Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis - njut dagenFörsta dagen med panerai och första intrycket är bättre än förväntat
Du ser! Stort grattis! Bra patina på bandet för att vara första dagen ocksåFörsta dagen med panerai och första intrycket är bättre än förväntat
Haha, kanske inte första dagen med bandet. Ett gammalt välanvänt favoritbandDu ser! Stort grattis! Bra patina på bandet för att vara första dagen också
Är den 42mm?Första dagen med panerai och första intrycket är bättre än förväntat
Jag kände att det där var spännande att försöka avgöra bara på fotona. Och sen kände jag att jag kan överlåta avgörandet till er (och hoppas att inte @erow spoilar för fort). Här är lite råmaterial på 40mm vs. 42mm.Är den 42mm?
Det är en 40mm han har ser det ut som.Jag kände att det där var spännande att försöka avgöra bara på fotona. Och sen kände jag att jag kan överlåta avgörandet till er (och hoppas att inte @erow spoilar för fort). Här är lite råmaterial på 40mm vs. 42mm.
Jag säger 42. Ser ut att vara lite luft på sidorna av "28".Jag kände att det där var spännande att försöka avgöra bara på fotona. Och sen kände jag att jag kan överlåta avgörandet till er (och hoppas att inte @erow spoilar för fort). Här är lite råmaterial på 40mm vs. 42mm.
Man förstår ju att folk tycker alla pannor ser likadana ut.
Rolex har ju variation mellan sina olika modeller, men modellerna och utbudet i sig har sett likadant ut i 50 år
Du skojar lite. Det finns ju exakt likadana klockor i många olika storlekar, 33, 34, 36, 41, typ. Och det finns även submariners som ser exakt likadana ut men är olika modeller.Rolex har ju variation mellan sina olika modeller, men modellerna och utbudet i sig har sett likadant ut i 50 år
Precis det jag menar Enda skillnaderna är om man hoppar mellan typ datejust och submariner (och de har funnits hur länge som helst och sett likadana ut hela tiden). Att alla pannor ser likadana ut var ett skämtDu skojar lite. Det finns ju exakt likadana klockor i många olika storlekar, 33, 34, 36, 41, typ. Och det finns även submariners som ser exakt likadana ut men är olika modeller.
Inte super men fungerande.Precis det jag menar Enda skillnaderna är om man hoppar mellan typ datejust och submariner (och de har funnits hur länge som helst och sett likadana ut hela tiden). Att alla pannor ser likadana ut var ett skämt
För övrigt undrar jag hur radiomir 45 ser ut med 24mm band.
Måste vara bland det bästa och mest klassiska de någonsin produceratIbland kollar jag på 911an och tänker bara - satan vad vacker du är !
Precis det jag menar Enda skillnaderna är om man hoppar mellan typ datejust och submariner (och de har funnits hur länge som helst och sett likadana ut hela tiden). Att alla pannor ser likadana ut var ett skämt
För övrigt undrar jag hur radiomir 45 ser ut med 24mm band.
FakeÄr detta en panerai? Eller kanske inte äkta?
Riktigt dålig fejk!Är detta en panerai? Eller kanske inte äkta?
Misstänkte det starkt.Riktigt dålig fejk!
Det är pam1272 dvs 40mm. Storleken känns perfekt för migJag kände att det där var spännande att försöka avgöra bara på fotona. Och sen kände jag att jag kan överlåta avgörandet till er (och hoppas att inte @erow spoilar för fort). Här är lite råmaterial på 40mm vs. 42mm.
Testade den nya vita Quarantan 1271 i helgen.
Den är trevlig....men tom jag tycker nog att den är lite för liten ändå.
Ska du ha 1950 boetten så åker du på datum (44mm) tyvärr.Hej på er!
Jag har efter noga övervägande kommit fram till att jag faktiskt vilhöver en Panna! Men efter ett frenetiskt googlande så har jag fortfarande inte riktigt bestämt mig för vilken modell jag egentligen vill ha…
Så jag vänder mig till er med förhoppningen om att få lite vägledning
Det jag skulle vilja ha är:
- 44mm
- 1950-case
- Sandwich tavla
- Subsekund (helst inte i blått)
- Inget datum
- Svart eller blå tavla
(Manuell eller automat har mindre betydelse)
Har kikat lite på 1313 som jag tycker är fantastiskt fin! Dock är det ju datum på den..
Och så har har kikat på 510, men då får jag inte boetten jag vill ha
Att jag sedan letar begagnad gör ju inte direkt att det blir lättare att pricka in allt som jag listade
Vad skulle ni ha rekommenderat utefter dom önskemål jag har? Och gärna inte över 60k?
Och är det någon som går i säljartankar med en modell som åtminstone klarar några av mina kriterier så får man givetvis mer än gärna skicka ett pm
Ska du ha 1950 boetten så åker du på datum (44mm) tyvärr.