• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Är det någon som testat Erikas OG MN strap på Luminor? Tror det skulle kunna vara en skön kombo i sommar.
Hittade en kass bild på nätet.
524FED5D-B2A5-4F43-A995-90D52579D363.jpeg
Fick hem ett MN från CNS. Då konstruktionen är ngt annorlunda så behöver man sy om bandet. Satt dock förvånansvärt bra. Tycker det passar Batterini boetten.
9B481E91-ED7B-4976-9690-9A9EF9C51B54.jpeg
0E907FFA-1892-4841-B78B-0D5B390D0259.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Har bytt band 4 gånger hittils idag. Ska det behöva vara så? 😂. Behöver komplettera med mer spännen för att slippa flytta dom mellan band. Vad får man pynta för orginalspänne?

DSC01457.jpg
Ja. Det ska vara så. Man får pynta för mycket för original, köp billiga spännen an minst samma kvalitet exempelvis från Oddface.se.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Satt och surfade och stötte på 1351. Har dock inte sett någon i tråden på väldigt länge. Har modellen utgått? Vad är det som gör att den inte är så populär? Automatisk och blå sekundvisare? Annars tycker jag att 44mm, tobacco tavla, gilt visare, ecru och titan låter som nästan full pott.
DE756CD7-D1D3-4BE6-BDA1-9D2C98855B87.jpeg
 

azcii

Patek
2-Faktor
Satt och surfade och stötte på 1351. Har dock inte sett någon i tråden på väldigt länge. Har modellen utgått? Vad är det som gör att den inte är så populär? Automatisk och blå sekundvisare? Annars tycker jag att 44mm, tobacco tavla, gilt visare, ecru och titan låter som nästan full pott.
DE756CD7-D1D3-4BE6-BDA1-9D2C98855B87.jpeg
Kikade faktiskt på den ett tag sen, men kom fram till att den blå subsekunden inte funkar för mig personligen.

Du har även föregångaren 351 utan blå subsekund, men den bärs också tjockare pga det äldre verket P.9000
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Satt och surfade och stötte på 1351. Har dock inte sett någon i tråden på väldigt länge. Har modellen utgått? Vad är det som gör att den inte är så populär? Automatisk och blå sekundvisare? Annars tycker jag att 44mm, tobacco tavla, gilt visare, ecru och titan låter som nästan full pott.
DE756CD7-D1D3-4BE6-BDA1-9D2C98855B87.jpeg
Ja, modellen har utgått. Vet inte hur populär den var. Jag tror många modeller som utgått nu inte har utgått för att de var oerhört impopulära, utan för att de vill ha in nya modellserier och stilar i sortimentet för att passa nya VD:n bättre.

Att du inte har sett 1351 i tråden på länge är väl bara att våra intressen förflyttar sig hit och dit, men den är fortfarande på min radar emellanåt, även om jag personligen gillar 619 mer. :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ja, modellen har utgått. Vet inte hur populär den var. Jag tror många modeller som utgått nu inte har utgått för att de var oerhört impopulära, utan för att de vill ha in nya modellserier och stilar i sortimentet för att passa nya VD:n bättre.

Att du inte har sett 1351 i tråden på länge är väl bara att våra intressen förflyttar sig hit och dit, men den är fortfarande på min radar emellanåt, även om jag personligen gillar 619 mer. :)
Förstår att det är mycket ”vintage” som gäller nu :)
Gillade modellen men tror att jag hade haft det svårt med blåa sekundvisaren. Även 632 såg riktigt trevlig ut :)
 

Thunell

Panerai
2-Faktor

erow

Patek
2-Faktor
Spenderar helgen i denna del av forumet för första gången, oj så mycket att läsa. Tänkte att det nu var dags och nästa vecka kommer min första panna. Känns väldigt spännande att se hur den kommer kännas, har inte blivit frälst då jag bara provat olika modeller tidigare men måste ha klockan ett tag innan vi kan konstatera om panerai är något för mig. Blev en pam1272 då det på förhand känns som en klocka som kan passa mig
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Spenderar helgen i denna del av forumet för första gången, oj så mycket att läsa. Tänkte att det nu var dags och nästa vecka kommer min första panna. Känns väldigt spännande att se hur den kommer kännas, har inte blivit frälst då jag bara provat olika modeller tidigare men måste ha klockan ett tag innan vi kan konstatera om panerai är något för mig. Blev en pam1272 då det på förhand känns som en klocka som kan passa mig
Grattis! Då måste vi ses så att jag kan prova strl :) är själv sugen på eCommerce 1304.
 
Senast ändrad:
Topp