Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den här var så jäkla ball. Aldrig riktigt sneglat på PVD modeller men den här hade verkligen någotDen trivs bra i regnet denna
Kanske liteSkyll er själva då Paneristi Sverige
Nu kommer 390:n emigrera till V.R.K, Norge!!
@Caravelle33 har du tröttnat på din 1226 ännu -”Pax försten”
IntressantKanske lite
Personligen gillar jag sub-sek på alla Luminor modeller för det balanserar upp tavlan och caset bättre. Sen är titan riktigt härligt!Jag diggar min. Dels för att det är sandwich och 8 dagars verket. Jag tycker det är skönt att tex, kunna lägga ifrån mig klockan på måndagen och använda den på lördagen igen och att den fortfarande tickar på och slippa ställa tiden. Som en quartz fast den är mekaniskt.
Jag är väl knäpp, men tycker att 8 giorni är snyggt på tavlan medans 8 days går bort helt.
Dock suktar jag mer och mer efter sub-sekund. Speciellt senast efter startpistolens bilder. Och en i titan vore kul att prova. Osv osv...
Skyll er själva då Paneristi Sverige
Nu kommer 390:n emigrera till V.R.K, Norge!!
@Caravelle33 har du tröttnat på din 1226 ännu -”Pax försten”
Personligen gillar jag sub-sek på alla Luminor modeller för det balanserar upp tavlan och caset bättre. Sen är titan riktigt härligt!
Håller med. Hade ju givetvis helst sett att den stannade här på KS av flera anledningar. Men nu ville det sig tyvärr annorlunda. Men det är som det är. Kommer till ett bra ”hem” en riktig panerista som specifikt letat efter just en 390 så den lär uppskattad och användas som sig börGrattis norge! synd för oss
118 det som skiljer sig mellan 61 och 118 är att 118 har glasbaksida och ett uppdaterat verkJa. Grymt fin. Pam61?
Dags för en uppdatering Måste säga att @oddface gör underverk på nytt. Detta var en riktig homerun. Tycker inte bilderna gör bandet rättvisaGanska bra färgmatchning
Håller med. Hade ju givetvis helst sett att den stannade här på KS av flera anledningar. Men nu ville det sig tyvärr annorlunda. Men det är som det är. Kommer till ett bra ”hem” en riktig panerista som specifikt letat efter just en 390 så den lär uppskattad och användas som sig bör
Yes! Snackade lite med @Caravelle33 tidigare och han kände till köparen så allt är som det skaKunde inte blivit bättre då ju, viktigt att den stannar inom paneristi
Den trivs bra i regnet denna
Vilken bild! Vad har denna för ref?Den trivs bra i regnet denna
Fan vad härligt, grattis!
Äntligen. Min första Panerai PAM682
Rätt tänkt! Sjukt bekvämt och snyggt med en Panna i titan. Min 61:a får klart mest tid av mina fem Pannor. Som vi brukar säga här; en perfekt Beatarini!Dock suktar jag mer och mer efter sub-sekund. Speciellt senast efter startpistolens bilder. Och en i titan vore kul att prova. Osv osv...
Tackar! 26KVilken bild! Vad har denna för ref?
Det går att svetsa titan men vet inte om det finns maskiner för såpass små reparationer (för stål finns det - lasersvets). Förmodar att de ist antingen byter glasringen eller slipar bort repan.Tjena,
Kanske lite petigt men råkade slå i min 176 lite dumt härom veckan och stör mig rätt mycket på märket som blev då det hamnade på kanten av glasringen.. Någon som vet om detta går att få lagat vid eventuell service?
Byta glasring?Tjena,
Kanske lite petigt men råkade slå i min 176 lite dumt härom veckan och stör mig rätt mycket på märket som blev då det hamnade på kanten av glasringen.. Någon som vet om detta går att få lagat vid eventuell service?
@McGyver tror jag svetsar och kanske vet om det går?Tjena,
Röstar på samma som @MaziK , byta glasring är nog enklast om du verkligen måste.Tjena,
Tack för input! Kommer inte skicka iväg den för det. Ville bara veta att det gick så tar jag det när det väl är dags för service Detta är den panna jag tänkt behålla för alltid typ så fortsätter slita på den!Röstar på samma som @MaziK , byta glasring är nog enklast om du verkligen måste.
Grymt finRedo för sommaren!