Nja, det är väl 233 som fortsatt är valet för den som vill ha 1950-case på 44 mm och manuellt urverk (=inget datum). Annars är ju 1312 och alla dess avkommor superfina val.Aha, ok! Då åker jag på åtminstone en kompromiss… Tack för svaret!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja, det är väl 233 som fortsatt är valet för den som vill ha 1950-case på 44 mm och manuellt urverk (=inget datum). Annars är ju 1312 och alla dess avkommor superfina val.Aha, ok! Då åker jag på åtminstone en kompromiss… Tack för svaret!
Sedan vill jag tillägga att man inte ska underskatta Bettarini - snygg, lite tooligare och superbekväm - och en himla massa modeller som tickar dina boxar. Kör själv en gammal 24c, mycket kärlek där...Nja, det är väl 233 som fortsatt är valet för den som vill ha 1950-case på 44 mm och manuellt urverk (=inget datum). Annars är ju 1312 och alla dess avkommor superfina val.
Fast 233 har ju datum dessvärreNja, det är väl 233 som fortsatt är valet för den som vill ha 1950-case på 44 mm och manuellt urverk (=inget datum). Annars är ju 1312 och alla dess avkommor superfina val.
Ja, det har du ju helt rätt i - my bad!Fast 233 har ju datum dessvärre
Sedan vill jag tillägga att man inte ska underskatta Bettarini - snygg, lite tooligare och superbekväm - och en himla massa modeller som tickar dina boxar. Kör själv en gammal 24c, mycket kärlek där...
Om du kan tänka dig en kronograf så finns det 44mm, 1950 och utan datum. Tex 212 och 213 som även har kupat glasBettarini-boetten är också väldigt trevlig såklart! Och som du säger, släpper jag på det ”kravet” så öppnas det ju upp för väldigt mycket fler möjligheter
Att det blir att kompromissa lite har jag ställt in mig på, frågan är bara vad jag måste ge efter på som i slutändan inte kommer att hemsöka mina tankar om nätterna
Om du kan tänka dig en kronograf så finns det 44mm, 1950 och utan datum. Tex 212 och 213 som även har kupat glas
Vad tror du om att göra avkall på 44mm till 47mm? Finns visserligen inget jätteurval där, men 422 tickar ju resten av dina önskemålJag har faktiskt inte kollat på dom modellerna, men det ska jag ta och göra nu! Tack
Jag trivdes bäst med @oddface canvas när jag hade 42mm suben men om inte ens det kunde lyfta så kändes det lönlöst. Men som sagt grönt vanligt gummi på 682/683 kunde kanske vara nåt…
Vad tror du om att göra avkall på 44mm till 47mm? Finns visserligen inget jätteurval där, men 422 tickar ju resten av dina önskemål
Så tänkte jag med, med mina 17,5cm. Blev glatt överraskad när jag testade, att den i mitt tycke passade mig. För mig varierar det över tid vilken storlek som sitter bäst. Kanske att en 45mm vore det optimala. Men då får man tumma bort ganska mycket, eller det mesta inom Panerai. Vad jag vet finns det några Radiomir-modeller i den storlekenJag har ju fått för mig att 47mm är aningen för stort. Men samtidigt har jag ganska grova handleder (19,5cm) och borde kunna bära upp den
Googlade lite på modellen och den har ju som du säger allt jag vill ha
Men de är väldigt tunna... så de är mer dress.Så tänkte jag med, med mina 17,5cm. Blev glatt överraskad när jag testade, att den i mitt tycke passade mig. För mig varierar det över tid vilken storlek som sitter bäst. Kanske att en 45mm vore det optimala. Men då får man tumma bort ganska mycket, eller det mesta inom Panerai. Vad jag vet finns det några Radiomir-modeller i den storleken
Alltså, cert tycker i alla fall jag är oerhört viktigt och om man kan få intyg från panerai (inte hört förut att det går) för 350 + lite mer så hade jag lugnt gjort det.Har en 176 med box men utan Cert. Panerai kan kolla den och bekräfta äktheten för 350 euro, tillkommer frakt och försäkring. Om man ska sälja, lönar detta sig? Nästan alla vill ju ha fullset så jag antar att svaret är ja...
Det har jag inte tänkt på då jag aldrig haft en på handleden. Typiskt!!!Men de är väldigt tunna... så de är mer dress.
Japp, 422 har verkligen allt man kan önska!Jag har ju fått för mig att 47mm är aningen för stort. Men samtidigt har jag ganska grova handleder (19,5cm) och borde kunna bära upp den
Googlade lite på modellen och den har ju som du säger allt jag vill ha
Japp, 422 har verkligen allt man kan önska!
Hojta till om du är runt Göteborg så kan du få prova
Jag håller till i Eskilstuna och Köping om det underlättarWow! Riktigt grym är den!
Och tack för erbjudandet Jag har tyvärr en bit till Göteborg (bor i Västmanland), men man vet aldrig
Jag håller till i Eskilstuna och Köping om det underlättar
Förbannat! Då har man fått bekräftat att det är fritt fram att plocka ett vanligt 22mm grönt gummi så nu är jag fullständigt besatt av att köpa en 683 som jag redan sålt en gång för att nu få till den här känslan fast med vanligt gummi. Undrar hur länge jag lyckas behålla den här gången?
Härligt, grattis!Ett steg i rätt riktning, bara bandet som fattas
Aka
Nytt in!
Grattis och välkommen tillbaka!Ett steg i rätt riktning, bara bandet som fattas
Aka
Nytt in!
Bra där, stort grattisEtt steg i rätt riktning, bara bandet som fattas
Aka
Nytt in!
Bra där, stort grattis
Snyggt, stort grattis!Ett steg i rätt riktning, bara bandet som fattas
Aka