• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Enig, min 390 var jag för rädd om, kändes alldeles för fin. Som natt och dag jämfört med 61 som får vara med på alla äventyr. Ganska märkligt hur man funkar ändå 🙂
Just exakt så! Och jag vägrar vara nån som måste ta av sig klockan för några vardagliga aktiviteter!! Då köper jag hellre nåt jag törs dinga runt med. Kör ju en BB58:à lite till vardags också. Den börjar bli riktigt sliten och det är bara charmigt på den modellen. Precis som jag tror en sub kan bli

Tror inte det, efter mycket diskussion och gräv är min och @mårt ’s gissning att p5000 är så pass mycket tjockare att då gick inte det tjockare glaset i. Därför har samtliga klockor med p5000 det platta glaset.

Ingen har confirmat detta officiellt, men detta är vår tes
Så kan det vara, p.5000 är dock 1mm mindre i diameter men hittar inget om höjden

Testade denna igår. Varför är den 15mm tjock när andra tredagars är 14.5? Och varför är åttadagars 13,5? PAM00113.

49A29816-2523-4C80-93B8-D05AE52DA0C1.jpeg

Jag gissar på att 8 dagars är manuell? Eller är alla det även 3 dagars? De finns ju i båda utföranden.
Det finns några få automatiska bettarini-modeller men de flesta är manuella. Skillnaden beror som sagt på tunnare glas, mindre ring och tunnare baksida. Detta troligen då 8-dagarsverket ser annorlunda ut i både bredd och höjd.

Har börjat snegla på nytt för det går lite segt med köpesannonser :D

1) Nån som vet som Nymans/Krons priser är någorlunda uppdaterade på hemsidan? Som bekant tämligen svårt att få tag på dom och fråga..
2) Nån som vet hur det ser ut med prisnivåer på Heathrow? Vill minnas att de förr körde en rabatt som skulle motsvara tax-free, typ 20%?

Bild för uppmärksamhet och för att det är roligare

1655396260795.png

Hur har vi det med 914 i tråden? @Thunell vet jag men kanske några fler? Behöver lite hjälp att ta steget..

För mig är sandwich nr1 på kravlistan så 390 går helt bort. Tidig 560 skulle funka också men jag tycker t.o.m. 8 giorni är lite trevligt. Vet att det inte är för alla

Jag diggar min. Dels för att det är sandwich och 8 dagars verket. Jag tycker det är skönt att tex, kunna lägga ifrån mig klockan på måndagen och använda den på lördagen igen och att den fortfarande tickar på och slippa ställa tiden. Som en quartz fast den är mekaniskt. 😜

Jag är väl knäpp, men tycker att 8 giorni är snyggt på tavlan medans 8 days går bort helt.
Dock suktar jag mer och mer efter sub-sekund. Speciellt senast efter startpistolens bilder. Och en i titan vore kul att prova. Osv osv...🤪

Jag diggar min. Dels för att det är sandwich och 8 dagars verket. Jag tycker det är skönt att tex, kunna lägga ifrån mig klockan på måndagen och använda den på lördagen igen och att den fortfarande tickar på och slippa ställa tiden. Som en quartz fast den är mekaniskt. 😜

Jag är väl knäpp, men tycker att 8 giorni är snyggt på tavlan medans 8 days går bort helt.
Dock suktar jag mer och mer efter sub-sekund. Speciellt senast efter startpistolens bilder. Och en i titan vore kul att prova. Osv osv...🤪
Köp en med subsekund! i titan! Då behöver du ju inte 914 längre ;)

Tillbaka
Topp