• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Är i Barcelona. Rabat var fan en gigantisk butik med mängder av trevliga klockor! De hade även en hel portfölj med gummin köpte ett grönt i 24/22 för 150 euro. De har alla färger och typ alla längder på lager. Man fick också ett mysigt rabatfodral med röda och guld detaljer. Nu inhandlat ett handgjort padelrack eller par glajer från jaque Marie mage och ett gummi till klockan! Kanske behöver en pam 997 också me det finns risk att banken redan låst mitt kort.
IMG_20220225_132926.jpg
IMG_20220225_130641.jpg
Kul. Det var den första Panerai-butiken jag besökte, innan jag hade några pengar att handla för. :)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Är i Barcelona. Rabat var fan en gigantisk butik med mängder av trevliga klockor i två våningar och ett öppet urmakeri högst upp. De hade även en hel portfölj med gummin köpte ett grönt i 24/22 för 150 euro. De har alla färger och typ alla längder på lager. Man fick också ett mysigt rabatfodral med röda och guld detaljer. Nu inhandlat ett handgjort padelrack eller par glajer från jaque Marie mage och ett gummi till klockan! Kanske behöver en pam 997 också men det finns risk att banken redan låst mitt kort.
IMG_20220225_132926.jpg
IMG_20220225_130641.jpg
IMG_20220225_134336.jpg

997 är fantastisk med sina 48mm :D Men enorm.
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Mjo, är man högerhänt så är ju högra armen lite starkare och tyngre. Behövs en panna på vänstern för att få balans i kroppen.
 

QuintonJames

Breitling
Snyggaste pannan?
Vet att det är en väldigt subjektiv fråga, men om ni fick välja, vilken tycker ni är den snyggaste pannan som har tillverkats?
Har kollat en hel del, och skulle jag få välja så tycker jag följande efter att ha sett och klämt på väldigt många refar:
Snyggast färgkombination/helhetsintryck: PAM277
Cleanast: PAM373
Snyggaste urverket: P2005/G eller P4100 (ex PAM715)
Snyggaste carbotechen: PAM1118

Ovan plus en bronzo så skulle samlingen vara tämligen fulländad…
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Snyggaste pannan?
Vet att det är en väldigt subjektiv fråga, men om ni fick välja, vilken tycker ni är den snyggaste pannan som har tillverkats?
Har kollat en hel del, och skulle jag få välja så tycker jag följande efter att ha sett och klämt på väldigt många refar:
Snyggast färgkombination/helhetsintryck: PAM277
Cleanast: PAM373
Snyggaste urverket: P2005/G eller P4100 (ex PAM715)
Snyggaste carbotechen: PAM1118

Ovan plus en bronzo så skulle samlingen vara tämligen fulländad…
B1BA88B7-4A81-4891-A611-75244C24664A.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Snyggaste pannan?
Vet att det är en väldigt subjektiv fråga, men om ni fick välja, vilken tycker ni är den snyggaste pannan som har tillverkats?
Har kollat en hel del, och skulle jag få välja så tycker jag följande efter att ha sett och klämt på väldigt många refar:
Snyggast färgkombination/helhetsintryck: PAM277
Cleanast: PAM373
Snyggaste urverket: P2005/G eller P4100 (ex PAM715)
Snyggaste carbotechen: PAM1118

Ovan plus en bronzo så skulle samlingen vara tämligen fulländad…
Sjukt svårt och inte minst mycket riktigt högst subjektivt. Har inte tid att klura nu, men måste slänga in ett val kring snyggast urverk. Förvisso inte Paneraiverk i grunden, men måste (inte särskilt otippat ;)) slå till med OP XXV med Minerva 13-22 som bas.
Här @azcii s fina foto på verket i min 520:

645C7E6B-FA9E-41A5-8FF7-C08EF1226649.jpeg
 
Topp