• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Första dagen med panerai och första intrycket är bättre än förväntat 👌
20220528_105336.jpg

20220528_105359.jpg

Rolex har ju variation mellan sina olika modeller, men modellerna och utbudet i sig har sett likadant ut i 50 år :D
Du skojar lite. Det finns ju exakt likadana klockor i många olika storlekar, 33, 34, 36, 41, typ. Och det finns även submariners som ser exakt likadana ut men är olika modeller. 😂

Du skojar lite. Det finns ju exakt likadana klockor i många olika storlekar, 33, 34, 36, 41, typ. Och det finns även submariners som ser exakt likadana ut men är olika modeller. 😂
Precis det jag menar :) Enda skillnaderna är om man hoppar mellan typ datejust och submariner (och de har funnits hur länge som helst och sett likadana ut hela tiden). Att alla pannor ser likadana ut var ett skämt :)

För övrigt undrar jag hur radiomir 45 ser ut med 24mm band.

Precis det jag menar :) Enda skillnaderna är om man hoppar mellan typ datejust och submariner (och de har funnits hur länge som helst och sett likadana ut hela tiden). Att alla pannor ser likadana ut var ett skämt :)

För övrigt undrar jag hur radiomir 45 ser ut med 24mm band.

Bra om man har en 1940, kasst om man har wirelugs

Hej på er!

Jag har efter noga övervägande kommit fram till att jag faktiskt vilhöver en Panna! Men efter ett frenetiskt googlande så har jag fortfarande inte riktigt bestämt mig för vilken modell jag egentligen vill ha…

Så jag vänder mig till er med förhoppningen om att få lite vägledning 😃

Det jag skulle vilja ha är:
  • 44mm
  • 1950-case
  • Sandwich tavla
  • Subsekund (helst inte i blått)
  • Inget datum
  • Svart eller blå tavla

(Manuell eller automat har mindre betydelse)

Har kikat lite på 1313 som jag tycker är fantastiskt fin! Dock är det ju datum på den..
Och så har har kikat på 510, men då får jag inte boetten jag vill ha 🙄

Att jag sedan letar begagnad gör ju inte direkt att det blir lättare att pricka in allt som jag listade 😅

Vad skulle ni ha rekommenderat utefter dom önskemål jag har? Och gärna inte över 60k?

Och är det någon som går i säljartankar med en modell som åtminstone klarar några av mina kriterier så får man givetvis mer än gärna skicka ett pm 😇

Hej på er!

Jag har efter noga övervägande kommit fram till att jag faktiskt vilhöver en Panna! Men efter ett frenetiskt googlande så har jag fortfarande inte riktigt bestämt mig för vilken modell jag egentligen vill ha…

Så jag vänder mig till er med förhoppningen om att få lite vägledning 😃

Det jag skulle vilja ha är:
  • 44mm
  • 1950-case
  • Sandwich tavla
  • Subsekund (helst inte i blått)
  • Inget datum
  • Svart eller blå tavla

(Manuell eller automat har mindre betydelse)

Har kikat lite på 1313 som jag tycker är fantastiskt fin! Dock är det ju datum på den..
Och så har har kikat på 510, men då får jag inte boetten jag vill ha 🙄

Att jag sedan letar begagnad gör ju inte direkt att det blir lättare att pricka in allt som jag listade 😅

Vad skulle ni ha rekommenderat utefter dom önskemål jag har? Och gärna inte över 60k?

Och är det någon som går i säljartankar med en modell som åtminstone klarar några av mina kriterier så får man givetvis mer än gärna skicka ett pm 😇
Ska du ha 1950 boetten så åker du på datum (44mm) tyvärr.

Tillbaka
Topp