydd för radiomir 1940, samt 45 istället för 44, plus för grön tavla

• Like
Jag vet att 995 inte har dubbelkupat heller

@Ncs har vi samma definition på dubbelkupat som du? Det glas som finns på alla bettarini luminor som inte är 8-dagars, exempelvis 111?
Jag tänker på glasen som sitter på typ 372, 422 och Venti. Vet inte om det kallas dubbelkupat men det ser iaf jäkligt domed ut. Nästan som en speedy med hesalit.

Jag tänker på glasen som sitter på typ 372, 422 och Venti. Vet inte om det kallas dubbelkupat men det ser iaf jäkligt domed ut. Nästan som en speedy med hesalit.
Det är inte det vi avser när vi säger dubbelkupat men jag förstår förvirringen. Bra då vet vi. 995 är en riktigt bra klocka för det du söker då, som Metamorfos säger. Det finns väldigt lite annat.

Jag vet att 995 inte har dubbelkupat heller

@Ncs har vi samma definition på dubbelkupat som du? Det glas som finns på alla bettarini luminor som inte är 8-dagars, exempelvis 111?
Det är inte det vi avser när vi säger dubbelkupat men jag förstår förvirringen. Bra då vet vi. 995 är en riktigt bra klocka för det du söker då, som Metamorfos säger. Det finns väldigt lite annat.
Ah jag tänkte på det grovt kupade glaset, inte det dubbelkupade. Snabbt fångat. Tack

• Like
Tack för hjälpen! En 995 hade varit jäkligt trevligt men den är tyvärr out of budget.

det är så panerai funkar, antingen är det i budget med något man inte letade efter. Eller utanför budgeten med det man vill ha, eller oftast den tredje - finns inget som matchar ens kriterier så man köper flera pannor
Haha, jag har börjat förstå att det är så det är! Men i dagsläget har jag inte ens en, känns övermäktigt att tänka på två.

Jag kan lova dig, du vänjer dig till 47 mm väldigt snabbt, det blir snarare att man inte kan gå tillbaka för att mindre klockor blir för små.
Köpte 372an i september och har haft den på min 17cm handled varje dag sen dess.

Kolla i lathunden angående 372 i 44mm. :)

Tillbaka
Topp