Nja, snackar vi riktig vintage är det inte 44. Neo-vintage (enhet vad vi ska kalla det) med start 1993 däremot![]()
sant tack
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja, snackar vi riktig vintage är det inte 44. Neo-vintage (enhet vad vi ska kalla det) med start 1993 däremot![]()
Ni som kör 47mm panerai, t. ex. Pam127, vad mäter era handleder? Jag har 16,5-17 cm och det är nog helt hopplöst, men de allra coolaste modellerna är ju 47mm tyvärr.
Dock har jag tittat på en del recensioner, och en del säger att man kan pull it off med små handleder, och att den ska se stor ut. Dock finns det ju gränser känner jag.
Så, någon med 17 cm som kör 47mm? Här är 44mm bettarini på min handled.
![]()
![]()
Jo jag bor i Östersund, och det hade absolut varit intressant! Pluggar dock så tänkte försöka att hålla mig till den samling jag har, men hade varit kul att testa. Pam127 med det superdomade glaset är ju drömmenFörsök att komma till och testa något, håller i te du till i Östersund? Eller var det tidigare? Isf kan vi ordna så du kan testa ngn av mina.
Alltså, oavsett om du har råd med saker eller inte, se till att träffa @Norrland och krama på hans samling en stund.Jo jag bor i Östersund, och det hade absolut varit intressant! Pluggar dock så tänkte försöka att hålla mig till den samling jag har, men hade varit kul att testa. Pam127 med det superdomade glaset är ju drömmen![]()
Jag har tyvärr ingen 127 längre men 673 och 671 i 47mm så du kan få en känsla… och just nu är inget till salu så du behöver inte vara oroligJo jag bor i Östersund, och det hade absolut varit intressant! Pluggar dock så tänkte försöka att hålla mig till den samling jag har, men hade varit kul att testa. Pam127 med det superdomade glaset är ju drömmen![]()
Mer än gärna! Förhoppningsvis har jag då mer än en panna också.Jag har tyvärr ingen 127 längre men 673 och 671 i 47mm så du kan få en känsla… och just nu är inget till salu så du behöver inte vara oroligskrik till bara så kan vi säkert styra upp ngt på mitt kontor el liknande, @cjperry kan säkert också haka på.
Mer än gärna! Förhoppningsvis har jag då mer än en panna också.
721 känns ju mycket mindre än 372 eller 1389 t ex. Mycket behaglig!
Svårt att svara på det fotot. Kollade du dig själv i spegeln istället? Klockor ser ju alltid större ut om man fotar rakt på.Jag har testat 47mm i butik men det kändes lite gränsfall:
![]()
Ja, ser lite bättre ut där, men kändes som den ville ligga och vrida sig på armen. Kanske löser sig med ett tjockare band dock. Matchy matchy också:Svårt att svara på det fotot. Kollade du dig själv i spegeln istället? Klockor ser ju alltid större ut om man fotar rakt på.
Det där funkar och ja, OEM-bandet är inte toppen i passform. Jag har ett mjukt-från-början Kyros Buttero till min 720 som myser in sig runt handleden, kan rekommenderas. Jag har för övrigt haft långt gångna planer att köpa den där 931:an. Jag gillar den.Ja, ser lite bättre ut där, men kändes som den ville ligga och vrida sig på armen. Kanske löser sig med ett tjockare band dock. Matchy matchy också:
![]()
Köp, den är magiskDet där funkar och ja, OEM-bandet är inte toppen i passform. Jag har ett mjukt-från-början Kyros Buttero till min 720 som myser in sig runt handleden, kan rekommenderas. Jag har för övrigt haft långt gångna planer att köpa den där 931:an. Jag gillar den.
SnyggtMkt tråkigheter som händer i världen just nu.. tankar är hos dem
Hoppas iaf att ni får en trevlig helg risti!
Tar fredag med senaste tillskottet, PAM111
![]()
Snyggt fångat, grattis!Mkt tråkigheter som händer i världen just nu.. tankar är hos dem
![]()
Grattis!!Mkt tråkigheter som händer i världen just nu.. tankar är hos dem
![]()
721 känns ju mycket mindre än 372 eller 1389 t ex. Mycket behaglig!
Mkt tråkigheter som händer i världen just nu.. tankar är hos dem
![]()
Snyggt fångat, grattis!
TackGrattis!!
Tack kompis!Grattis igen gobben, kul att du hittade en fint ex tillslut!
Sketbra!Mkt tråkigheter som händer i världen just nu.. tankar är hos dem
![]()
Helt enig. Skillnaden 372 och 1389 är stor, just på grund av storleksskillnaden på tavlorna.Den är mycket mindre, så det stämmer! Dock tycker jag 1389 bärs mindre just för att vridningen osv gör att tavlan blir mindre och därmed känns klockan nättare.
En 47mm radiomir med wirelugs är L2L (eller bandhorn till bandhorn som vissa gillar att säga....) lika lång som en 44mm luminor.
Grattis!Mkt tråkigheter som händer i världen just nu.. tankar är hos dem
![]()
@oddface levererar som vanligt. Även ett mycket trevligt läder till min Doxa, så nu är den annonsen tillbakadragen
![]()
Ja den har tillbringat 99.99999% av sitt liv på nato, men den gör sig fruktansvärt bra på lädret också. @oddface är en riktigt generös herre.Jag som tyckte den var så förbannat bra på natot