• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Precis! Den upplevdes lite platt enligt mig. Väldigt fin annars så lite synd. Vill testa en panna med väldigt domat glas också, typ 233. Sjukt läckert enligt mig. 🤤
Fattar precis vad du menar, haft den här ett tag och inte riktigt kunna sätta fingret på vad som inte gör den 100-procentig men det är ju det platta glaset🤔
image.jpg

Testade både 42 mm och 44 mm här i Oia på Santorini (8400 respektive 8800 euro). Första gången jag testar en Panerai. Damen hetsade (efter nån flaska rose och ouzo), hon sa köööp men jag höll emot 😂

Bilagor

• 43470DA4-B03B-4824-8F9A-E4C9609A73BE.jpeg
    43470DA4-B03B-4824-8F9A-E4C9609A73BE.jpeg
    248.9 KB · Visningar: 6
  • B05C3931-90C7-491E-AADA-730EC6F1D271.jpeg
    B05C3931-90C7-491E-AADA-730EC6F1D271.jpeg
    331.9 KB · Visningar: 6
När det finns en 390 ute? :) skämt å sido 914 är grym men 390 minst lika bra och en mer ovanligare modell
Haha, exakt min tanke 🤣 Och tyvärr kan det bli så illa nu att 390:n flyttar till ett annat land 😳 Lite trist kan jag faktiskt tycka men vad ska man göra 🤷‍♂️
Så lika, men så olika😄 390 är fin, men det jag tycker talar för 914 är att den har sandwich och 8dgrs-verk.
Just sandwich var något jag också ville ha när jag skulle köpa min första panna, det och guldvisare. Så det som ändå avgjorde till 390:n fördel var då givetvis visarna då dem imho väger tyngre än sandwich. Och gällande manuella pannor är det bara till det negativa med 8-dgrs mot mitt 3-dgrs (jaja, 56h på pappret men 68h irl)
Dels är det härligt att dra upp den och ligga på soffan på kvällarna och snurra är ren terapi. Men att dra upp en 8-dagars går till överdrift och leder till träningsvärk och självsprickor, tar ju en halv evighet 🤣

När det finns en 390 ute? :) skämt å sido 914 är grym men 390 minst lika bra och en mer ovanligare modell
Så lika, men så olika😄 390 är fin, men det jag tycker talar för 914 är att den har sandwich och 8dgrs-verk.

För mig är sandwich nr1 på kravlistan så 390 går helt bort. Tidig 560 skulle funka också men jag tycker t.o.m. 8 giorni är lite trevligt. Vet att det inte är för alla

För min del hade det ultimata varit 390 med sandwich och 8dgrs-verket. Guldvisare gillar jag😃
Ohh yes! Samma här! Helst ville jag ha en 372 då det enligt mig är en 100% fullträff, bortsett från storleken. Har provat men är inte bekväm med 47mm. Och det närmsta man kan komma 372 i 44mm är 390!
Men jag sökte och önskade vad både du, jag och så många fler med oss önskar

Ohh yes! Samma här! Helst ville jag ha en 372 då det enligt mig är en 100% fullträff, bortsett från storleken. Har provat men är inte bekväm med 47mm. Och det närmsta man kan komma 372 i 44mm är 390!
Men jag sökte och önskade vad både du, jag och så många fler med oss önskar
Väntar fortf med spänning på 372 i 44mm😃

390 är en sjukt bra modell, nästan för bra 😂
Håller faktiskt med. Hade jag haft ekonomiska förutsättningar för både 390 och submersible hade den aldrig lämnat. Men som jag skrev till en ”spekulant” i pm så är också skicket lite ”för bra” använder den typ enbart till jobbet, middagar osv. ”Törs” inte ha den till vardags då jag inte vill repa det polerade caset. Vet att det är en bruksklocka som tål det men det tar emot och klär inte modellen svinbra att vara en ruggig beater. Där tror jag en sub passar mig bättre

Skulle det rent teoretiskt gå att eftermontera ett P5000 i gamla caset ex 390?

Tror inte det, efter mycket diskussion och gräv är min och @mårt ’s gissning att p5000 är så pass mycket tjockare att då gick inte det tjockare glaset i. Därför har samtliga klockor med p5000 det platta glaset.

Ingen har confirmat detta officiellt, men detta är vår tes

Håller faktiskt med. Hade jag haft ekonomiska förutsättningar för både 390 och submersible hade den aldrig lämnat. Men som jag skrev till en ”spekulant” i pm så är också skicket lite ”för bra” använder den typ enbart till jobbet, middagar osv. ”Törs” inte ha den till vardags då jag inte vill repa det polerade caset. Vet att det är en bruksklocka som tål det men det tar emot och klär inte modellen svinbra att vara en ruggig beater. Där tror jag en sub passar mig bättre
Enig, min 390 var jag för rädd om, kändes alldeles för fin. Som natt och dag jämfört med 61 som får vara med på alla äventyr. Ganska märkligt hur man funkar ändå 🙂

Tillbaka
Topp