Måste kännas skönt att den gick till en av de mest lovande ungdomarna i PAMiljen.
måste värna om arvet, och tack
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste kännas skönt att den gick till en av de mest lovande ungdomarna i PAMiljen.
Grym!Har inte mycket bilder att bjuda på i skrivande stund, men kan ge en historia om hur vi landade här.
Jag under 2021 funderade på vad min nästa panerai-move skulle bli, jag velade mycket mellan dittan och dattan. Men efter p-day satte det sig, jag ska in på det äldre spåret och ha en Pre-A.
Under sista GTG’n i november här i Stockholm frågade jag allas våran @Yoshiikee om ämnet och vände och vred på situationen lite. Bekant som han är, och vänner som vi är, tyckte han absolut att jag skulle ha en Pre-A, och kunde tänka sig skiljas sig från sin 004 till mig.
så här är vi, jag en tvättäkta Pre-A 004 rikare!
![]()
Klockan kom fullset, och efter lite diskussioner med Nymans och Panerai själva i Munchen, även nyservad. Den historien är en grej för sig…
vill tacka alla som peppat, kommit med kloka och okloka ord, och inte minst till @Yoshiikee själv som gjorde allt detta möjligt!
Självfallet!Måste kännas skönt att den gick till en av de mest lovande ungdomarna i PAMiljen.
Sjukt braHar inte mycket bilder att bjuda på i skrivande stund, men kan ge en historia om hur vi landade här.
Jag under 2021 funderade på vad min nästa panerai-move skulle bli, jag velade mycket mellan dittan och dattan. Men efter p-day satte det sig, jag ska in på det äldre spåret och ha en Pre-A.
Under sista GTG’n i november här i Stockholm frågade jag allas våran @Yoshiikee om ämnet och vände och vred på situationen lite. Bekant som han är, och vänner som vi är, tyckte han absolut att jag skulle ha en Pre-A, och kunde tänka sig skiljas sig från sin 004 till mig.
![]()
Klockan kom fullset, och efter lite diskussioner med Nymans och Panerai själva i Munchen, även nyservad. Den historien är en grej för sig…
vill tacka alla som peppat, kommit med kloka och okloka ord, och inte minst till @Yoshiikee själv som gjorde allt detta möjligt!
Såååå nice, stort grattis!Har inte mycket bilder att bjuda på i skrivande stund, men kan ge en historia om hur vi landade här.
![]()
Galet bra! Stort grattis till denHar inte mycket bilder att bjuda på i skrivande stund, men kan ge en historia om hur vi landade här.
![]()
Hade iofs varit lite småkul om du körde någon av de andraNågot annat hade varit konstigt att ha på sig idag va?
![]()
Baller move, ”äh jag tar någon av de andra idag”Hade iofs varit lite småkul om du körde någon av de andra
Härligt; underbar jäkla duo!61:an har fått en titan brodermin 183 har fått lämna huset till förmån för en 176... inget planerat men är ju väldigt förtjust i titan och varit sugen på att prova just 176 så när tillfället dök upp så var det ju bara att köra.
176![]()
061![]()
Brothers![]()
61:an har fått en titan brodermin 183 har fått lämna huset till förmån för en 176... inget planerat men är ju väldigt förtjust i titan och varit sugen på att prova just 176 så när tillfället dök upp så var det ju bara att köra.
176![]()
061![]()
Brothers![]()
Snyggt fångat, stort grattis!61:an har fått en titan brodermin 183 har fått lämna huset till förmån för en 176... inget planerat men är ju väldigt förtjust i titan och varit sugen på att prova just 176 så när tillfället dök upp så var det ju bara att köra.
176![]()
061![]()
Brothers![]()
Stort litet grattis!61:an har fått en titan brodermin 183 har fått lämna huset till förmån för en 176... inget planerat men är ju väldigt förtjust i titan och varit sugen på att prova just 176 så när tillfället dök upp så var det ju bara att köra.
176![]()
061![]()
Brothers![]()
Titan61:an har fått en titan brodermin 183 har fått lämna huset till förmån för en 176... inget planerat men är ju väldigt förtjust i titan och varit sugen på att prova just 176 så när tillfället dök upp så var det ju bara att köra.
176![]()
061![]()
Brothers![]()
Grattis! Bra kombo!61:an har fått en titan brodermin 183 har fått lämna huset till förmån för en 176... inget planerat men är ju väldigt förtjust i titan och varit sugen på att prova just 176 så när tillfället dök upp så var det ju bara att köra.
176![]()
061![]()
Brothers![]()
Fina! Kan vi få en Brothers lume-shot tro?61:an har fått en titan brodermin 183 har fått lämna huset till förmån för en 176... inget planerat men är ju väldigt förtjust i titan och varit sugen på att prova just 176 så när tillfället dök upp så var det ju bara att köra.
176![]()
061![]()
Brothers![]()
Ska försöka få till ngt...Fina! Kan vi få en Brothers lume-shot tro?
Döbra duo!61:an har fått en titan brodermin 183 har fått lämna huset till förmån för en 176... inget planerat men är ju väldigt förtjust i titan och varit sugen på att prova just 176 så när tillfället dök upp så var det ju bara att köra.
176![]()
061![]()
Brothers![]()
Ni som kör 47mm panerai, t. ex. Pam127, vad mäter era handleder? Jag har 16,5-17 cm och det är nog helt hopplöst, men de allra coolaste modellerna är ju 47mm tyvärr.
Dock har jag tittat på en del recensioner, och en del säger att man kan pull it off med små handleder, och att den ska se stor ut. Dock finns det ju gränser känner jag.
Så, någon med 17 cm som kör 47mm? Här är 44mm bettarini på min handled.
![]()
![]()
Det hjälper om man tänker till lite runt vilket band man använder. Tjockare band brukar göra att klockan inte känns lite stor, då hornen inte sticker ut förbi bandet, även om de sticker ut förbi handleden.Ni som kör 47mm panerai, t. ex. Pam127, vad mäter era handleder? Jag har 16,5-17 cm och det är nog helt hopplöst, men de allra coolaste modellerna är ju 47mm tyvärr.
Dock har jag tittat på en del recensioner, och en del säger att man kan pull it off med små handleder, och att den ska se stor ut. Dock finns det ju gränser känner jag.
![]()
![]()
Ni som kör 47mm panerai, t. ex. Pam127, vad mäter era handleder? Jag har 16,5-17 cm och det är nog helt hopplöst, men de allra coolaste modellerna är ju 47mm tyvärr.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Försök att komma till och testa något, håller i te du till i Östersund? Eller var det tidigare? Isf kan vi ordna så du kan testa ngn av mina.Ni som kör 47mm panerai, t. ex. Pam127, vad mäter era handleder? Jag har 16,5-17 cm och det är nog helt hopplöst, men de allra coolaste modellerna är ju 47mm tyvärr.
![]()
![]()
Nja, snackar vi riktig vintage är det inte 44. Neo-vintage (eller vad vi ska kalla det) med start 1993 däremotSen är de bästa paneraierna 44or, vi snackar vintage![]()