• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har inte speciellt stora handleder ca 17 tror jag. 47mm är stort sen är och bärs boett och glas till 127,217,375 lite mindre än exempelvis 372 och 422. Radiomir är mindre i storlek (lug-lug) men har större tavlor. Stirra dig inte blind på foton här, wristshots får ju gärna ett lite skevt perspektiv där klockan ser större ut än vad den är. Som vanligt gäller att testa och precis som du säger så finns det ju många (fler) coola modeller i 47 mm. För mig var resan från 44 till 47 värd resan även om jag har båda idag.
Ni som kör 47mm panerai, t. ex. Pam127, vad mäter era handleder? Jag har 16,5-17 cm och det är nog helt hopplöst, men de allra coolaste modellerna är ju 47mm tyvärr.

Dock har jag tittat på en del recensioner, och en del säger att man kan pull it off med små handleder, och att den ska se stor ut. Dock finns det ju gränser känner jag.

Så, någon med 17 cm som kör 47mm? Här är 44mm bettarini på min handled.
IMG_20220224_114104.jpg
IMG_20220224_114048.jpg
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Försök att komma till och testa något, håller i te du till i Östersund? Eller var det tidigare? Isf kan vi ordna så du kan testa ngn av mina.
Jo jag bor i Östersund, och det hade absolut varit intressant! Pluggar dock så tänkte försöka att hålla mig till den samling jag har, men hade varit kul att testa. Pam127 med det superdomade glaset är ju drömmen😍
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jo jag bor i Östersund, och det hade absolut varit intressant! Pluggar dock så tänkte försöka att hålla mig till den samling jag har, men hade varit kul att testa. Pam127 med det superdomade glaset är ju drömmen😍
Alltså, oavsett om du har råd med saker eller inte, se till att träffa @Norrland och krama på hans samling en stund.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Jo jag bor i Östersund, och det hade absolut varit intressant! Pluggar dock så tänkte försöka att hålla mig till den samling jag har, men hade varit kul att testa. Pam127 med det superdomade glaset är ju drömmen😍
Jag har tyvärr ingen 127 längre men 673 och 671 i 47mm så du kan få en känsla… och just nu är inget till salu så du behöver inte vara orolig 😉 skrik till bara så kan vi säkert styra upp ngt på mitt kontor el liknande, @cjperry kan säkert också haka på.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ja, ser lite bättre ut där, men kändes som den ville ligga och vrida sig på armen. Kanske löser sig med ett tjockare band dock. Matchy matchy också:

C157E56E-B677-4BEE-A5B9-DAABDAD207DD.jpeg
Det där funkar och ja, OEM-bandet är inte toppen i passform. Jag har ett mjukt-från-början Kyros Buttero till min 720 som myser in sig runt handleden, kan rekommenderas. Jag har för övrigt haft långt gångna planer att köpa den där 931:an. Jag gillar den.
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Det där funkar och ja, OEM-bandet är inte toppen i passform. Jag har ett mjukt-från-början Kyros Buttero till min 720 som myser in sig runt handleden, kan rekommenderas. Jag har för övrigt haft långt gångna planer att köpa den där 931:an. Jag gillar den.
Köp, den är magisk 😀 Kombinationen av tavlan och lysmassan på den modellen är grymt lyckad.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
721 känns ju mycket mindre än 372 eller 1389 t ex. Mycket behaglig!

Den är mycket mindre, så det stämmer! Dock tycker jag 1389 bärs mindre just för att vridningen osv gör att tavlan blir mindre och därmed känns klockan nättare.

En 47mm radiomir med wirelugs är L2L (eller bandhorn till bandhorn som vissa gillar att säga....) lika lång som en 44mm luminor.
 

Gustav K

Omega
Den är mycket mindre, så det stämmer! Dock tycker jag 1389 bärs mindre just för att vridningen osv gör att tavlan blir mindre och därmed känns klockan nättare.

En 47mm radiomir med wirelugs är L2L (eller bandhorn till bandhorn som vissa gillar att säga....) lika lång som en 44mm luminor.
Helt enig. Skillnaden 372 och 1389 är stor, just på grund av storleksskillnaden på tavlorna.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Är i Barcelona. Rabat var fan en gigantisk butik med mängder av trevliga klockor i två våningar och ett öppet urmakeri högst upp. De hade även en hel portfölj med gummin köpte ett grönt i 24/22 för 150 euro. De har alla färger och typ alla längder på lager. Man fick också ett mysigt rabatfodral med röda och guld detaljer. Nu inhandlat ett handgjort padelrack eller par glajer från jaque Marie mage och ett gummi till klockan! Kanske behöver en pam 997 också men det finns risk att banken redan låst mitt kort.
IMG_20220225_132926.jpg
IMG_20220225_130641.jpg
IMG_20220225_134336.jpg
 
Senast ändrad:
Topp